Pentru prima data in acest an, victoria unei curse de Formula 1 nu i-a revenit unui pilot Mercedes. Max Verstappen a triumfat pe Red Bull Ring, circuitul de casa al echipei sale, dupa o evolutie excelenta. Olandezul "a zburat" in cea de-a doua parte a cursei, depasindu-l pe liderul Charles Leclerc cu doua tururi inainte de final. Cei doi s-au atins in momentul in care Verstappen a trecut in fata, oficialii punand incidentul sub investigatie. Al treilea loc i-a revenit lui Valtteri Bottas, care a terminat cursa la peste 16 secunde in urma lui Leclerc.
Astazi s-a desfasurat pe Red Bull Ring cea de-a noua etapa a Campionatului Mondial de Formula 1, fiind cea mai spectaculoasa cursa de pana acum din 2019, atat prin prisma rezultatelor finale cat si prin desfasurarea ei. Charles Leclerc a luat startul in din pole position si a inceput sa se indeparteze la o distanta conformtabila inca din primele tururi. Pe de alta parte, Max Verstappen a avut parte de un start slab, si chiar daca impartea prima linie a grilei cu Leclerc, a fost depasit imediat de cei din urma sa, cazand pana pe a opta pozitie. In timp ce Leclerc reusea sa il tina in urma sa pe Valtteri Bottas, Verstappen si Sebastian Vettel si-au inceput cursele de recuperare. Acesta din urma a luat startul doar de pe a noua pozitie a grilei, din cauza problemelor tehnice pe care monopostul Ferrari le-a avut in calificari. Totusi, campionul german a ajuns pe 4 dupa primele sase tururi de circuit. Verstappen a venit in urma acestuia dupa inca trei tururi.
Ferrari ne-a obisnuit cu probeleme atunci cand vine vorba de incursiunea pe la boxe. S-a intamplat si in Austria, Vettel stand pe loc peste 6 secunde din cauza ca echipa nu era pregatita. Lewis Hamilton a ramas cel mai mult pe circuit dintre pilotii de la varf, ajungand sa conduca cursa in momentul in care Leclerc si Bottas efectuasera schimbul. Britanicul echipei Mercedes a stat mai mult decat trebuia pe primul set de pneuri, masina sa subvirand puternic. Dupa schimb, Hamilton a revenit in urma lui Vettel, si pentru ca in timpul trecerii pe la boxe i-a fost schimbat eleronul frontal al monopostului. Max Verstappen a devenit de neoprit dupa schimbul de pneuri, ajungandu-l si depasindu-l pe Sebastian Vettel in turul 50. Dupa acest moment, pilotul Ferrari a intrat pentru a doua oara la standurile echipei, revenind in urma lui Hamilton. Lui Verstapen nu i-a luat mult pentru a-l prinde pe Bottas, finalndezul devenind o alta prada al pilotului Red Bull in turul 56.
Chiar daca la un moment dat a raportat o pierdere de putere al propursolului Honda, Verstappen a recuperat cele 6 secunde care il desparteau de liderul cursei, Charles Leclerc. Manevra prin care a trecut Verstappen de Leclerc a fost una controversata, spatiul oferit de olandez fiind limitat iar cei doi acrosandu-si rotile fata. Stewarzii au pus sub analiza acest incident si ramane de vazut daca lui Leclerc ii va fi oferita prima victorie in F1 in urma unei penalizari a lui Verstappen. Si Sebastian Vettel a reusit sa treaca de Lewis Hamilton, incheind al patrulea.
Lui Lando Norris i-a revenit al saselea loc, in urma sa incheind Pierre Gasly si Carlos Sainz. Ultimii doi clasati in Top 10 au fost reprezentantii Alfa Romeo, Kimi Raikkonen, respectiv Antonia Giovinazzi.
Dan Terea
Echipa Autorally