![]() |
Raliul din jurul comunei Comandău a început cu un scurt decalaj de timp, cu proba regină - "Mica Siriu". Cei 20,6 km ai specialei nu s-au dovedit a fi un impediment greu de bătut pentru bulgarii Georgi Yankov și Cvetan Baldjiev, cei doi obținând victoria probei la bordul modelului Mitsubishi Lancer Evo IX cu un avantaj de 7,8 secunde în fața lui Paulo Soria și Marcelo Der Ohannesian pe Peugeot-ul 208 R2, în timp ce un alt echipaj bulgar, Julyan Telijski și Aleksandar Dimitrov s-au clasat pe trei cu 9,6 secunde în spatele conaționalilor lor. Prima buclă a zilei a continuat cu o etapă de legătură, după care, echipajele s-au aliniat la startul probei "Korpás", startul fiind dat din zona intersecției de la "Y". Victoria celor exact 9 km ai probei le-a revenit lui Telijski și Dimitrov, cei doi bulgari fiind mai rapizi cu numai 1,1 secunde decât Soria și Der Ohannesian, în timp ce aceiași Yankov și Baldjiev au completat podiumul probei la 2,7 secunde în urma învingătorilor probei. Totuși, la finalul buclei, echipajul Yankov-Baldjiev a rămas lider cu un avantaj de 5,8 secunde în fața echipajului argentinian, în timp ce echipajul bulgar aflat la bordul celuilalt Evo IX a completat podiumul provizoriu la o diferență de 1,1 secunde de argentinieni.
![]() |
Surpriza zilei a venit abia după regruparea din Comandău, atunci când, pe proba "Bețașu", Paulo Soria și Marcelo Der Ohannesian au obținut prima victorie de probă din România, fiind mai rapizi cu 2,3 secunde decât aceiași Telijski și Dimitrov, în timp ce Georgi Jr. Geradzhiev și Georgi Gadzhev, i-au urmat pe conaționalii lor la o diferență de 11,1 secunde, la prima participare cu modelul Ford Fiesta Rally4. Din păcate, Yankov și Baldjiev au întâmpinat câteva probleme pe cei 9 km ai probei, pierzând atât poziția de lideri în favoarea lui Soria, dar și poziția a doua în favoarea lui Telijski. Pe fondul unor probleme personale, Ovidiu Costea anunțat inițial la volanul modelului Peugeot 208 R2, i-a cedat locul de la volan tânărului Norbert Maior, copilotul rămânând același Mircea Onofrei. Cu un parcurs superb și pe prima probă, brașoveanul a arătat un ritm incredibil pe aceiași 20,6 de km ai probei "Mica Siriu Invers", obținând victoria acesteia cu un avans de 6,6 secunde în fața lui Telijski și Dimitrov, în timp ce Soria și Der Ohannesian au fost nevoiți să se mulțumească cu a patra poziție, la 5,2 secunde în spatele lui Yankov și Baldjiev, care și-au încheiat parcursul cu al treilea timp pe probă, la 8,6 secunde în urma lui Maior.
![]() |
Datorită rezultatului de pe ultima probă de sâmbătă, Julyan Telijski și Aleksandar Dimitrov au preluat fotoliul de lideri provizorii ai raliului, cu un avans de 3,8 secunde în fața lui Paulo Soria și Marcelo Der Ohannesian, în timp ce, la 18,9 secunde în urma bulgarilor, conaționalii Georgi Yankov și Cvetan Baldjiev au completat podiumul provizoriu al primei zile de concurs. Pe poziția a patra la general s-au clasat maghiarii Dániel Fischer și Zoltán Buna (Subaru Impreza 555), în timp ce TOP5-ul a fost completat de Marcel Cioltan și Ioan Popa pe un alt Subaru Impreza.
![]() |
La clasa RC2, Cristi Dolofan și Traian Pavel rămân lideri provizorii cu 4 din 4 victorii posibile, fiind urmați de Emil-Csaba Vincze și Sorin Colceriu. La clasa mașinilor cu tracțiune față RC4, poziția de lideri provizorii le revine, după cum era de așteptat, lui Paulo Soria și Marcelo Der Ohannesian, care pun astfel 01:32,7 între ei și Georgi Jr. Geradzhiev și Georgi Gadzhev, în timp ce poziția a treia le revine lui Norbert Maior și Mircea Onofrei, la 22,6 secunde în urma bulgarilor. La RC5, datorită victoriei pe ultima specială a zilei, Mihnea Hanea și Adrian Pavel rămân lideri peste noapte cu un avans de 3,5 secunde în fața lui Mihai Dumitrescu și Bogdan Nițescu, în timp ce Silvan Cimpoeșu și Alexia Parteni completează podiumul provizoriu al clasei.
![]() |
În cadrul clasei 11, după cum este și firesc, Julyan Telijski și Aleksandar Dimitrov sunt lideri după prima zi de concurs, fiind la 18,9 secunde în fața lui Georgi Yankov și Cvetan Baldjiev, respectiv la 01:15,6 în fața lui Dániel Fischer și Zoltán Buna. Totuși, la finalul primei zile, Coltan și Popa se apropie la 18,9 secunde de maghiari, în timp ce Maxime Vilmot și Sabrina Nora Camarda ocupă poziția a 5-a, la 5,8 secunde de suceveni. Echipajele clasei 12 au oferit un spectacol de zile mari spectatorilor aflați pe marginea probelor speciale, cei mai rapizi dintre ei, la finalul primei zile, fiind Miklós Csáthy și Roland Janovich cu modelul Lada VFTS, cei doi maghiar fiind urmați de conaționalii Balázs Kiss și Péter Pálfi pe o Lada VAZ 2105, respectiv de Tibor Tajmel și István Kovács pe un alt model Lada VFTS.
![]() |
Raliul se încheie duminică, 6 februarie, cu ultimele 4 probe speciale, totalizând cei 34 de km cronometrați rămași de parcurs de echipaje.
Fotografii realizate de Balázs Attila și Erdély Bálint-Előd
Articol semnat de,
Cristian OLTEAN - jurnalist sportiv autorally.ro