Marele Premiu de Formula 1 al Marii Britanii 2015 - Cursa

Publicat in: July 5, 2015, Vizualizari: 3

Strategia schimbului de pneuri a fost decisivă în victoria obţinută de Lewis Hamilton în Marele Premiu al Marii Britanii. Pilotul de la Mercedes a oprit înaintea rivalilor de la Williams și a reușit astfel să urce pe prima poziţie în ierarhia cursei. Echipa Mercedes a lua cea mai bună decizie și la a doua oprire când Hamilton a intrat la boxe pentru pneuri intermediare, imediat după ce ploaia s-a înteţit la Silverstone.



Hamilton a plecat din pole, dar a pierdut prima poziţie după un start excelent al celor doi piloţi de la Williams, Felipe Massa și Valtteri Bottas. Britanicul a intrat la boxe cu un tur înaintea liderului și a reușit să treacă pe prima poziţie după ce piloţii din top patru au efectuat și ei schimbul de pneuri.

Ploaia de la final a influenţat desfășurarea cursei. Kimi Raikkonen (Ferrari) și cei doi piloţi ai echipei Manor au fost primii care au trecut pe pneurile intermediare Cinturato Verde. Schimbul pe intermediare s-a făcut însă prea repede, aceștia fiind obligaţi să mai oprească încă o dată, tot pentru intermediare, înainte de finalul cursei.

Hamilton a trecut pe intermediare cu nouă tururi înainte de final, urmat imediat de Sebastian Vettel de la Ferrari. În turul următor au intrat și restul piloţilor, dar strategia l-a ajutat pe Sebastian Vettel să treacă de cei doi piloţi de la Williams și să termine cursa din Marea Britanie pe podium.

După ce toţi piloţii au trecut pe intermediare, Hamilton a revenit la conducere și s-a impus cu un avans de peste 10 secunde faţă de Nico Rosberg, colegul său de echipă. Având o strategie cu trei opriri, Fernando Alonso a terminat pe locul 10 și a obţinut astfel primul său punct cu McLaren în acest sezon.

Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport: “A fost cu siguranţă una dintre cele mai spectaculoase curse din acest sezon, o cursă în care momentul opririi la boxe a fost crucial. Și asta un doar o dată, ci chiar de două ori după ce a început să plouă la final. Strategia a jucat un rol foarte important și a decis învingătorul aici la Silverstone în faţa unui public senzaţional.”

Cele mai multe tururi cu un set de pneuri:
Hard Vettel 29 tururi
Medium Merhi, Stevens 36 tururi
Intermediare Alonso 14 tururi

 
Momentul adevarului:
Ploaia și cele două neutralizări (una la începutul cursei când pe circuit a ieșit mașina de siguranţă și cea de-a doua cu safety car virtual) au influenţat strategia în această etapă. Am prezis o cursă cu o singură oprire cu start pe medium și schimb pe hard în turul 23. Hamilton a oprit în turul 19, a trecut pe hard, dar a mai oprit o dată în turul 43 pentru pneuri intermediare.

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss