Marele Premiu al Ungariei - Post scriptum

Publicat in: August 6, 2007, Vizualizari: 6955
Invingatori si invinsi
Un pilot McLaren a castigat cursa, dar echipa McLaren nu a punctat in campionatul constructorilor, lucru care i-ar putea costa titlul mondial.

Vedeta cursei
Lewis Hamilton, McLaren, castigator
O cursa linistita pentru Lewis care inca o data si-a infirmat statutul de debutat in Formula 1. In ciuda tensiunii din cadrul echipei, Hamilton nu a gresit niciodata trasa ideala si nu a fost perturbat nici un moment de urmarirea lui Raikkonen. Bobocul nu resimte presiunea, chiar daca e implicat in situatii tensionate.

Depasirea cursei
Fernando Alonso peste Robert Kubica, turul 2
In afara de reusita lui Kimi de la start, cand i-a suflat locul 2 lui Heidfeld, singura manevra semnificativa a cursei a fost depasirea lui Kubica de catre Alonso care s-a desfasurat pe 2 viraje. Fara ploaie, Hungaroring este un desert din punct de vedere al depasirilor. A fost totusi ciudat ca Alonso a reusit sa-l depaseasca pe Kubica – care a stabilit al patrulea cel mai rapid tur al cursei – spaniolul nereusind sa se apropie de al noualea cel mai rapid tur detinut de Ralf Schumacher cu Toyota.

Castigatorii
Ferrari
In vreme ce rivalii isi scoteau reciproc ochii, Ferrari a redus deficitul in clasamentul constructorilor cu cele 8 puncte ale lui Raikkonen.
Scuderia s-a chinuit pe un circuit lent si foarte virajat. Daca vor sa reduca si mai mult diferenta din campionat, Ferrari ar trebui sa-si aduca aminte sa alimenteze cu combustibil masina lui Massa !? Chiar si un pic de detergent ar fi preferabil unui rezervor gol !?

Kimi Raikkonen, Ferrari, al doilea
Kimi l-a impins pe Lewis pe toata durata cursei, fara a se apropia insa suficient pentru a indrazni un atac victorios. Sau, cum a spus Lewis: “A fost in coasta mea tot timpul”.
Chiar daca a pierdut 2 puncte fata de Hamilton, Kimi a trecut in fata coechipierului sau in clasamentul general. In sfarsit, locul lui in cadrul echipei Ferrari este stabilit. Daca italienii isi vor imbunatatii ritmul din calificari, atunci Raikkonen va fi foarte rapid in “coasta” lui Lewis si in clasamentul general.

Nick Heidfeld, BMW, a treilea
Heidfeld parea “dus” la conferinta de presa. In rest, cursa in nota obisnuita a acestui campionat.

Fernando Alonso, McLaren, a patrulea
Dupa nebunia din calificari, Alonso a raspuns intr-o maniera onorabila in cursa. In circumstantele date, pe pista si in afara ei, locul 4 este un rezultat rezonabil, insa, avand in vedere modul in care a decurs cursa, avem motive sa credem ca Alonso nu este capabil sa gestioneze o situatie avantajoasa. Comparati stilul latin, plin de incarcatura emotionala a lui Alonso cu stilul rece ca gheata al lui Michael Schumacher, care chiar si la Monaco anul trecut, cand a fost acuzat de nesportivitate si trimis pe ultima pozitie a grilei, si-a vazut de treaba fara sa para nici un moment afectat.
Alonso are tendinta sa se lase complesit de emotii, iar zvonurile privind plecarea sa de la McLaren nu vor conteni pana la startul viitoarei curse din Turcia.

Robert Kubica, BMW, al cincelea
Prima aniversare a polonezului in Formula 1 a fost marcata cu o cursa buna. Probabil ca era suficient de rapid sa treaca de coechipierul sau Heidfeld, insa a platit nereusind sa-l tine in spate pe Alonso.

Ralf Schumacher, Toyota, al saselea
Revitalizat ! Extraordinar ce poate face amenintarea cu concedierea, nu-i asa ?

Nico Rosberg, Williams, al saptelea
Era o chestiune de timp pana cand Rosberg sa transforme performata in puncte. Tanarul Nico fusese mai rapid decat Alwx Wurz pe durata intregului sezon, insa avea jumatate din punctele austriacului in clasament inaintea cursei din Ungaria.

Heikki Kovalainen, Renault, al optulea
Heikki a castigat un punct si a dat o replica savuroasa unui reporter care-l intreba inaintea cursei cum a reusit echipa Renault o sesiune asa buna de calificare sambata: “Calificare buna ? Eu sunt pe 12, iar Fisi mai in spate. A fost un dezastru !”.

Invinsii
Ron Dennis
Bossul de la McLaren arata distrus dupa cursa. Chiar daca presa britanica l-a absolvit pe Lewis de orice vina, modul in care Hamilton s-a comportat sambata l-a ranit pe Dennis. Dupa 10 ani in care l-a ajutat sa devina pilot de top la McLaren, protejatul lui Dennis a rabufnit si a aruncat cuvinte grele la adresa mentorului sau. Pentru Ron aceasta trebuie sa fi insemnat cea mai de josnica manifestare de tradare. Daca Lewis, care este un debutant, nu este pregatit sa joace cinstit, atunci cum putem pretinde acest lucru din partea lui Alonso, care este calit in atatea sezoane ?
Ca un om care se mandreste atat cu integritatea sa personala, cat si integritatea organizatiei pe care o conduce, Dennis trebuie sa fi suferit profund dupa ce oficialii cursei maghiare au considerat declaratiile echipei McLaren mincinoase si au refacut ordinea de start.
Atitudinea lui Hamilton nu au cum sa-l inveseleasca. Cuvintele grele ale lui Lewis si nu intarzierea lui Alonso la boxe, l-au facut sa-si arunce castile la sfarsitul sesiunii de calificare. Bobocul sa amageste singur daca poate sa creada ca “un asa incident minor nu poate sa afecteze relatia dintre noi”.
Weekendul de la Hungaroring a marcat un seism din cel putin 3 puncte de vedere:
1. Relatia dintre Alonso si Hamilton s-a deteriorat atat de mult incat Fernando ar prefera sa-si ia liber un an decat sa continue cu McLaren;
2. Principiul pe care echipa McLaren este construita, acela ca echipa este mai presus decat pilotii s-a risipit. E ciudat sa vedem cum echipa McLaren a fost penalizata in urma unei lupte dusa de catre cei doi piloti pentru titlul in campionatul pilotilor;
3. Retragerea presendintelui, managerului general si membrului fondator, Ron Dennis, ar putea fi grabita. El a implinit 60 de ani in iunie si ar putea sa nu reuseasca sa-si ascunda oboseala. Martin Whitmarsh, un posibil succesor, a preluat deja din sarcinile lui Dennis.

Fernando Alonso si Lewis Hamilton, ambii la McLaren
Publicatiile britanice au neglijat rolul jucat de Hamilton in destabilizarea echipei britanice. “Totul a inceput cand Alonso a intarziat deliberat intrarea coechipierului sau la boxe” a titrat The Guardian. N-a fost chiar asa ! Totul a inceput atunci cand Hamilton a ignorat un ordin direct dat de Ron Dennis de a-l lasa pe Alonso sa treaca la incepului sesiunii de Super-Pole. A fost un moment crucial pentru pilot, echipa si, nu in ultimul rand, pentru sezonul 2007. In acel moment, Hamilton a dezvaluit ca e dispus sa respecte egalitatea de drepturi de la McLaren atata timp cat aceasta il avantajeaza !?
Comparatiile cu Ayrton Senna au devenit, dintr-o data, foarte potrivite. La fel ca Senna, Lewis este pregatit sa joace murdar.

Felipe Massa, Ferrari, pozitia a 13-a
Da, a fost greu din cauza combustibilului. Da, Hungaroring nu este un circuit pe care sa poti depasi. Totusi, astea nu sunt scuze pentru Massa, care a reusit cel mai rapid tur al sau cu o secunda mai lent decat Raikkonen. Locul 13 este o performanta patetica pentru brazilian !

Giancarlo Fisichella, Renault
Exista oare momente mai umilitoare pentru un pilot de Formula 1 decat sa fi gasit vinovat pentru blocarea lui Sakon Yamamoto ?
Pentru numele lui Dumnezeu: Sakon Yamamoto ??
Poate ca Fisico testa mersul inapoi !?

Jenson Button, Honda, abandon
Masina modificata pe care Honda a introdus-o inaintea cursei de la Nurburgring este la fel de lenta, daca nu mai lenta, decat cea veche. Sezonul acesta este compromis, iar singurul obiectiv pentru sezonul urmator este recastigarea respectului.
Marele Premiu al Ungariei
De ce Marele Premiu al Ungariei ramane in calendarul competitional al Formulei 1 este un mare mister. Circuitul este necorespunzator pentru gazduirea unor curse de Formula 1. 2006 a fost o exceptie dar numai datorita ploii. Altfel, an dupa an, in Ungaria apare in campionatul mondial de Formula 1 gazduind curse urate si lipsite de farmec. Chiar si Raikkonen a admis ca s-a plictisit in acest weekend urmarindu-l pe Hamilton. Daca Raikkonen s-a plictisit, atunci situatia e grava !?

Marius MOISE

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss