Marele Premiu al Principatului Monaco – Antrenamente libere

Publicat in: May 22, 2015, Vizualizari: 4

Acţiunea din antrenamentele libere de joi de la Monaco a fost limitată de ploaia din cea de-a doua sesiune. Èšinând cont că prognoza meteo nu mai prevede averse atât de puternice în următoarele zile, echipele au decis să nu parcurgă foarte multe tururi pe ploaie, riscurile de a lovi glisierele de protecţie fiind mult prea mari.



Ploaia căzută peste noapte i-a determinat pe piloţi să folosească pneurile intermediare Cinturato Verde la începutul primei sesiuni de antrenamente libere (FP1). Pe măsură ce asfaltul a început să se usuce, piloţii au trecut pe pneurile P Zero Galben, de compoziţie soft, nominalizate aici alături de pneurile P Zero Roșu supersoft. Cele mai moi pneuri din gamă au o construcţie și compoziţie noi, fiind nominalizate în premieră pentru acest sezon aici, la Monaco. Pastor Maldonado, pilotul echipei Lotus, a fost singurul care a rulat cu noile pneuri, dar a parcurs doar un tur pe ploaie, așa că informaţiile adunate nu sunt concludente. Dacă nu va ploua, piloţii mai pot folosi aceste pneuri în sesiunea a treia de antrenamente libere (FP3), programată sâmbătă dimineaţa.

Cu 10 minute înainte de finalul sesiunii, Fernando Alonso (McLaren) a ieșit pe circuit cu pneurile intermediare în încercarea de a descoperi punctul optim de trecere de pe pneurile intermediare pe slick-uri. Spaniolul nu a fost singurul pilot care e ieșit pe circuit pe finalul sesiunii. Joi au fost folosite și pneurile de ploaie, ceea ce înseamnă că toate compoziţiile aduse la Monaco au fost utilizate încă din prima zi pe circuit.

Pentru cursa din 2015 s-au făcut câteva schimbări, cea mai notabilă fiind asfaltarea a 80% din suprafaţa circuitului. De asemenea, s-a schimbat amplasarea unora dintre glisierele de protecţie, iar temperatura de joi nu a depășit 15 grade Celsius, toate acestea influenţând evoluţia piloţilor în primele sesiuni de antrenamente libere.

Lewis Hamilton (Mercedes) a fost cel mai rapid în ambele sesiuni de joi, de fiecare dată folosind pneurile soft. Britanicul a stabilit cei mai buni timp la finalul FP1 și la începutul FP2. Timpul său de 1m:17,192s pe tur a fost mai rapid decât cel stabilit de Fernando Alonso în 2014 în FP2 cu pneurile supersoft (1m:18,482).

Spre deosebire de celelalte curse din calendar, vineri este zi de pauză pentru Formula 1 la Monaco, singura cursă fiind cea din seria GP2. În afara sesiunilor oficiale din GP2, fostul pilot de Formula 1 Martin Brundle va face o demonstraţie cu un monopost din GP2 echipat cu pneuri prototip, de dimensiuni mai mari decât cele actuale.

“Nu am putut aduna foarte multe informaţii joi, ceea ce înseamnă că toată lumea va încerca să recupereze sâmbătă dimineaţa. Va fi o sesiune crucială în care toţi vor încerca să parcurgă cât mai multe tururi cu pneurile supersoft pentru a găsi cea mai bună strategie pentru calificări și cursă. Chiar dacă e greu de analizat după prima zi, noua suprafaţă reduce și mai mult uzura și degradarea, ceea ce înseamnă că o strategie cu o singură oprire este perfect posibilă. Sunt sigur că unele echipe vor încerca să-și creeze un avantaj folosind o altă strategie, iar acest lucru garantează spectacolul în cursă. Ne pare rău pentru fanii care nu au avut parte de prea multă acţiune din cauza ploii. Înaintea cursei vom face și o demonstraţie cu un monopost din GP2 echipat cu pneuri prototip, care scot în evidenţă capacitatea noastră de a produce o gamă variată de pneuri care să corespundă oricăror cerinţe”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

FP1:
1. Hamilton 1m18.750s Soft noi
2. Verstappen 1m18.899s Soft noi
3. Ricciardo 1m19.086s Soft folosite

FP2:
1. Hamilton 1m17.192s Soft noi
2. Rosberg 1m17.932s Soft noi
3. Vettel 1m18.295s Soft noi

1.  
   
1.   

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss