Record după record, așa a fost sfârșitul de săptămână pentru Jerome France și echipa sa, spectaculosul pilot francez bifând nu doar primul succes al etapei harghitene la prima prezență, ci și noul record al traseului - 1:28,583, devenind noul "King of the Hill"
Harghita Hill Climb Challenge și-a consumat cea de-a cincea ediție la sfârșitul săptămânii anterioare, reafirmându-și statutul de etapă ce s-ar înscrie fără probleme în rigorile uneia internaționale. Organizarea AT Motorsport a fost din nou la înălțime, harghitenii demonstrând - asemenea etapei naționale de raliu de la Odorheiu Secuiesc - că acolo unde există pasiune și suflet pentru acest sport, ies lucruri fantastice și impecabile. Propriu-zis, Harghita Challenge nu a fost doar a treia etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă, ci a fost un adevărat festival al sportului cu motor pe patru roți, care a adus pe margine sute de fani și cei mai buni sportivi la start.
Jerome France (Nova NP-01), după ce în anii precedenți n-a putut ajunge la etapa harghiteană din diverse motive, a făcut prezența în modul său caracteristic. După ce la start festiv s-a declarat impresionat atât de traseu cât și de organizare, începând cu sâmbătă dimineață a intrat în acțiune, începând nu doar să doboare recordul traseului, ci și să-și surclaseze propriul timp manșă după manșă. Cu un timp cumulat de 2:57,885 Jerome France s-a impus la o diferență mare de 6,671 secunde în fața lui Julian Răduță, care la comenzile Normei M20F pare să se simtă din ce în ce mai bine. După succesul de anul trecut, Emil Ghinea (Norma M20F Evo) a trebuit să se mulțumească cu a treia poziție a clasamentului absolut - dar și a categoriei II - mangaliotul venind la mai puțin de 4 zecimi în spatele ocupantului poziției secunde.
De cealaltă parte, timișoreanul Radu Benea (Ferrari 488 Challenge Evo) și-a readus aminte de vremurile în care pilota monstrosul Mitsubishi Lancer Evo la volanul căruia nu avea niciun adversar la categoria turismelor. Sportivul Canova Racing s-a impus categoric în ierarhia categoriei I [dar și a Grupei 1], învingându-l cu o diferență de 1,261 pe familiarizatul traseului, Alexandru 'Dodo' Pițigoi (Porsche 992 GT3 Cup). Deși acesta din urmă n-a realizat nicio urcare în ziua de sâmbătă din pricina unei defecțiuni la caseta de direcție a mașinii sale, Dodo s-a apropiat foarte mult de rivalul bănățean, lucru deloc surprinzător având în vedere că bucureșteanul este nelipsit de la etapa harghiteană, având numeroase urcări și în regim de teste pe acest traseu. Dacă la etapa anterioară ne declara că va realiza doar patru etape în acest sezon, Harghita Challenge nefiind în planul inițial, băimăreanul Călin Făgădar a decis totuși să facă act de prezență cu impecabila sa 'Viola' [n.r. Mitsubishi Lancer Evo], la comenzile căreia a obținut un rezultat foarte bun, venind pe poziția a treia la categoria turismelor, respectiv pe 2 la grupă. În urma sa, la 2 secunde s-a clasat și Costel Cășuneanu, acesta având parte la rândul său de probleme tehnice la turbina modelului Škoda Fabia RXX, însă grație efortului necontenit al mentorului său - maestrul Puiu Rusu - sportivul băcăuan a reușit să vină la startul manșelor de duminică, obținând un loc trei în cadrul grupei sale. Cu o mașină construită de la 0 de el însuși, Alin Oprițescu a completat TOP5-ul categoriei dedicate turismelor convenționale, arătând - din nou - că este unul din cei mai rapizi piloți ai vitezei în coastă românești, deși se află la numai al treilea sezon de participare asmenea unei alte revelații ai acestei discipline - Sorin Huțanu.
Cel din urmă amintit, Sorin Huțanu (Audi RS3 TCR LMS) s-a impus spectaculos în cea mai disputată grupă din naționalul de viteză în coastă: Grupa 3. Cu o mașină asupra căreia nu s-a intervenit niciodată pentru creșterea performanțelor, brașoveanul l-a învins la o diferență de 4 sutimi pe reșițeanul Claudiu Ciucă, podiumul fiind completat de brașoveanul Andrei Gîrtofan cu Škoda Fabia RS Rally2 pe care o pilotează și în naționalul de raliuri.
Bulgarul Iskren Veselinov (Honda Civic) n-a avut nici acum adversar în cadrul Grupei 4, obținând o nouă victorie mare. Grupa 5 a fost disputată de doar doi sportivi, motiv pentru care nu putem vorbi neapărat despre un câștigător, în timp ce la Grupa 6 s-a purtat o luptă în 3, din care, printr-o serie de împrejurări favorabile lui, Tudor Luca a ieșit învingător la diferențe infime față de Costin Popescu și juniorul Nicolas Benea. Același Luca s-a impus și la Juniori - obținând titlul de "Flat Out Junior, unde însă doar regulamentul îi permite să mai participe, căci dacă ar fi să ne luăm după regulamentul de la raliu, brașoveanul - care a obținut titlul acestei categorii în 2024 - n-ar mai trebui să puncteze. De cealaltă parte, Denis Mihai a obținut succesul la Debutanți, în timp ce Antonia Tănasie s-a impus la clasa Femina - introdusă doar pentru această etapă de către organizatorul harghitean. Aici trebuie punctat și faptul că materialul de concurs al câștigătoarei diferă [ca și grupă de încadrare] față de cele ale pilotate de adversarele sale Alexandra Teslovan și Ruxandra Ioniță, alături de care a împărțit podiumul, acest clasament fiind introdus strict pentru a încuraja participarea feminină și în etapele următoare.
La rândul său, Andrei Agapian a obținut un alt titlul merituos prin prisma victoriei în clasamentul mașinilor istorice, bucureșteanului fiindu-i înmânat "Trofeul Bela Ritner" de însăși soția regretatului organizator harghitean.
La echipe, TEAM HOSPICE Casa Speranței a bifat primul succes al sezonului, Jerome France, Radu Benea, Sorin Huțanu și Nicolas Benea reprezentând impecabil acest cvartet.
Clasamentele etapei se regăsesc AICI
Foto - Harghita Challenge