Lupta interna din F1. Analiza la jumatatea sezonului.

Publicat in: July 22, 2014, Vizualizari: 15

O data cu Marele Premiu al Germaniei, desfasurat in weekendul trecut, Campionatul Mondial de Formula 1 a trecut de jumatatea calendarului competitional. Mai jos vom analiza evolutiile pilotilor din primele 10 etape desfasurate pana acum in acest sezon, in comparatie cu (probabil) cel mai mare rival, propriul coechipier.

Mercedes
Nico Rosberg (190 puncte) vs. Lewis Hamilton (176 puncte)

Echipa Mercedes s-a adaptat cel mai bine la radicalele schimbari de regulament pe care ni le-a adus 2014. Au pregatit cel mai bun motor V6 iar pilotii sai ne ofera duelul pentru viitorul campion mondial. Talentul si curajul lui Lewis Hamilton se confrunta cu constanta si experienta in cadrul echipei pe care o are Nico Rosberg. Desi Hamilton a castigat 5 curse iar Rosberg doar 4, pilotul britanic are doua abandonuri in timp ce germanul are doar o cursa incheiata prematur. In afara de abandonul suferit acasa la Hamilton, in Marea Britanie, Rosberg a dat dovada de o constanta extraordinara terminand toate celelalte noua curse pe prima sau a doua pozitie. Diferenta de doar 14 puncte dintre cei doi ne garanteaza ca lupta se va duce pana spre finalul campionatului iar acest lucru este o binefacere pentru spectatori, in conditiile in care monoposturile Mercedes domina clar celelalte masini.

Red Bull
Daniel Ricciardo (106 puncte) vs. Sebastian Vettel (82 puncte)

Desi este deja de ceva vreme in Formula 1, Daniel Ricciardo poate fi considerat revelatia acestui campionat. La echipele inferioare la care a evoluat pana in prezent (HRT si Torro Rosso), pilotul australian nu si-a surclasat clar coechipierii si nu ne-a lasat sa vedem diamantul neslefuit care era. Chiar daca echipa Red Bull a fost greu lovita de schimbarile de regulament si nu se apropie de performantele din anii trecuti, Ricciardo face o treaba excelenta. Este singurul pilot in afara celor de la Mercedes care a reusit o victorie in 2014 (in Canada) si s-a clasat in sapte randuri in fata colegului Sebastian Vettel, cvadruplu campion modial cu Red Bull. Ricciardo se afla pe a treia pozitie a clasamentului in timp ce Vettel este pe sase.

Williams
Valteri Bottas (91 puncte) vs. Felipe Massa (30 puncte)

Dupa cateva sezoane de cosmar, legendara echipa Williams se lupta din nou pentru podiumuri si pentru clasari in pole position. La fel ca si la Red Bull, comparatia dintre proprii piloti ne da rezultate la care nu ne-am fi asteptat inainte de debutul sezonului. La doar al doilea an ca pilot titular in Formula 1, Valtteri Bottas il devanseaza clar pe mult mai experimentatul Felipe Massa. In afara de cursa de la Monte-Carlo, unde a abandonat, tanarul pilot finlandez a incheiat in puncte toate celelalte Mari Premii. Bottas traverseaza o forma foarte buna, urcand pe podium in ultimele trei curse (locul 3 in Austria si locul secund la Silverstone si Hockenheim). Massa a abandonat de trei ori in primul tur de circuit si o data in turul final, iar de fiecare data nu s-a intamplat din vina lui. Cu toate astea, avand in vedere performantele pe care le are masina sa in acest an, trebuia sa vedem mai mult de la brazilian in prima jumatate a sezonului.

Ferrari
Fernando Alonso (97 puncte) vs. Kimi Raikkonen (19 puncte)

Atunci cand Kimi Raikkonen a semnat cu Ferrari, ceea ce s-a dovedit o miscare excelenta tinand cont de forma echipei Lotus, majoritatea asteptau un duel intern de milioane. Acesta se intampla insa doar pe cecurile incasate de cei doi, Alonso surclasandu-l pe Kimi de fiecare data. Pilotul spaniol a incheiat toate cele 10 curse de pana acum in puncte si ocupa a patra pozitie in clasament in timp ce Raikkonen se chinuie pe a 12-a pozitie, locul 7 reprezentand cea mai buna clasare intr-o cursa in 2014. Cu siguranta ca masina Ferrari nu are performantele rivalilor Mercedes, Williams sau Red Bull, dar Alonso a dat de fiecare totul si a compensat neajunsurile furnizate de monopostul sau cu talentul si inteligenta sa.

Force India
Nico Hulkenberg (69 puncte) vs. Sergio Perez (29 puncte)

Force India este o alta echipa care ajunge de cele mai multe ori cu ambii piloti in cea de-a treia sesiune sau in top 10 la final de cursa. Nico Hulkengerg este celalalt pilot care a punctat in toate cele 10 runde de pana acum si asta il claseaza pe un onorabil loc 6 in clasamentul "la zi". Sergio Perez este inca in perioada de acomodare, la primul sau sezon cu aceasta echipa. Chiar daca rezultatele echipei sunt mai bune decat in anul trecut, senzatia lasata este ca cei de la Force India puteau realiza mai mult de un singur podium, obtinut de Perez in Bahrein. Pilotul mexican se claseaza deocamdata pe 11, la doar un punct de Massa.

McLaren
Jenson Button (59 puncte) vs. Kevin Magnussen (37 puncte)

Echipa britanica a inceput in forta acest sezon, cu ambii piloti clasati pe podium in Australia. A fost insa doar un foc de paie, cei doi piloti trecand prin perioade nu foarte usoare. Este de admirat evolutia debutantului Magnussen care se afla pe a noua pozitie a clasamentului general, la 22 de puncte in urma lui Jenson Button, clasat pe 8. Anul viitor va renaste parteneriatul McLaren Honda iar fanii isi pun sperante in revenirea la vremuri glorioase.

Toro Rosso
Jean-Eric Vergne (9) vs. Daniil Kvyat (6 puncte)

Echipa secunda a celor de la Red Bull a trecut de la motoarele Ferrari la cele Renault. Acest lucru nu a contat foarte mult, ambele fiind mult sub ceea ce ofera propulsoarele Mercedes in momentul de fata. Pe hartie, Jean-Eric Vergne are rezultate mai bune decat noul sau coechipier, Daniil Kvyat. Tanarul pilot a lasat insa o impresie pozitiva in primele sale curse din Formula 1. Echipa Toro Rosso sufera la capitolul constanta, pilotii sai abandonand in nu mai putin de 9 randuri in 2014.

Lotus
Romain Grosjean (8 puncte) vs. Pastor Maldonado (0 puncte)

Una dintre cele mai frumoase echipe din ultimele doua sezoane, a pierdut oameni importanti atat din echipa tehnica cat si din garnitura de piloti. Pastor Maldonado, cu toate milioanele aduse sub forma de sponsorizari, nu poate inlocui ceea ce a facut Raikkonen anul trecut. Poate nici macar Kimi nu reusea foarte multe in conditiile de acum, insa Romain Grosjea cel putin a terminat de doua ori in puncte in primele 10 etape. Maldonado, care a parasit echipa Williams la dorinta sa pentru a face pasul la Lotus, continua in ipocrizia sa sa declare ca a luat decizia buna si ca nu regreta mutarea. Lotus se afla pe al optulea loc in clasamentul echipelor doar pentru ca Sauber are un an chiar mai slab.

Marussia
Jules Bianchi (2 puncte) vs. Max Chilton (0 puncte)

Desi doar ce am trecut de jumatatea calendarului, echipa Marussia se poate declara multumita si cu obiectivul atins pentru 2014. Talentatul Jules Bianchi a incheiat pe 9 la Monte-Carlo si a dus echipei sale primele puncte din Formula 1. Acest rezultat a confirmat si superioritatea lui Bianchi asupra lui Max Chilton dar i-a  si (re)deschis poarta de a testa pentru Ferrari.

Sauber
Adrian Sutil (0 puncte) vs. Esteban Guttierez (0 puncte)

Dupa cum spuneam, Sauber are cel mai slab sezon din istoria echipei, cu zero puncte dupa primele 10 etape. Din punct de vedere al clasamentului, Adrian Sutil se afla pe 17 iar Esteban Guttierez doar pe 20. Echipa trebuie sa gaseasca o solutie pentru a puncta, pentru a nu risca desfiintarea din cauza lipsei fondurilor.

Caterham
Kamui Kobayashi (0 puncte) vs. Marcus Ericsson (0 puncte)

La revenirea ca pilot titular in Formula 1, Kamui Kobayashi face echipa cu debutantul Marcus Ericsson. Aflandu-se la cea mai slab clasata echipa, duelul celor doi nu ne ofera foarte multe. Scopul acestora este de a obtine puncte in cele 9 curse ramase, dar acest lucru va fi foarte dificil si numai niste circumstante deosebite le poate indeplini acest obiectiv.

Dan Terea
Echipa Autorally

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss