Norbert Maior, debut excelent in raliuri

Publicat in: July 11, 2015, Vizualizari: 3

Are doar 16 ani dar o dorinţă enormă să reușească. Și-a trecut în palmares prima victorie în Cupa Dacia la doar a doua participare într-o etapă de raliuri. Autorally a stat de vorba cu Norbert Maior, înainte de startul celei de-a cincea etape a Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop, Transilvania Rally.



Ai impresionat la Raliul Moldovei atât prin ritmul avut cât și prin rezultat. Cum a fost acest raliu și cum te-ai simţit la final, pe prima treaptă a podiumului Cupei Dacia?
Raliul Moldovei a fost foarte interesant pentru noi. A mers totul perfect încă de la început. Am simţit o evoluţie în ceea ce privește pilotajul meu faţă de raliul de la Tulcea, folosindu-mă de acei kilometri încă de la shakedown.Ca de obicei, mașina a fost pregătită exemplar în garajul Mach1 Sport Management, astfel, încă de la început se preconiza o cursă bună pentru noi, care trebuia dusă la bun sfârșit. Acesta a fost și principalul nostru obiectiv. Am pornit împreună cu Alina Pop, noul meu copilot, cu gândul să terminăm fiecare probă,să adunăm cât mai mulţi kilometri, fără să punem presiunea vreunui rezultat. Într-adevăr, am mers repede pe aproape toate probele special deoarece am simţit bine mașina pe macadamul din Moldova, dar ritmul a fost unul sigur. Astfel am făcut o cursă inteligentă, fără prea multe greșeli și cu un rezultat foarte bun. La final m-am simţit foarte bine pe prima treaptă a podiumului, a fost prima mea victorie, așa că nu o să uit niciodată acea imagine de acolo de sus.

Cât de mult te ajută în CNR experienţa din slalom paralel?
Slalomul paralel a venit ca o confirmare în urma muncii și antrenamentelor pe care le-am făcut cu tatăl meu pe diverse suprafeţe, experienţe începute cu ceva timp înaintea debutului în Campionatul Naţional de Slalom Paralel. Cu siguranţă, experienţa mea destul de scurtă la slalom mă ajută în CNR, însă marele merit pentru tot ceea ce știu eu în materie de pilotaj îi revine tatei. La slalom am cunoscut ce înseamnă o competiţie pe macadam, m-am acomodat cu Loganul în regim de competiţie și am încercat să îmi dau seama ce ar însemna un ritm de cursă destul de rapid, experiment care pe o probă specială în cadrul unui raliu ar putea să te coste însă pe circuitul de slalom poţi face acest lucru. Ne-am dat seama că suntem pe drumul cel bun, așa că am decis să facem pasul în Campionatul Naţional de Raliuri în Cupa Dacia, fiind cea mai interesantă și mai accesibilă variantă pentru un debutant că mine.

Ai reușit să strângi buget pentru Cluj. Aștepţi să pilotezi acolo?
Așa este, am reușit! Chiar dacă, din cauza lipsei bugetului necesar, etapa de la Cluj nu era tocmai în programul nostru pentru anul acesta, împreună cu Euphoria Kitchens Hall, sponsorii noștrii principali, am hotărât în urma rezultatului de la Raliul Moldovei să facem eforturi maxime să putem merge și la etapa de la Cluj. Știm ce implicare există din partea organizatorilor acolo, știm că ne așteaptă un public foarte numeros pe marginea probelor speciale, așa că suntem nerăbdători să luăm startul!

Care este obiectivul tău pentru Transilvania Rally și pentru sezonul 2015?
Obiectivul pentru Transilvania Rally rămâne același. Trebuie să ajungem la final cu orice preţ. Vom aborda fiecare probă cu un ritm safe, fără să ne asumăm riscuri. Sper că experienţa din karting mă va ajută să mă acomodez repede cu asfaltul deoarece nu am avut ocazia până acum să pilotez o mașină de curse pe această suprafaţă. Mi-aș dori din tot sufletul să pot merge la toate etapele care au mai rămas în 2015. Acesta este obiectivul pentru restul sezonului.

Cine sunt cei care te sprijină la începuturile tale în raliuri?
Cea mai mare susţinere, clar, vine din partea tatălui meu, care încă de când m-a urcat prima oară într-un kart m-a susţinut cu tot ce a putut. El îmi era mecanic, sponsor, antrenor, șofer. El, George Grigorescu, organizatorul Cupei Dacia, împreună cu sponsorii mei, Euphoria Kitchens Hall și Swiss Pharm, sunt artizanii debutului meu în Campionatul Naţional de Raliuri.

Care este pilotul tău preferat din CNR? Dar din WRC?
La momentul de faţă, sigur Simone Tempestini este pilotul care domină autoritar campionatul nostru. Tocmai a câștigat o etapă în mondialul de raliuri la juniori, așa că mi-ar plăcea să-i urmez exemplul în carieră. Primul pas l-am făcut, am debutat în Campionatul Naţional de Raliuri Dunlop la 16 ani. În WRC sunt fan Andreas Mikkelsen și Thierry Neuville.

Dan Terea
Echipa Autorally

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss