Alonso a iesit in castig
Spaniolul are un avans de 24 de puncte la "general" fata de Kimi Raikkonen. Cu toate ca a fost atacat la start de pilotii Renault, Kimi Raikkonen a castigat prima editie a Marelui Premiu al Turciei. Pilotul lui McLaren a obtinut al cincilea succes din acest sezon, reducand la 24 de puncte diferenta fata de liderul clasamentului general, Fernando Alonso, care a terminat pe locul 2. Startul a fost fulminant, Fisichella reusind sa-i ia fata finlandezului in primul viraj. De altfel, pilotii lui Renault l-au atacat pe flancuri pe Raikkonen, care n-a reusit sa reziste. Finlandezul si-a recastigat imediat pozitia de lider al cursei, el conducand apoi cu autoritate. De altfel, pilotii lui McLaren-Mercedes ar fi putut realiza dubla, insa Juan Pablo Montoya a avut probleme cu cauciucurile dupa ce monopostul sau a fost lovit violent de cel al lui Monteiro (Jordan), in turul 54. De necazurile columbianului a profitat Alonso, care l-a depasit si a terminat cursa pe pozitia a doua. Cu cinci curse inainte de finalul editiei, Alonso are un avans de 24 de puncte fata de Raikkonen in ierarhia generala a pilotilor. La constructori, in schimb, McLaren-Mercedes s-a apropiat la numai 9 puncte de Renault, lupta pentru intaietate anuntandu-se foarte palpitanta.
Michael Schumacher a avut numai ghinioane
Marile perdante ale cursei de la Istanbul au fost echipele Ferrari - Barrichello a terminat pe 10, iar Schumi a abandonat - si Williams-BMW - nici Heidfeld, nici Webber neterminand intrecerea. Cel mai urmarit de ghinion a fost Michael Schumacher, monopostul sau, afectat si la start de coliziunea dintre Massa si Heidfeld, acrosandu-l pe cel al lui Mark Webber (Williams-BMW).
Coliziune Massa - Heidfeld
In momentul startului, monopostul condus de Felipe Massa (Sauber-Petronas), viitorul component al echipei Ferrari, s-a lovit de cel al lui Nick Heidfeld (Williams-BMW). Din acest motiv, brazilianul a fost nevoit sa intre la boxe pentru a schimba eleronul fata al masinii sale. Massa si Heidfeld au abandonat in cele din urma.
Revolutie la Ferrari
Cotidianul l'Equipe a publicat ieri, in fluxul de stiri al editiei sale electronice, faptul ca Ferrari pregateste o revolutie pentru sezonul 2008. Preluand un zvon difuzat de TF1, cotidianul a anuntat ca, in conditiile in care Michael Schumacher va pleca, echipa italiana il va angaja pe Kimi Raikkonen, actualul pilot al lui McLaren-Mercedes. Acesta ar urma sa fie secundat de Valentino Rossi (foto), multiplul campion mondial la motociclism, care si-a exprimat de mai multe ori dorinta de a participa la Marele Circ. (Marian BURLACU)
"Pilotii sunt in siguranta"
Bernie Ecclestone crede ca la Istanbul se vor desfasura curse multa vreme de acum inainte. Aflat la Istanbul cu ocazia Marelui Premiu al Turciei, Bernie Ecclestone, boss-ul Formulei 1, s-a aratat multumit de ce s-a realizat acolo. El a considerat ca noul circuit dispune de toate facilitatile necesare si ca traseul este fantastic.
Care sunt primele dumneavoastra impresii?
Bernie Ecclestone: Sunt foarte multumit de rezultatul final. Totul este bine pus la punct, toata lumea este fericita. Am fost incantat cand am auzit pentru prima data ecourile masinilor pe acest circuit. Dat fiind relieful inconjurator, cu toate aceste dealuri, zgomotul esapamentelor se aseamana cu un sunet de orga. Toata lumea este entuziasmata, cu cateva mici exceptii. Pilotilor le plac provocarile, iar team-managerii cred ca turnul de control al cursei este unul dintre cele mai moderne.
Cand ati venit ultima data aici care era situatia?
Imi amintesc ca am venit intr-un Range Rover. Terenul era accidentat, accesul la circuit se facea greoi si a fost o adevarata aventura sa ajung aici. Un alt circuit plat ar fi fost banal
Credeti ca pentru suma investita se putea realiza mai mult?
Initial s-a discutat de un buget de 70 de milioane de dolari, care ulterior a fost depasit. Circuitul dispune de toate facilitatile, iar traseul este fantastic. Nu vad de ce s-ar fi investit mai mult. Corespunde din toate punctele de vedere, dar ceea ce este mai important pentru noi este siguranta pilotilor, care, evident, aici indeplineste toate normele prevazute de FIA.
Sunteti unul dintre cei care au practicat acest sport. Ce parere aveti din punct de vedere sportiv?
Cred ca reprezinta o adevarata provocare, fiind unul dintre cele mai tehnice circuite din campionat. De ce un circuit asemanator cu un tobogan? In general, in viata trebuie sa stii sa evoluezi. Asa se intampla si cu circuitele noi. Nu mai pot fi ca acelea de acum cativa zeci de ani. Cel putin infrastructura trebuie modificata. Ar fi fost banal sa vedem inca un alt circuit pe teren plat.
Pe cati ani s-a semnat contractul pentru desfasurarea GP-urilor aici?
Pentru 99 de ani (rade). Cred ca vom colabora multi ani de acum incolo.
sursa: www.prosport.ro