Lewis Hamilton (Mercedes) va pleca de pe cea mai bună poziţie a grilei de start în Marele Premiu al Austriei, după o sesiune de calificare extrem de disputată, desfășurată în condiţii mixte de vreme. Hamilton a stabilit cel mai bun timp din Q3, partea a treia a calificărilor, cu pneurile P Zero Roșu supersoft, compoziţie mai rapidă cu aproximativ 0,7 secunde decât cea soft, nominalizată de asemenea pentru această cursă. Timpul stabilit de Hamilton a fost mai rapid decât timpul de pole din 2014 stabilit de Felipe Massa (Williams).

Calificările au început la temperaturi scăzute pe un circuit udat de ploaie. Temperatura asfaltului a atins maximum 21 de grade Celsius, iar în prima parte a calificărilor (Q1) piloţii au folosit și pneurile Cinturato Verde intermediare, după care s-a trecut pe slick-urile soft sau supersoft.
O strategie cu o singură oprire pare cea mai probabilă pentru cursa de duminică, mai ales dacă nu va ploua, ceea ce nu este însă sigur deloc. O strategie cu două opriri este teoretic mai rapidă, dar există și riscul de a pierde timp în trafic, ceea ce este o problemă reală pe Red Bull Ring.
O serie de piloţi vor primi penalizări după califcări, din motive diverse, ceea ce va duce la o cursă și mai interesantă din punctul de vedere al strategiei.
Ploaia a perturbat și ultima sesiune de antrenamente libere, Sebastian Vettel fiind cel mai rapid cu pneurile de compoziţie soft. Majoritatea piloţilor au preferat să nu mai parcurgă niciun tur, dar unii dintre ei, printre care și Nico Rosberg, au ieșit pe circuit cu pneurile de ploaie Cinturato Albastru pentru a strânge câteva informaţii în cazul în care vor fi folosite până la urmă în cursa.
Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: “Încă de dimineaţă știam că nu vom putea scăpa de ploaie aici în Austria. Piloţii au reușit să exploateze la maximum toate tipurile de pneuri puse la dispoziţie și cei mai buni timpi au fost obţinuţi pe finalul fiecărei sesiuni. Vremea rămâne imprevizibilă și pentru duminică, iar cu toate penalizările sunt sigur că vom vedea mișcări interesante. În mod normal ne așteptăm la o strategie cu o singură oprire pentru majoritatea piloţilor, dar cei mai rapizi pot încerca și una cu două.”
STRATEGIA DE CURSÄ‚ DE LA PIRELLI
Pe hârtie, cea mai rapidă strategie, în cursa de 71 de tururi, este una cu două opriri (start cu supersoft, schimb pe supersoft în turul 31 și soft în turul 60). Totuși, din cauza traficului, cel mai probabil scenariu este unul cu o singură oprire: start pe supersoft și apoi schimb pe soft în turul 25 până la final.
Cei mai buni timpi in FP3:
|
1 |
Vettel |
1m09.994s |
Soft noi |
|
2 |
Hamilton |
1m10.011s |
Soft noi |
|
3 |
Raikkonen |
1m10.177s |
Soft folosite |
|
Top 10: |
|||
|
Hamilton |
1m08.455s |
Supersoft noi |
|
|
Rosberg |
1m08.655s |
Supersoft noi |
|
|
Vettel |
1m08.810s |
Supersoft noi |
|
|
Massa |
1m09.192s |
Supersoft noi |
|
|
Hulkemberg |
1m09.278s |
Supersoft noi |
|
|
Bottas |
1m09.319s |
Supersoft noi |
|
|
Verstappen |
1m09.612s |
Supersoft noi |
|
|
Kvyat |
1m09.694s |
Supersoft noi |
|
|
Nasr |
1m09.713s |
Supersoft noi |
|
|
Grosjean |
- |
Supersoft noi |
|