Laukkanen: "Am vrut sa o scoatem pe 'batrana doamna Subaru' la o tura"

Publicat in: September 4, 2014, Vizualizari: 19
Tapio Laukkanen a impresionat la prima vizita in Romania, in 2008, cand, tot la Raliul Iasului, a obtinut o victorie facila. Acum, dupa sase ani, pilotul finlandez revine la volanul aceleiasi masini, un Subaru Impreza oferit de Auto Solution, pentru a incerca sa reediteze performanta. Daca va reusi ramane de vazut, nivelul campionatului fiind simtitor mai ridicat si masinile de top prezente mai mult ca oricand. Autorally.ro a stat de vorba cu Tapio inaintea vizitei sale la Iasi, pentru a afla mai multe.
 
Care este povestea participarii tale la Iasi, cum ai ajuns sa iei startul din nou aici?
Am vrut sa o scoatem pe "batrana doamna Subaru" la o tura, pentru ca masina sta in garajul lui Victor (Baldescu) de cativa ani. Cum am venit in Romania destul de des in ultima vreme, s-a ivit ocazia pentru aceasta participare la Iasi si mi s-a parut o oportunitate grozava pentru a ne distra!
 
Alergi in mod curent in raliuri in ultima vreme, sau este o participare singulara? Care a fost ultima competitie la care ai participat?
Incerc sa iau startul la un raliu sau doua pe an. Avand un program foarte incarcat cu clientii de la scoala de pilotaj, mi-a fost imposibil chiar si sa ma gandesc la a participa la un sezon intreg. Ultima participare a fost in Marea Britanie, anul trecut, cand am alergat cu o masina istorica, un Ford Escort Mk2, oferita de cei de la Dmack.
 
E vreo sansa sa te vedem in Romania pentru un sezon intreg?
Orice este posibil, daca exista bugetul necesar si o echipa puternica.
 
Ai concurat la Iasi in 2008 si ai castigat. Ce iti amintesti despre acest raliu?
Sincer, mai nimic, insa cred ca am pilotat bine!

Te-am vazut destul de des in Romania in ultima vreme, ce parere ai despre nivelul campionatului, cum a evoluat in ultimii ani?
Am urmarit, intr-adevar, raliurile din tara voastra in ultmii ani, iar intrecerile sunt in mare parte la fel. Calitatea este insa una buna, iar masinile moderne care apar in fiecare an fac lucrurile si mai interesante.
 
Vei alerga cu o masina similara cu cea a lui Delecour. Cum crezi ca va fi viteza ta comparata cu a lui?
Nu voi pune niciun fel de presiune din punct de vedere al vitezei, nu ma voi gandi la asta, vreau sa ma bucur de a alerga in acest raliu. Francois Delecour este unul din cei mai rapizi piloti, si in plus sunt Marco, Simone, Edwin, Giri si altii. Sigur, alearga intr-o clasa diferita, dar e intotdeauna o provocare sa incerci sa ii invingi.
Ce crezi, din punct de vedere tehnic, care e cea mai mare diferenta intre pilotii romani si cei scandinavi, cunoscuti ca unii din cei mai rapizi?
E vreo diferenta? Avem mai multe saritori in Scandinavia, dar restul este la fel.
 
Lucrezi cu Adi Raspopa si vii periodic pentru a-l asista la teste si la etapele de raliu. Ce crezi despre sezonul sau si despre dezvoltarea sa in general?
Adi a avut un sezon destul de bun, isi imbunatateste pilotajul si este tot mai precis si mai increzator ca si pilot. Singurul lucru care ii lipseste, cred, este competitia, avem nevoie de mai multi piloti la clasa lui, pentru a avea o competitie reala.
 
Tapio Laukkanen
Nascut la Lahti, in Finlanda, pe 23 Septembrie 1969
Debut in raliuri: 1991
Dublu campion national in Finlanda la categoria doua roti motrice, cu VW Golf
Campion national al Marii Britanii in 1999, cu Renault Maxi Megane, alaturi de Kaj Lindstrom
2006-2009 inginer si instructor la Tommi Makkinen Racing
Se ocupa in prezent de pregatirea tehnica a pilotilor, printre clientii sai numarandu-se in ultimii ani Kimi Raikkonen, Thierry Neuville, Bryan Bouffier, Aaron Burkart, Herman Gaessner, Leszek Kuzaj, sau Kajetan Kajetanowicz.
Adrian Diaconescu
Echipa Autorally

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss