Pastor Maldonado a adus echipei Williams prima victorie dupa apoape 8 ani, fiind primul podium si prima victorie din cariera pentru pilotul din Venezuela.
Nu multi dintre cei care au vazut cum a aratat grila de start de la Marele Premiu al Spaniei, au si crezut ca Pastor Maldonado, pornind din pole, va si castiga cursa. Si intr-adevar, Alonso, plecat de pe a doua pozitie l-a depasit pe pilotul Williams in chiar primul viraj, ajungand sa se distanteze la 3 secunde pana la primul schimb de pneuri. Insa Williams a demonstrat ca au o masina competitiva in acest sezon, iar Maldonado a aratat ca este nu doar foarte rapid ci si un pilot cu stapanire de sine. Momentul decisiv al cursei si al duelului Alonso-Maldonado s-a consumat cu ocazia celui de-al doilea schimb de pneuri realizat de cei doi piloti. Williams a decis sa il cheme pe Maldonado la boxe inaintea spaniolului de la Ferrari, iar pneurile proaspete l-au ajutat pe venezuelean sa faca un tur foarte rapid de circuit si sa treaca pe prima pozitie in momentul cand a schimbat Alonso. Maldonado s-a distantat la 7 secunde in momentul in care Alonso a fost incurcat de intarziatul Charles Pic. In ultimele 10 tururi Alonso a ajuns foarte aproape de pilotul Williams insa pe final pneurile uzate ale spaniolului l-au privat de un atac decisiv asupra lui Maldonado. Poate ca Alonso a sperat si la o graseala din partea mai neexperimentatului sau oponent asupra caruia a pus presiune tururi bune, avand proaspata amintirea greselii lui Perez in Malaysia din duelul sau cu pilotul Sauber.
Podiumul a fost completat de Kimi Raikkonen, care a mizat pe o strategie usor diferita fata de primii 2 piloti, avand pneuri noi pe final, cu care a castigat secunde bune fata de oponentii sai, insa nu a mai avut tururi suficiente pentru a se lupta pentru un loc mai bun. Echipa Lotus a sperat intr-o degradare mai mare a pneurilor lui Maldonado si Alonso pentru ca acestia sa fie nevoiti sa faca un ultim schimb pe final. Insa acest lucru nu s-a intamplat si au trebuit sa se multumesca cu locul 3 pentru Raikkonen si cu locul 4 pentru Grosjean, care de altfel sunt rezultate foarte bune si au adus teamul Lotus pe pozitia a treia in clasamentul general, la doar 14 puncte in spatele McLaren.
O cursa excelenta a reusit si Kamui Kobayashi clasandu-se in final pe locul 5, in fata atator piloti favoriti. Unul dintre acesti piloti favoriti este Sebastian Vettel care avut o cursa cu incidente. Pilotul Red Bull a avut parte de o penalizare cu drive-through datorita neatentiei de care a dat dovada pe o zona semnalizata cu steaguri galbene iar la ultimul schimb deponeuri a fost nevoie si de schimbarea nasului monopostului. Insa pe finalul cursei, Vettel si-a aratat valoarea de campion si a reusit sa urce de pe locul 9 pana pe locul 6 dupa ce i-a depasit pe Button, Hamilton si Rosberg in decursul catorva tururi de circuit. Coechipierul lui Vettel, Mark Webber a continuat parcursul slab din calificari si a terminat cursa in afara punctelor, pe locul 11, fiind depasit de Maldonado cu un tur.
Nico Rosberg a terminat cursa doar pe locul 7 insa daca este sa ne uitam la celalalt pilot Mercedes, Michael Schumacher, locul 7 este superior. Chiar si terminarea unei curse este un punct in care Schumi nu a ajuns prea des anul asta. In cursa de astazi, germanul a lovit din spate monopostul lui Bruno Senna, iesind in decor in turul cu numarul 13.
Pe locul 8 si 9 s-au clasat pilotii McLaren, Hamilton si Button, in ordinea nefireasca daca tinem cont ca Hamilton a plecat de pe ultima pozitie a grilei si a terminat in fata lui Button. Dar Hamilton a incercat o strategie care multora li se parea a fi imposibila, avand doar 2 opriri la boxe si a facut o cursa foarte buna, plina de depasiri.
Ultimul punct a fost obtinut de catre Nico Hulkenberg, pilotul Force India plecand in cursa de pe pozitia 13 si rezistand in final in fata lui Webber.
Felipe Massa nu mai poate fi incadrat la surprize negative pentru ca a terminat pe locul 15. In acest sezon a reusit o singura clasare in puncte, locul 9 la Bahrain, in rest doar de la locul 13 in jos. Brazilianul nu mai are nicio scuza in timp ce coechipierul sau are o victorie si un loc 2. Cred ca Ferrari ar trebui sa il inlocuiasca pe Massa inca din timpul sezonului pentru a avea inca un pilot care aduce puncte la echipa, pe langa Alonso.
Asadar avem 5 piloti diferiti de la 5 echipe diferite care castiga in primele 5 curse ale sezonului. Iar nebunia are sanse sa nu se termine aici, avand in vedere competitivitatea de care da dovada echipa Lotus, care desi s-a clasat pe podium in ultimele 2 etape inca nu a reusit victoria.
Revenirea la numele de Williams Renault incepand cu acest sezon se pare ca a fost de bun augur pentru legendara echipa britanica. Chiar daca nu se face primavara cu o floare spaniola, echipa este pe drumul cel bun, iar Pastor Maldonado este pilotul care o poate readuce acolo unde ii este locul.
Entuziasmul din jurul Formulei 1 va creste si mai mult in weekendul 24 - 27 mai, deoarece Marele Circ ajunge la Monte Carlo, unde nu exista cursa tipica, cu atat mai mult in acest sezon atipic.
Clasare in Marele Premiu al Spaniei:
poz pilot echipa timp
1. Maldonado Williams-Renault 1h39:09.145
2. Alonso Ferrari + 3.195
3. Raikkonen Lotus-Renault + 3.884
4. Grosjean Lotus-Renault + 14.799
5. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:14.641
6. Vettel Red Bull-Renault + 1:17.576
7. Rosberg Mercedes + 1:27.919
8. Hamilton McLaren-Mercedes + 1:28.100
9. Button McLaren-Mercedes + 1:25.200
10. Hulkenberg Force India-Mercedes + 1 lap
11. Webber Red Bull-Renault + 1 lap
12. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1 lap
13. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1 lap
14. Di Resta Force India-Mercedes + 1 lap
15. Massa Ferrari + 1 lap
16. Kovalainen Caterham-Renault + 1 lap
17. Petrov Caterham-Renault + 1 lap
18. Glock Marussia-Cosworth + 2 laps
19. De la Rosa HRT-Cosworth + 3 laps
Cel mai rapid tur: Grosjean, 1:26.250
Abandonuri:
pilot echipa tur
Perez Sauber-Ferrari 38
Pic Marussia-Cosworth 36
Karthikeyan HRT-Cosworth 23
Senna Williams-Renault 13
Schumacher Mercedes 13
Dan Terea
Echipa Autorally