Circuitul Interlagos din apropierea capitalei braziliene Sao Paolo gazduieste cel de-al 17-lea Mare Premiu de Formula 1 din sezonul 2005. Cu doar 3 Mari Premii inainte de finalul sezonului, incluzand Brazilia, echipa McLaren Mercedes se afla inca in cursa pentru castigarea celor doua titluri.
Kimi Raikkonen este al doilea in clasamentul pilotilor cu 86 de puncte, la 25 de puncte in urma spaniolului Fernando Alonso, cu inca 30 de puncte gata de a fi castigate, iar coechipierul Juan Pablo Montoya este al patrulea cu 50 de puncte. Echipa McLaren Mercedes este a doua in clasamentul constructorilor cu 146 de puncte, cu 6 mai putin decat Renault. Cu doar 54 de puncte disponibile in finalul sezonului echipele McLaren si Renault sunt singurele care concureaza pentru titlul de campion al contructorilor, deoarece campionii en-titre sunt pe locul 3 la 56 de puncte in spatele McLaren.
Primul Mare Premiu al Braziliei din 1973 a fost gazduit de Interlagos si a fost castigat de Emerson Fittipaldi pe Lotus. Campionul brazilian urma sa castige inca o data evenimentul in anul urmator pe modelul M23 de la McLaren. In 1978, cursa a fost mutata de la Interlagos la Jacarepagua, langa Rio de Janeiro pentru ca peste numai 12 ani sa se intoarca la Sao Paolo.
Ultima data cand un brazilian a castigat pe taram brazilian a fost in anul 1993 cand Ayrton Senna a castigat cu modelul MP4/8 de la McLaren, terminand ultima treime a cursei in viteza a sasea.
Pe 25 martie 1995, parteneriatul dintre McLaren si Mercedes-Benz a debutat in Formula 1 in Brazilia. Mika Hakkinen a terminat cursa pe locul 4 iar Mark Blundell pe 6. In 2004, echipa de astazi McLaren Mercedes Kimi Raikkonen si Juan Pablo Montoya au fost oamenii cursei. Columbianul, pe atunci la Williams, a trecut primul linia de sosire urmat de Kimi, in vreme ce urmatorii clasati au inregistrat aproape 30 de secunde interziere.
Incluzand victoria lui Raikkonen de la Spa, McLaren Mercedes a castigat 8 din ultimele 11 curse si 50% din toate cursele disputate in acest an, mai mult decat oricare alta echipa. Echipa a condus in 517 ture dintre cele 1000 de ture a sezonului in primele 16 Mari Premii si a condus de la start la final in ultimele 3 Mari Premii. Kimi a castigat de 6 ori, a avut 6 pole position-uri si 7 recorduri de "Cel mai rapid tur".
Kimi Raikkonen
"Cu doar 3 curse ramase nu ma intereseaza decat victoria in Brazilia in acest weekend. Voi trage tare pana la maxim pentru a puncta atat in clasamentul pilotilor cat si in cel al constructorilor. Calificarea intre primele pozitii va fi foarte importanta. Sunt posibilitati de depasire la Interlagos, foarte des am vazut curse interesante aici, cele mai importante dintre ele fiind la franarea din primul viraj"
"Suprafata pistei este foarte denivelata ceea ce poate provoca vibratii importante, trebuie sa fi 100% concentrat pe toata durata cursei. Franarea in conditii de stabilitate este cheia, deoarece trebuie sa franezi in acelasi timp in care faci virajul, si la acest lucru MP4-20 se pricepe foarte bine"
Juan Pablo Montoya
"Interlagos este un circuit interesant, necesita stabilitate mare din mai multe cauze, incluzand linii lungi foarte rapide si viraje foarte stranse. Atmosfera este intotdeauna uimitoare, pasinea brazilienilor caracterizeaza sportul cu motor"
"De asemnea, circuitul este aproape de oras, deci familiile vin impreuna cu prietenii sa vada intrecerea si sper ca vom putea face un spectacol interesant pentru ei. Interlagos este al treilea circuit care se desfasoara in sensul invers acelor de ceasornic, dupa Imola si Turcia, ceea ce supune corpurile noastre unor presiuni diferite, in special in zona gatului. Totusi, ne pregatim pentru acest eveniment cu antrenorii nostrii pentru a nu avea probleme. Eu si Kimi am dus o lupta frumoasa anul trecut aici si sper ca vom domina si in acest weekend pentru a lua cele 18 puncte necesare echipei in clasament"
Alex Wurz
"Echipa a obtinut informatii utile in testele facute impreuna cu Pedro (de la Rosa) la Silverstone de saptamana trecuta. Ne-am concentrat asupra alegerii pneurilor pentru Marele Premiu al Japoniei si am stabilit programul premergator cursei din Brazilia. Vom continua pentru stabilirea setarilor si pentru alegerea un anumit tip de pneuri Michellin in sesiunile de vineri. Setarea va trebui sa tina cont de denivelarile circuitului, masina se va inalta un pic, insa trebuie s-o tinem cat mai jos pentru a obtine viteze superioare si a mari stabilitatea potrivita pentru circuitul brazilian"
Norbert Haug, Vice Presedinte Mercedes
"Circuitul Interlagos a reprezentat debutul parteneriatului McLaren Mercedes acum 10 ani. De atunci, am castigat de 3 ori si toti am lucrat pentru obtinerea unei noi victorii pe acest provocator circuit. Pista este foarte solicitanta din punct de vedere fizic pentru piloti, fiind una dintre cele 3 curse ale sezonului care se desfasoara in sens invers acelor de ceasornic, dupa Imola si Istambul."
"Fortele care actioneaza asupra pilotilor sunt diferite, mai ales in viraje asupra muschilor din partea opusa. Cat priveste suprafata pistei, denivelarile creaza vibratii majore masinii si implicit influeteaza setarile, echipele cautand sa asigure o trecere stabila peste denivelari si o stabilitate ridicata. Scopul nostru este sa pastram forma pe care am demonstrat-o in ultimele 4 curse pe care le-am castigat, pentru puncta cu maximum de puncte in ambele campionate. Vom vedea daca vom putea acumula suficiente puncte pentru a putea castiga in ambele competitii".
un articol de:
Marius MOISE