Marele Premiu al Canadei

Publicat in: June 6, 2007, Vizualizari: 5569

Lupta dintre McLaren si Ferrari se va relua la Montreal

Lupta dintre McLaren si Ferrari se va relua la Montreal, insa toti suntem cu ochii pe duelul Hamilton – Alonso. De la o cursa in care pilotii au trebuit sa fie lenti si precisi, trecem la o cursa in care ei trebuie sa fie rapizi si eficienti pe frane. Pentru a fi bun pe circuitul Isle Notre Dame din Montreal trebuie sa ai viteza si eficienta in franare, iar Ferrari abordeaza aceasta cursa increzatori ca pot realiza aceste doua lucruri.
Felipe Massa poate ca este un pretendent la titlu, insa doua curse in doua weekenduri succesive pot aduce o schimbare la varf. Coechipierul sau de la Ferrari, Kimi Raikkonen, are mai multe de demonstrat dupa contactul necaracteristic avut cu barierele de la Monaco. Finlandezul trebuie sa faca fata valurilor critice venite din partea unor fosti piloti, printre care Mika Hakkinen si Mario Andretti. Kimi trebuie sa vorbeasca pe pista, numai asa le poate da replica!
Totusi, Massa va fi greu de batut. Brazilianul a avut nenumarate tururi ratate in calificarile din acest sezon, insa cand e nevoie, in ultimul tur din Super-pole, reuseste cel mai bun timp al sau. Cam asta a fost diferenta intre pilotii Ferrari in acest an: Massa a luat starturi din pozitii mai bune si a capitalizat acest avantaj.

Si mai interesanta este batalia intre Hamilton si Alonso din sanul echipei McLaren. Alonso a castigat la Monaco gratie unui tur de calificare extraordinar, care l-a tinut departe de pole pe Lewis, dar si strategiei contradictorii facuta de Ron Dennis, care l-a chemat pe britanic mai devreme la schimb decat era nevoie.
Ne asteptam intotdeauna ca Lewis sa „o lase mai moale”, dar el nu e de acord cu asta. Inainte de cursele din Bahrain, Spania si Monaco ma asteptam ca Hamilton sa cedeze presiunii si l-am tratat ca pe un incepator obisnuit. Insa el nu este asa. Incidentul de la Monaco din antrenamente nu este nimic altceva decat semnul unei exuberante tineresti. E riscant sa-l tratezi pe Lewis ca pe un incepator: omul este pur si simplu o forta a naturii ! A fost foarte aproape de dublul campion mondial Alonso in 5 curse in acest sezon, lucru imposibil pentru mult mai experimentatul Giancarlo Fisichella. Cu cat cursele trec, cu atat am senzatia ca lucrurile vor continua in acelasi stil.
Totusi, la Montreal echipa McLaren s-ar putea sa poarte o batalie mai apriga cu puterea motoarelor BMW decat cu tandemul de la Ferrari.

Renault a aratat progrese la Monte Carlo, iar Fisico a fost intotdeauna bun in Canada. Vor avea insa mari probleme pe acest circuit care presupune apasare aerodinamica redusa.
Vorbind de apasare aerodinamica redusa, multi ochi vor urmari flexibiliatea aripilor spate. Red Bull a „experimentat” o astfel de aripa in Spania.

Un alt pilot care a avut rezultate bune in trecut in Canada si care are nevoie disperata de un rezultat bun este Ralf Schumacher. Echipa Toyota a analizat cursa de la Monaco si masina la fel ca o echipa de investigatii infiintata la locul crimei. Ralf s-a calificat in fata celor doua Spyker, dar acum va trebui sa intre in a doua sesiune de calificari. Asocierea intre cuvintele „Ralf” si „schimbare” este facuta din ce in ce mai des in ultima vreme in presa.

Ferrari si Mclaren au ocupat toate cele 15 podiumuri ale sezonului 2007, BMW fiind singura masina care le-a ridicat adevarate probleme. Poate ca este timpul ca si alte echipe sa se implice in aceasta lupta ...

Marius MOISE

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss