MP al Chinei

Publicat in: April 16, 2009, Vizualizari: 3575
Brawn GP sub presiune.

        Chiar daca ieri difuzorul de aer a fost declarat regulamentar, pilotul echipei Brawn GP, Jenson Button, este convins ca aici, in China, va avea foarte mult de munca. O revenire in forta e echipelor Ferrari si McLaren ar putea strica planurile britanicului de a-si adauga inca 10 puncte in palmares.  Button a declarat intr-un interviu: “Suntem foarte incantati de debutul acestui sezon, dar am castigat doar doua curse pana acum. Toti din echipa sunt constienti ca greul abia incepe si ca celelalte echipe nu vor sta degeaba. De acum ne asteptam la o competitie foarte stransa si va trebui sa muncim foarte mult pentru a ne mentine locul in fruntea clasamentelor. Circuitul din Shanghai este un circuit agreat de aproape toti pilotii si, de asemenea, este un circuit foarte tehnic, talentul acestora de a-si seta masina corespunzator fiind esential. Personal, agreez liniile drepte si faptul ca sunt foarte multe posibilitati de depasire."


        Nici Ferrari nu au stat cu mainile in san. Dupa esecul din Malaysia, italienii au efectuat cateva schimbari in cadrul echipei.  Managerul echipei, Luca Baldiserri a fost insarcinat sa se ocupe mai mult de problemele fabricii iar locul sau din cadrul curselor va fi luat de fostul inginer al lui Michael Schumacher, Chris Dyer. Baldiserri se va ocupa acum mai mult de teste si de dezvoltarea monopostului F60.

        McLaren are o misiune din ce in ce mai grea. Pilotul britanic, Lewis Hamilton, a declarat: "Imi place foarte mult cursa din Shanghai. Este o combinatie frumoasa de portiuni rapide urmate de curbe stranse si astfel, suntem confruntati cu cateva incercari interesante. Gasirea setarilor optime pentru masini este esentiala; ai nevoie de viteza, stabilitate, aderenta, frane bune si multa pricepere pentru a trece de unele viraje delicate. Anul trecut am facut o cursa frumoasa aici si speram sa putem oferi spectacol si anul acesta. Imbunatatirile aduse monopostului MP4-24 cu siguranta se vor face simtite aici si chiar daca nu reprezinta o schimbare radicala a masinii, acestea ar trebui sa ne aduca oarecum mai aproape de liderul clasamentelor."

        Pilotul echipei japoneze Toyota, Jarno Trulli, este si el foarte increzator pentru aceasta cursa: "Sunt foarte optimist pentru Marele Premiu al Chinei, mai ales dupa acest start exceptional al sezonului. Aceasta arata ce progrese fantastice a facut echipa in aceasta iarna. Am fost putin dezamagit de locul 4 pe care l-am ocupat in Malaysia deoarece imi doream foarte mult o victorie sau cel putin o plasare pe podium. Anul trecut am terminat tot pe locul 4, dar atunci era mult mai mult decat ne asteptam. Acum, suntem a doua echipa in clasamentul constructorilor si impreuna cu Timo Glock ne luptam pentru locuri fruntase. Asadar, obiectivul meu in China este o plasare pe podium si cred ca avem sanse foarte mari."

       Nico Rosberg, pilotul echipei Williams, este si el un admirator al acestui circuit. "Este o combinatie perfecta intre viteza si curbe foarte stranse, cu multe posibilitati de depasire. Sepang a demonstrat faptul ca echipa a reusit sa repare multe din problemele pe care le-am avut sezonul trecut pe circuite de agest gen. Sunt sigur ca vom avea un alt weekend competitiv in China si o plasare in primii 8 este sigura."

        Atat BMW Sauber cat si Renault spera sa poata folosi mult mai eficient sistemul KERS pe liniile drepte de aici, din China.

       Circuitul are lungimea de 5.451 km si are forma caracterului din alfabetul chinezesc, "shang ", care inseamna sus, deasupra. Are un numar egal de curbe spre dreapta si spre stanga - cate 7 pe fiecare parte- si, de asemenea, sunt foarte multe posibilitati de depasire. Din cauza aerodinamicii si a asfaltului de pe circuit, Bridgestone va incalta echipele cu cauciucuri  soft si medii.



Alexandru Toth
Echipa Autorally

 

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss