Lola urmareste relansarea programului F1

Publicat in: August 31, 2011, Vizualizari: 4446
Britanicii de la Lola se pregatesc inca odata pentru revenirea in Formula 1, dupa tentativa esuata din 2009, cand, in ciuda unor investitii majore, forul legiuitor le-a refuzat accederea in Marele Circ. Atunci, in pregatirile pentru sezonul 2010, trei locuri pentru echipe noi erau oferite, iar Lola a fost una din cele mai hotarate dintre pretendente, proiectul MB01 ajungand pana in faza inceperii testelor in tunelul aerodinamic.

Lola este un nume binecunoscut in lumea curselor pe circuit, fiind in Formula 1 inca din 1962, cand oferea monoposturi pentru echipe-client, insa, in ciuda numeroaselor colaborari, singura incercare veritabila in F1, care sa poarte numele Lola, s-a consumat in 1997. Efort care s-a incheiat dezastruos, insa si care a dus in cele din urma la falimentul firmei, achizitionata si readusa la viata apoi de Martin Birrane. Acelasi patron ca si astazi, care si-a propus sa readuca team-ul in Marele Circ, prima oara in 2010, iar acum conform noilor planuri, odata cu schimbarea de regulament din 2014.

Dupa incercarea innabusita in decembrie 2009, echipa cu sediul la Huntingdon, a ramas cu o infrastructura moderna, inclusiv un tunel de aer la standardele actuale, folosit de alte echipe din Formula 1, intre care si Sauber, in timp ce o parte din personalul recrutat initial se afla in asteptare. Astfel, britanicii asteapta acum disparitia unei echipe actuale, sau oferirea locului al 13-lea, care trebuia sa apartina echipei US F1 si in prezent este vacant.

Din punct de vedere financiar, proiectul 2010 se baza pe o finantare proprie, beneficiind de reducerile de costuri pentru sezonul 2010, insa pentru un nou program, Lola trateaza deja cu mai multi investitori.
“Eram pregatiti sa pornim cu fonduri proprii, pentru ca se vorbea de o limita de 40 de milioane de lire” spune Birrane. “Acum caut un investitor major, iar in prezent suntem in discutii cu doua companii. Putem supravietui si cu 40 de milioane, insa daca vrei sa iti croiesti drum in sus pe grila, trebuie sa cheltui ceva in plus, bani pe care nu mi-as dori sa-i pun din buzunarul propriu.”


Adrian Diaconescu
Echipa Autorally

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss