Publicat in: March 8, 2010, Vizualizari: 3046
Cele doua curse de pe Circuitul de la Curitiba au readus in prim plan pe ultimii doi campioni mondiali din WTCC. Muller si Tarquini si-au impartit victoriile ceea ce ne face sa credem ca si in 2010 cei doi se vor afla la sfarsitul anului in lupta pentru titlul pilotilor.
Dupa ce Chevrolet a obtinut pole position prin Yvan Muller era de asteptat ca masinile albastre sa fie rapide insa pe pista uda dinaintea primei curse calculele se puteau da usor peste cap. De data aceasta cel care a pierdut din cauza lipsei de aderenta a fost Jordi Gene care plecase din prima linie insa a ajuns pe iarba de doua ori pana sa-si stapaneasca turbodieselul astfel ca cele trei Chevrolet-uri au ajuns pe primele trei pozitii. Tarquini s-a instalat imediat pe pozitia a patra urmat de cele doua BMW-uri oficiale si de o armata de SEAT-uri. Coronel ( SEAT ) i-a suflat pozitia a sasea localnicului Farfus ( BMW ) insa acesta a ripostat si si-a recastigat pozitia. Finalul a fost unul excelent pentru Chevrolet care a monopolizat podiumul si si-a aratat intentiile serioase pentru anul acesta. Ordinea s-a pastrat cu Muller, Huff, Menu, Tarquini, Priaulx, Farfus, Gene si Coronel.
Cursa a doua a avut startul de pe loc pe o pista uscata pe care SEAT-urile au tasnit imediat pe primele trei pozitii insa cu pretul abandonului lui Coronel dupa un mic acrosaj cu un Chevrolet in prima sicana. Gene ( SEAT ) si Tarquini ( SEAT ) si-au vazut de cursa de pe primele pozitii urmati de cele trei Chevrolet-uri si de un singur BMW intrucat Priaulx a abandonat si el cu suspensia rupta. A fost cursa lui Tarquini care a adus in contul "SEAT Customers Technology" - cum este numita echipa SR Sport in clasamentul constructorilor - o victorie in chiar primul weekend competitional.
In afara de binecunoscutul Trofeu Yokohama al pilotilor independenti pe care l-a castigat Hernandez ( BMW ) in ambele curse, WTCC a inaugurat un clasament al debutantilor in care s-au remarcat Michelisz ( SEAT ) si Nykjaer ( SEAT ), ambii punctand si in clasamentul general.
Asadar, in WTCC se anunta o lupta intre Chevrolet si SEAT arbitrata de cele doua BMW-uri oficiale care inca nu si-au gasit ritmul. Cu siguranta, Farfus si Priaulx vor castiga curse anul acesta insa este de urmarit daca o echipa privata ( SCT ) va putea invinge doua echipe oficiale ( Chevrolet si BMW ).
Andrei Mitrasca