Mihai Leu a plecat. Utima luptă a campionului

Publicat in: July 2, 2025, Vizualizari: 51

Mihai Leu – 1968-2025

 

România a pierdut un erou al ringului și al motorsportului. O stea s-a stins pe cerul sportului românesc. Mihai Leu, primul campion mondial al României în boxul profesionist și multiplu campion în automobilism, a murit la vârsta de 57 de ani, după o luptă crâncenă cu o boală necruțătoare, pe care a dus-o pe picioare cu discreție și curaj mai bine de un deceniu.

Născut pe 13 februarie 1968 în Hunedoara, Mihai Leu și-a dedicat întreaga viață performanței. A fost un campion înnăscut. În anii 1980, cucerea titluri naționale pe bandă rulantă, iar în 1987 devenea campion mondial la juniori, la Havana. Ulterior, a fugit de regimul comunist în Germania, acolo unde a avut mai întâi o scurtă carieră la amatori, trecând ulterior la profesioniști în 1991, legitimat la celebrul club de box Bayer Leverkusen. De atunci a început povestea unei cariere senzaționale, totul culminând cu centura WBO la semimijlocie în 1997, când a devenit astfel primul român campion mondial la profesioniști.

Finalul carierei în boxul profesionist

Din păcate, o accidentare la umăr în acel meci a fost decisivă. După ce și-a mai apărat o dată titlul în fața fostului campion olimpic Michael Carruth, Mihai a fost nevoit să se retragă din ring, după mai multe intervenții chirurgicale nereușite. S-a retras neînvins, rămânând o raritate în istoria boxului mondial. Dar spiritul său de luptător nu s-a stins.

În 1998, Mihai Leu s-a reinventat în automobilism, una dintre marile sale pasiuni. De altfel, cu 4 ani înainte, în timp ce era boxer activ, Mihai a participat ca pilot la Raliul Banatului, iar în declarațiile sale mereu menționa că și-ar dori o carieră în motorsport. Așa a apărut colaborarea cu cei de la Ford, iar pe un model Ford Ka, la prima sa participare, a câștigat cupa monomarcă, devenind rapid unul dintre cei mai apreciați piloți.

În 2001, a reușit prima victorie în clasamentul general, la Raliul Sibiului, iar în 2003 a devenit campion național absolut de raliuri, alături de copilotul Ciprian Solomon (la bordul unui model Hyundai WRC), întrerupând hegemonia instalată de mulți ani de Titi Aur. A pilotat în Campionatul Național de Raliuri până în 2008, când a decis să se ocupe de partea de management, având o echipă care a cucerit titlul, dar fiind și promotor pentru etape precum Raliul Aradului și Raliul Sibiului.

Revenirea lui Mihai Leu în motorsport

Un deceniu mai târziu, anunța că revine în motorsport ca pilot în Campionatul Național de Viteză în Coastă. Totodată, a și creat o competiție-fenomen, Campionatul Național de Super Rally, pe care îl organiza alături de soția sa Anna și de fiul său Marco, singurul campionat din România care se desfășoară exclusiv pe circuit stradal.

Deși trecuse de 50 de ani, a impresionat la volan, câștigând de 3 ori consecutiv titlul de campion național la Categoria I de la Viteză în Coastă. Cu o carieră sportivă întinsă pe patru decenii, Leu a fost un model de perseverență, fair-play și modestie. În 2014 a fost diagnosticat cu cancer la colon. A urmat tratamente și operații dificile, dar nu a renunțat niciodată să trăiască activ, să concureze și să inspire generațiile de piloți. Boala a recidivat în 2023, iar ultimele luni l-au găsit luptând din nou, de această dată, pentru propria viață. Din păcate, Mihai Leu a pierdut lupta luni, 1 iulie 2025, aproape de miezul nopții, la Spitalul Fundeni din București.

Mihai Leu, un prieten devotat al FRAS

Mihai Leu nu a fost doar sportiv. A fost profesor, arbitru internațional, consilier, tată, soț, prieten. Lasă în urmă o soție devotată, Anna, și un fiu, Marco, care l-a sprijinit în activitatea legată de motorsport. În plus, Mihai Leu s-a implicat activ în acțiunile și dezvoltarea Federației Române de Automobilism Sportiv, susținând direcțiile FRAS în toți cei 20 de ani de existență ai forului.

România a pierdut un campion, dar a câștigat o legendă. Într-o lume grăbită și adesea cinică, Mihai Leu rămâne un simbol al valorii, curajului și demnității. Dumnezeu să-l odihnească în pace!

 

Comunicat preluat de pe www.fras.ro

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss