Noua "arma" McLaren

Publicat in: February 4, 2012, Vizualizari: 6778
Prima din cele mai asteptate lansari de monopost din 2012 a avut loc la Woking, unde McLaren a dezvelit monopostul MP4-27. Echipa britanica a fost cea mai buna dintre adversarii Redbull in 2011, avand momentele sale de glorie in sezon, astfel ca noua masina a fost asteptata cu mult interes. Echipa condusa de Martin Whitmarsh a tras invatamintele sezonului precedent, cand agresivitatea proiectului i-a costat inceputul de campionat, iar MP4-27 este mai degraba o evolutie a predecesoarei sale, un monopost foarte competitiv in partea secunda a sezonului.

De altfel, regulilie jocului s-au schimbat foarte putin, iar un sasiu bun este o baza excelenta de plecare, cu distributia greutatii neschimbata, acelasi rezervor si cutie de viteze, alaturi de pneurile Pirelli, lucru ilustrat in cazul McLaren de ampatamentul nemodificat al monopostului. Micile modificari ale pneurilor fata ale furnizorului italian sunt, conform spuselor lui Paul Hembery, directorul de motorsport Pirelli, insesizabile ochiului, astfel ca doar mici optimizari ale aerodinamicii frontale sunt necesare.

La prima vedere, noul monopost pare sa se incadreze cu greu in limita de inaltime impusa pentru nas, insa din profil se observa ca nasul este coborat, impreuna cu sistemul de dedesubt, asemanator unui plug, care desparte fluxul de aer din partea de jos, imbunatatind curgerea spre difuzor si laterale, sistem pastrat de la monopostul de anul trecut. Trucul inginerilor de la McLaren este inclinarea longitudiala a masinii, lucru observat din profil, cu o garda la sol ridicata in partea din spate, pana la 10 cm. Coborarea nasului, o traditie pentru masinile McLaren, aduce si un avantaj dinamic, coborarea centrului de greutate.

Dupa un design radical in 2011, lateralele au revenit la o varianta mai conventionala, cei din echipa explicand ca noul regulament i-a facut sa redeseneze integral curgerea aerului, atat extern, cat si intern, catre partea din spate a monopostului. Una din principalele modificari ale regulamentului este repozitionarea evacuarilor, care aduc sfarsitul erei difuzoarelor “suflate”. Partea finala a evacuarilor trebuie acum pozitionata intr-un loc specific, pe laterale, trebuie inclinata in sus intre 10 si 30 de grade si poate avea un unghi lateral mai mic de 10 grade. In aceste conditii, solutia celor de la McLaren pare sa directioneze fluxul gazelor de evacuare sub aripa spate, antrenand fluxul de aer, creand astfel o aripa spate activa, “suflata”, care poate oferi o apasare mai buna la iesirea din curbele lente.

Evacuarea aerului din radiatoare pare sa fie facuta printr-un horn, pozitionat in partea posterioara a capotei, solutie folosita si in sezonul trecut, chiar daca pe masina de prezentare dimensiunile presupusului orificiu fiind de dimensiuni mici.

In privinta difuzorului, inca nu stim ce solutii au gasit inginerii McLaren, modelul de prezentare avand aceasta parte acoperita, cel mai probabil urmand sa fie modificata integral.

Directorul tehnic Paddy Lowe a confirmat mentinerea pozitionarii dispozitivului KERS sub rezervorul de combustibil, intr-o singura bucata, in timp ce greutatea ansamblului nu a fost semnificativ redusa.


Adrian Diaconescu
Echipa Autorally

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss