Cursele desfasurate la numai o saptamana distanta sunt foarte dificile pentru echipe, chiar daca sunt in Europa, dar cand se afla in alta parte a globului este o adevarata incercare de logistica. Din Malaezia ne mutam in Bahrain, o alta opera a designer-ului Hermann Tilke.
Din fericire, la Sepang nu au fost accidente costisitoare pentru echipe, deci cele mai mari modificari vor surveni din inlocuirea motoarelor.
Circuitul din Bahrain nu mai este acoperit de mister, asa cum era in anii trecuti, deoarece echipele au putut testa aici in timpul iernii. Anul trecut Shakir a fost cursa de debut a campionatului si am avut parte de o sesiune de calificari inspaimantatoare. Suspensia lui Kimi Raikkonen s-a rupt in succesiunea virajelor 9 si 10. Eleronul spate s-a spart si in ciuda faptului ca avea o masina distrusa, Raikkonen a a continuat sa mearga cu doar 3 roti, lucru care a afectat si sasiul.
Sesiunea a fost intrerupta de steagurile rosii cu 4 minute si 34 de secunde inainte de final, iar masinile s-au intors la standuri pentru a ingadui curatarea pistei de bucatile de fibra de carbon.
Majoritatea pilotilor nu au reusit sa stabileasca un timp, deci, odata cu redeschiderea sesiunii toata lumea s-a ingramadit la iesirea de la standuri, lucru care a facut ca linia boxelor sa arate ca bulevardul Magheru intr-o zi de luni dimineata.
Astfel de lucruri nu s-au mai intamplat de atunci, insa combinatia de viraje 9 – 10 de la Bahrain ramane una dintre cele mai interesante din Formula 1.
Alonso va lua startul la Shakir cu un infim avantaj fata de Raikkonen si, din cauza ca echipele nu au avut timp de teste intre aceste doua curse, situatia ar putea fi asemanatoare celei de la Sepang, cu Ferrari si McLaren pe primele doua linii ale grilei de start.
Marea diferenta intre Australia si Malaezia a fost ca Ferrari, Renault si BMW au trebuit sa modifice structura elementelor flexibile ale sasiurilor, ceea ce le-a facut sa piarda din performante in fata celor de la McLaren. Acest lucru a afectat cel mai mult echipa Renault, chiar daca ei nu admit inca acest lucru.
McLaren s-au adaptat foarte bine cu pneurile Bridgstone, ceea ce ne face sa credem ca Alonso are mari sanse sa castige a doua victorie la rand in acest sezon, cu un Hamilton actionand pe post de « filtru » Ferrari.
Kimi Raikkonen va avea grija ca Alonso sa nu se departeze prea mult in campionat, dar in acelasi timp, va trebui sa se mentina in fata lui Massa. El stie ca inca doua sau trei curse precum cele de la Melbourne sau Sepang il vor face pe Jean Todt sa-i acorde prima optiune.
BMW vor trebui sa-si mareasca fiabilitatea, chiar daca Robert Kubica a terminat cursa din Malaezia, efectiv ei au terminat numai cu 2 masini din 4 aceste prime curse, ceea ce nu este suficient. Totusi, Heidfeld a reusit un lucru extraordinar la Sepang, tinand un Ferrari in spate pentru atat de mult timp.
Renault este fiabila, insa nu este rapida. Toyota au fost neobisnuit de rapizi in Malaezia si s-ar putea sa se scufunde iarasi in Bahrain.
Joker-ii din pachet au fost, pana acum, Williams si Red Bull. Webber a inceput bine dar s-a stins pe parcurs, iar Rosberg a impresionat in ambele curse. Anul trecut Nico a avut un debut fulminant in Bahrain si o reeditare a acelei performante vor mentine sperantele echipei Williams. Totusi, Alex Wurz trebuie sa se califice mai bine decat pana acum.
Honda probabil vor avea inca un cosmar, Super Aguri ar trebui sa-i umileasca din nou, iar Spyker vor ramane impietriti.
Este doar a treia cursa a sezonului, dar se pot distinge cativa piloti care vor sa demontreze lucruri mari. Hamilton deja a aratat de ce e in stare !
Marius MOISE