Nico Rosberg a întrerupt monopolul colegului său de la Mercedes, Lewis Hamilton, care a plecat din pole position la toate cursele desfășurate în acest sezon. Germanul a fost cel mai rapid pilot din calificările pentru Marele Premiu al Spaniei, o cursă în care Pirelli este și sponsor titular. Temperatura asfaltului a atins aproximativ 49 de grade Celsius, iar pneurile P Zero Orange hard și P Zero Alb medium au avut un comportament conform așteptărilor.

Strategia va juca un rol crucial în cursa de duminică, piloţii încercând să găsească cea mai bună soluţie încă din calificări. Pneurile de compoziţie medium vor fi în prim plan duminică, acestea fiind mai rapide cu peste o secundă pe circuitul din Barcelona. Astfel, pentru a economisi un set de pneuri de compoziţie medium, unii dintre piloţii de top au trecut de Q1, prima sesiune a calificărilor, folosind doar pneurile de compoziţie hard, ceea ce nu a fost foarte ușor ţinând cont de diferenţa dintre compoziţii. În final, cei doi piloţi de la Mercedes, plus Sebastian Vettel de la Ferrari, au trecut de Q1 folosind doar pneurile cele mai dure din gama Pirelli. Hamilton a fost cel mai rapid în această sesiune cu compoziţia care, teoretic, este mai lentă în condiţiile din Spania.
Mercedes și-a păstrat avantajul în Q2 și Q3, următoarele două sesiuni ale calificărilor, Rosberg obţinând în final pole-ul. Lewis Hamilton a avut al doilea timp, Vettel al treilea, iar Raikkonen al șaptelea, dar ţinând cont că au economisit un set de pneuri de compoziţie medium (în Q1 și Q3), piloţii de la Ferrari sunt într-o poziţie bună din punct de vedere tactic. Piloţii din top cinci în Q2 au parcurs un singur tur cronometrat, încercând să gestioneze astfel cât mai eficient seturile de pneuri pe care le au la dispoziţie.
În FP3, cea de-a treia sesiune de antrenamente libere, desfășurată la temperaturi puţin mai scăzute, Rosberg a fost cel mai rapid cu pneurile de compoziţie medium, dar și cu cele de compoziţie hard.
“Calificările s-au desfășurat conform așteptărilor noastre atât în ceea ce privește performanţele monoposturilor, dar și comportamentul pneurilor. Uzura și degradarea au fost în parametrii așteptaţi, iar pentru cursa de duminică ne așteptăm la o strategie cu două opriri pentru majoritatea piloţilor, chiar dacă, teoretic, una cu trei opriri este puţin mai rapidă. Temperatura asfaltului a fost foarte ridicată și așa va fi și duminică, în timpul cursei. Sunt sigur că echipele au adunat suficiente informaţii pentru a găsi strategia optimă care să le permită să obţină cele mai bune rezultate”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.
STRATEGIA DE CURSA DE LA PIRELLI
O strategie cu trei opriri este teoretic mai rapidă în cursa de 66 de tururi, dar riscurile de a pierde timpul în trafic nu o justifică. De aceea, o strategie cu două opriri este mult mai probabilă, mai ales pentru piloţii din prima parte a grilei. Cea mai bună strategie este: start pe medium, schimb pe medium în turul 23 și apoi pe hard în turul 50. Pentru o strategie cu trei opriri recomandăm: start pe medium, schimb pe medium în tururile 17 și 35, și apoi pe hard în turul 55.
Cei mai buni timpi in FP3:
1 Rosberg 1m26.021s Medium noi
2 Vettel 1m26.177s Medium noi
3 Hamilton 1m26.222s Medium noi
Top 10:
Rosberg 1m24.681s Medium noi
Hamilton 1m24.948s Medium noi
Vettel 1m25.458s Medium noi
Bottas 1m25.694s Medium noi
Sainz 1m26.136s Medium noi
Verstappen 1m26.249s Medium noi
Raikkonen 1m26.414s Medium noi
Kvyat 1m26.629s Medium noi
Massa 1m26.757s Medium noi
Ricciardo 1m26.770s Medium noi