Neutralizarea cursei încă din primul tur a făcut ca majoritatea piloţilor să aleagă o strategie cu o singură oprire în Marele Premiu al Austriei. Mașina de siguranţă a ieșit pe circuit exact în momentul în care toată lumea rula cu cantitatea maximă de combustibil și asta a contribuit la decizia echipelor să intre o singură dată la boxe pentru schimbul de pneuri.

Chiar dacă a picurat puţin pe parcursul zilei, Marele Premiu al Austriei s-a desfășurat pe uscat, temperatura ambientală atingând un maximum de 18 grade Celsius, iar cea a asfaltului un maximum de 27 grade Celsius.
Toţi piloţii, cu excepţia lui Pastor Maldonado, Sergio Perez, Kimi Raikkonen și Daniel Ricciardo, au început cursa cu pneurile P Zero Roșu supersoft, mai rapide cu aproximativ 0.7 secunde pe tur decăt cele P Zero Galben soft. Cu o serie de piloţi care au fost retrogradaţi pe grilă, din cauza unor penalizări, unele echipe s-au folosit de strategie pentru a încerca să câștige cât mai multe poziţii posibil în cursă.
Daniel Ricciardo (Red Bull) a parcurs 50 de tururi cu pneurile soft și a terminat în puncte, după ce a plecat în cursă de pe poziţia a 18-a a grilei de start. Jenson Button (McLaren), care a plecat ultimul, a început cursa cu pneurile supersoft și a trecut pe soft în turul trei, dar a abandonat înainte de a vedea dacă strategia sa l-ar fi putut ajuta să obţină un rezultat mai bun.
Nico Rosberg s-a impus în Austria fiind urmat de Lewis Hamilton, colegul său de la Mercedes, ambii având aceeași strategie, oprind la o diferenţă de două tururi unul faţă de celălalt (tururile 38, respectiv 40), pentru a trece de pe supersoft pe soft.
Echipele vor rămâne acum în Austria pentru sesiunea de teste programată marţi și miercuri, dar, spre deosebire de anul trecut, Pirelli nu va avea dedicată o zi specială de teste exclusiv pentru pneuri.
Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: “Am spus că o strategie cu o singură oprire va fi cea mai populară și după neutralizarea cursei nu am mai avut nicio îndoială. În ciuda temperaturilor scăzute, pneurile s-au comportat conform așteptărilor, piloţii reușind să parcurgă un număr mare de tururi cu ambele compoziţii.”
Momentul adevarului:
Am prezis o strategie cu o singură oprire în cursa de 71 de tururi, iar Rosberg a câștigat în Austria cu o astfel de strategie. Am prezis că se va începe cu pneurile supersoft și se va trece pe soft în turul 25. Rosberg a intrat însă la boxe în turul 33, ajutat și de neutralizarea cu safety car din prima parte a cursei.