Marele Premiu de Formula 1 al Belgiei 2015: Calificari

Publicat in: August 22, 2015, Vizualizari: 21

Lewis Hamilton (Mercedes) a egalat seria de șase pole-uri consecutive deţinută de Michael Schumacher. Pilotul de la Mercedes a fost cel mai rapid în calificările pentru Marele Premiu al Belgiei cu pneurile Pirelli P Zero Galben soft. Pentru Mercedes a fost a noua dublă din acest sezon, iar Hamilton a parcurs cel mai rapid tur cu timpul de 1m:47,197s.



Hamilton și Nico Rosberg au fost singurii piloţi care au trecut de Q1, prima parte a calificărilor, cu pneurile de compoziţie medium. Cei doi au fost și cei mai rapizi la cea de-a doua ieșire pe circuit cu această compoziţie.

Începând cu Q2, partea a doua a calificărilor, toţi piloţii au folosit pneurile soft, compoziţie mai rapidă cu aproximativ 1,4/1,5 secunde pe tur. Și în această sesiune, piloţii de la Mercedes au fost cei mai rapizi, situaţie care s-a repetat și în Q3, ultima parte a calificărilor.

Lupta pentru cea mai bună poziţie pe grilă a fost câștigată de Hamilton, Rosberg fiind mai lent cu mai puţin de o jumătate de secundă. Din punct de vedere statistic, cea mai bună poziţie pe grilă nu este crucială pentru victorie, aici având loc unele dintre cele mai imprevizibile curse din campionat.

Neobișnuit pentru Spa, vremea a rămas caldă și uscată pe toată perioada zilei, temperatura asfaltului depășind 40 de grade Celsius. Conform prognozei meteo condiţiile vor rămâne la fel și duminică, dar microclimatul din regiunea Ardenilor poate influenţa oricând desfășurarea cursei.

Hamilton a fost cel mai rapid și în ultima sesiune de antrenamente libere, de sâmbătă dimineaţa, cu pneurile de compoziţie medium.

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: “Lupta pentru prima poziţie pe grilă între cei doi piloţi de la Mercedes a fost incredibilă. Cu o diferenţă semnificativă de performanţă între cele două compoziţii, echipele au mai multe opţiuni în ceea ce privește strategia, mai ales că și degradarea va fi destul de mare. Vom avea câţiva piloţi care au retrogradat pe grilă din cauza unor probleme sau penalizări, așa că va fi cu siguranţă foarte interesant să vedem cum vor folosi strategia în avantajul lor și pentru a câștiga poziţii în cursă.”

STRATEGIA DE CURSÄ‚ DE LA PIRELLI
Pe hârtie, cea mai rapidă strategie pentru cursa de 44 de tururi este, teoretic, una cu doua opriri (start pe soft, schimb pe soft în tururl 15 și apoi pe medium în tururl 30). Totuși, unii dintre piloţi pot opta pentru o strategie cu trei opriri (S/S/S/M), pentru a încerca să câștige poziţii în cursă, dar asta depinde mult și de performanţele mașinii.

Cei mai buni timpi in FP3:

1 Hamilton 1m48.984s Soft noi
2 Rosberg 1m49.482s Soft noi
3 Vettel 1m49.629s Soft noi

Top 10:
Hamilton 1m47.197s Soft noi
Rosberg 1m47.655s Soft noi
Bottas 1m48.537s Soft noi
Grosjean 1m48.561s Soft noi
Perez 1m48.599s Soft noi
Ricciardo 1m48.639s Soft noi
Massa 1m48.685s Soft noi
Maldonado 1m48.754s Soft noi
Vettel 1m48.825s Soft noi
Sainz 1m49.771s Soft noi

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss