1. Eleroanele vor fi validate de noul regulament nu prin prisma dimensiunilor, ci prin prisma fortelor ce se exercita asupra lor. O premiera in istoria motorsportului.
2. Revenirea la pneurile slick, mai largi decit cele actuale, menite a mari aderenta mecanica a monoposturilor. "Rezultatul direct este intentia de a obtine aceiasi timpi pe turul de circuit in 2008 ca si cei anticipati pentru 2006, avind doar 50% din nivelul de apasare aerodinamica a monoposturilor actuale", a precizat Mosley.
3. Adoptarea unui singur producator de pneuri. Iar aici boss-ul FIA n-a mai facut apel la sondajul FIAaAMD, ale carui rezultate nu veneau in sensul propunerii sale. Asa cum era anticipat, dupa dezastrul de la Indianapolis, Bridgestone risca sa ramina unicul producator de pneuri ales de FIA, ceea ce a atras deja reactia oficiala a celor de la Michelin, la Monza. In weekendul italian, producatorul francez a dat publicitatii un comunicat in care isi exprima nemultumirea cu privire la o viitoare asemenea decizie si, cel mai probabil, la finele acestei saptamini, la Spa Francorchamps, boss-ul Edouard Michelin va fi prezent pentru a anunta retragerea oficiala a celor de la Michelin din F1 in viitorul apropiat.
4. Renuntarea totala la motoarele V10, urmind ca echipele din platoul F1 sa fie propulsate doar de unitatile V8 ce-si vor face aparitia sezonul viitor. Cu alte cuvinte, 2008 va pune punct tranzitiei de la propulsoarele V10 la V8.
5. Ultima initiativa are caracter de proiect si se refera la sistemele de recuperare de energie. Pe perioadele de frinare, monoposturile ar urma sa recupereze energie, pe care o vor putea utiliza ulterior pe liniile drepte, pentru manevre de depasire. Conform presedintelui FIA, asemenea sisteme ar putea furniza un plus de pina la 60 de cai-putere suplimentari pe o perioada de cinci secunde, in mai multe rinduri, pe turul de circuit.
1. WURZ McLaren 1m17.101s
2. ALONSO Renault 1m17.112s
3. ZONTA Toyota 1m18.140s
4. KOVALAINEN Renault 1m18.701s
5. LIUZZI Red Bull 1m18.871s
6. KLIEN Red Bull 1m19.911s
7. DAVIDSON Jordan 1m21.011s
8. PANIS Toyota 1m21.600s
9. DE LA ROSA McLaren 1m24.481s (Mercedes V8)
sursa: forum-ul www.autorally.ro