Marele Premiu al Spaniei: Barcelona, 7-10 mai 2015

Publicat in: May 5, 2015, Vizualizari: 25

Formula 1 revine la Barcelona, locul unde au fost programate două dintre testele din pre-sezon, dar acum temperaturile vor fi mult mai ridicate, ceea ce înseamnă o cursă extrem de solicitantă pentru pneuri. Pe circuitul cu cel mai abraziv asfalt din calendar, pneurile P Zero Orange hard și P Zero Alb medium sunt alegerea ideală pentru Marele Premiu al Spaniei. Pentru prima oară în acest sezon sunt programate și cursele din GP2 și GP3, campionate în care tot Pirelli este unicul furnizor de pneuri.

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: “Circuitul din Spania este una din locaţiile familiare pentru noi și unde avem deja foarte multe informaţii adunate din sesiunile de teste. Unul din lucrurile pe care le-am remarcat până acum este că aici pneurile faţă vor fi cele solicitate. Anul trecut, datorită tracţiunii și cuplului mai mari au fost solicitate pneurile spate, durata de viaţă a acestor anvelope dictând strategia. Datorită îmbunătăţirilor aduse pneurilor spate, la Barcelona vor fi din nou solicitate pneurile de pe faţă. Oricum nu cred că va fi nevoie de mai multe opriri anul acesta și cred că majoritatea piloţilor va alege o strategie cu două opriri, la fel ca anul trecut. Cea mai mare necunoscută va fi vremea. Ne așteptăm la temperaturi ridicate, dar există și posibilitatea ca vremea să fie schimbătoare. În mod tradiţional, prima cursă europeană înseamnă îmbunătăţiri substanţiale ale monoposturilor și va fi interesant să vedem cum vor interacţiona acestea cu pneurile.”

Cele mai mari solicitări pentru pneuri:
Să ţii sub control uzura și degradarea reprezintă cea mai mare provocare pe circuitul Montmelo. Sunt viraje lungi de viteză mare și câteva schimbări de direcţie care solicită la maximum pneurile. Partea stângă a monopostului este cea mai solicitată, circuitul din Spania fiind al doilea în ceea ce privește cele mai mari forţe laterale care acţionează asupra pneurilor. Pe circuitul Montmelo pneul stânga-faţă este supus celor mai mari forţe.

Nivelul forţei de apăsare este foarte mare la Barcelona, setările fiind adaptate pentru ca monoposturile să stea cât mai bine pe virajele rapide. Și acest factor duce la o solicitare mai mare a pneurilor, ceea ce face ca temperatura lor să ajungă până la 130 grade Celsius.

Opt din ultimele 10 curse au fost câștigate de pilotul care a plecat din pole (și doar o dată de un pilot care nu a plecat din prima linie a grilei). Acest lucru scoate în evidenţă importanţa strategiei și diferenţa pe care aceasta o poate face pe un circuit pe care toate echipele îl cunosc foarte bine.

Pirelli va aduce în Spania și pneurile pentru campionatele GP2 și GP3, dar și pentru cele două zile de teste de după cursă, programate marţi și miercuri. Asta înseamnă că peste 3.000 de pneuri vor ajunge la Barcelona, transportate cu o flotă de nouă camioane, inclusiv cele care formează apoi zona de hospitality.

Strategia de anul trecut și cum s-a câștigat cursa: În 2014, piloţii din top trei au avut o strategie cu două opriri, în timp ce Sebastian Vettel (Red Bull) a fost cel mai bine clasat pilot, pe patru, cu o strategie cu trei opriri (după ce a plecat în cursă de pe poziţia a 15-a). Lewis Hamilton (Mercedes-Benz) a câștigat cursa, urmat de colegul său Nico Rosberg, cu o strategie medium-medium-hard. Rosberg a avut o strategie diferită: medium-hard-medium.

Diferenţa anticipată de performanţă între cele două compoziţii: 0,8 -1,2 secunde pe tur.

Prognoza meteo probabilă pentru cursă: Cald și uscat, cu temperaturi de aproximativ 25 grade Celsius ziua și 13 grade noapte. Vineri și sâmbătă sunt posibile înnorări temporare, dar duminică meteorologii au anunţat soare pentru toată ziua.

Echipa Pirelli își alege numerele: #6, Khaled Jnifen (manager de activări și sponsorizări F1)
“Numărul meu ar fi 6. Am fost al șaselea copil al familiei. Când practicam un sport alegeam mereu numărul șase și chiar și acum este numărul meu favorit.”

Pe cine urmărim pe Twitter în această săptămână: @jensonbutton. Pierderea celor de la McLaren a fost câștigul tuturor celorlalţi după ce Jenson Button nu a mai luat startul în Marele Premiu al Bahreinului și și-a petrecut timpul pe Twitter. Am avut astfel parte de câteva informaţii unice pe care nu le-am primit niciodată în timpul unei curse pe conturile din social media. Un pilot care merită urmărit și care, cu siguranţă, va avea o carieră frumoasă în comunicare după ce va agăţa casca în cui.

 

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss