Mihai Beldie, povestea primului sezon complet in CNVCD

Publicat in: November 5, 2013, Vizualizari: 5

Pentru Mihai Aurel Beldie, 2013 a insemnat primul sezon complet in Campionatul National de Viteza in Coasta Dunlop. Un sezon la volanul unei masini performante in care a punctat la fiecare etapa. Mai jos gasiti povestea lui Mihai Beldie Jr din acest an, etapa cu etapa, spusa chiar de tanarul pilot.

"Povestea mea începe cu pregătirea acestui sezon: cu aproximativ o lună înainte de prima etapă de la Brașov mă zbăteam să fac cumva să ajung la câteva etape cu fosta mașină de coastă, un Hyundai Coupé. Apoi a intervenit un om căruia îi mulţumesc din tot sufletul pentru șansa de a participa la bordul unei asemenea mașini - BMW 120d DTM Edition! Numele acestui adevărat înger este Eduard Tontsh.

Am debutat ușurel, timid aș putea spune, cu etapa de la Brașov... urcarea către Poiană... un traseu pe care visez să alerg de când mă știu. Dupa un început ezitant, acela fiind și primul contact cu noua mașină, finalul cursei mi-a adus și primul rezultat notabil reușind să câștig la prima apariţie grupa automobilelor Diesel. Vă daţi seama că am prins aripi după acest rezultat! Din păcate, cea de-a doua etapă „mi-a tras un pic frâna de mână”, datorită unor probleme tehnice nereușind să mă ridic la nivelul așteptărilor mele. Cu toate acestea, etapa de la Rânca mi-a adus un loc 2, obţinut cu multă trudă. Campionatul Naţional de Viteză în Coastă Dunlop 2013 a reprezentat primul sezon complet al tânărului pilot din Alba Iulia, Mihai Aurel Beldie. La 15 zile după căderea cortinei peste anul competiţional de coastă 2013, Clubul Sportiv Autosport Fair-Play Alba oferă o scurtă povestioară a celor întâmplate pe parcursul sezonului din postura pilotului Mihai Aurel Beldie.

Apoi au venit două etape, cele de la Teliu și Reșiţa, pe care am reușit să le câștig după un parcurs constant și fără greșeală, urmate de cea mai așteptată etapă a sezonului - cea de la Sinaia, de unde, cu ajutorul ploii apărute în ultima urcare de concurs, am mai dus acasă o cupă de locul unu. Câmpulung a fost o etapă cu un gust amar, deoarece încă stau sub semnul întrebării de ce 17 piloţi au fost penalizaţi pentru start anticipat la etapa musceleană în condiţiile în care media de până atunci era de aproximativ 4 starturi „furate” per etapă. Abordarea tactică și concentrarea m-au ajutat să fac o cursă excelentă până... în cele două urcări de concurs. În
prima urcare se pare că eu și Fumi (cum îmi place mie să îmi alint mașina de concurs) am fost mai rapizi decât trebuie fiind acuzaţi de start „furat”. La startul celei de-a doua urcări am stat pe loc pentru a vedea secunda 01, dar cronometrul s-a oprit la secunda 59... fiind atins de poarta publicitară montata în zona de start. Dar, așa este în motorsport, câteodată mai și pierzi... cu sau fără voia ta. Cert este că cele 5 secunde primite penalizare mi-au smuls locul 1 de la grupă, așa că m-am întors acasă cu coada între picioare. A urmat etapa de la Râșnov, un traseu de care m-am îndrăgostit, unul dintre cele mai tehnice trasee din ţară. Din păcate pentru mine, etapa de la Râșnov a fost umbrită de probleme tehnice „reclamate” de mașina de curse și de o pată de ulei care m-a atenţionat că este foarte ușor să îţi spulberi un vis dacă ghinionul își ascute colţii. Etapa râșnoveană a fost prima din acest sezon în care Grupa Automobilelor Desel a fost constituită, astfel că s-au dat puncte
duble faţă de cazul celorlalte etape. Cu multă muncă am reușit să duc mașina la linia de finish graţie celor din echipa tehnică a echipei Tontsch Automotive care au reușit să o pună pe „Fumi” din nou în mișcare și cărora le mulţumesc încă o dată! Având în vedere problemele tehnice principalul obiectiv de la Râșnov a fost să termin etapa cu bine pentru a rămâne în lupta pentru câștigarea grupei, însă am terminat pe locul 3, fapt care m-a obligat să câștig etapa „de casa” pentru a-mi asigura  itlul de campion la Diesel.

În fine, ultima etapă a sezonului, cea de la Alba Iulia, am pregătit-o profesionist, cu multă păsiune. În etapa din orașul meu natal principalul meu adversar am fost chiar eu... M-am înscris în cursă cu gândul că trebuie să mă depășesc pe mine, să merg cât mai eficient pentru a-mi atinge obiectivul: locul 1 la Diesel și, implicit, câștigarea Grupei pe anul 2013. Din păcate, condiţiile tehnice erau departe de a fi ideale avand în vedere faptul că am fost nevoit să alerg cu anvelope de ploaie în condiţii de vreme superbă. Acest lucru m-a costat victoria - am terminat pe locul 2 și, după o excelentă dominare la începutul sezonului, am pierdut locul 1 la Grupa Automobilelor Diesel pentru o diferenţă de doar 0,5 puncte! Însă, fără să îmi dau seama, evoluţia constantă pe parcursul sezonului mi-a adus un titlu de Vice Campion
Naţional al clasei H3 care mă bucură enorm și îmi oferă încredere pentru anul competiţional 2014. Per total sunt foarte mulţumit că am terminat toate cele 8 etape ale sezonului în puncte și cu mașina întreagă." a povestit Mihai Aurel Beldie.

Dan Terea
Echipa Autorally

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss