Kris Meeke a alergat cu un Citroen DS3 R5 si a incheiat pe pozitia a doua in Rallye du Condroz-Huy, ultima etapa a campionatului belgian, la care au putut fi vazuti pilotand si Petter Solberg, sau Yves Matton, insa ambii au abandonat. Etapa, la care au putut participa si modele WRC, a fost castigata de Kris Princen, la comenzile unui Subaru Impreza S12 WRC, belgianul reusind sa-l devanseze pe pilotul Citroen cu 38 de secunde.
Freddy Loix a incheiat, la comenzile unei Skoda S2000, pe ultima treapta a podiumului si, desi Princen a dominat categoric sezonul, "Fast Freddy" este cel care isi adjudeca titlul de campion, modelele WRC contand doar in clasamentele de etapa, nu si pentru campionatul national.
Etapa belgiana cu sediul la Huy, in Valonia, a strans, ca de obicei un numar mare de concurenti, 141 pe ordinea de start din prima zi, cu diferite atractii, care au tinut capul de afis si au atras un public foarte numeros. Dupa participarea lui Sebastien Loeb, care a castigat in urma cu un an, Citroen Sport a spus din nou prezent, de aceasta data prin Kris Meeke, caruia i-a fost incredintat modelul DS3 R5 si prin Yves Matton, seful echipei franceze, care a pilotat o Xsara WRC, insa nu a reusit sa ajunga la final, dupa o iesire in decor. Petter Solberg a fost si el la start, tot cu un model WRC al celor de la Citroen, un C4, insa norvegianul a fost si el nevoit sa se retraga in prima zi, din cauza unor probleme de transmisie.
Un alt motiv pentru care competitia belgiana a iesit in evidenta a fost controlul precar al spectatorilor si inconstienta publicului, venit in numar foarte mare, amintind de grupa B a anilor '80. In ciuda unui accident soldat cu doi morti in 2011, spectatorii nu au parut sa fi tras vreo concluzie, insa, mai grav, nici organizatorii, care au fost luati pe nepregatite de numarul foarte mare de oameni sositi sa vizioneze intrecerea si nu au putut gestiona situatia corespunzator. Acest lucru l-a facut sa exclame pe Petter Solberg, campionul mondial din 2003: "Spectatorii de aici sunt complet nebuni! Nu am vazut niciodata atata lume in Campionatul Mondial atat de aproape de drum. Chiar si pe etapele de legatura, unde am crezut ca suntem in Argentina. Au fost zone unde am ridicat piciorul de pe acceleratie, pentru ca erau oameni pe drum, cum s-a intamplat pe proba mixta Forseilles, unde aderenta era foarte scazuta. A fost foarte periculos. "
Si Kris Meeke a fost surprins in cel mai neplacut mod de atitudinea publicului si a organizatorilor, spunand : "La sosirea foarte rapida si sinuoasa din proba a opta mi-a fost pur si simplu frica. Daca scapam masina, loveam 100 de persoane" a spus britanicul.
Adrian Diaconescu
Echipa Autorally