Noutati din Formula 1

Publicat in: September 14, 2005, Vizualizari: 695
  • Posibile modificari ale regulamentului de Formula 1 pentru 2008:

1. Eleroanele vor fi validate de noul regulament nu prin prisma dimensiunilor, ci prin prisma fortelor ce se exercita asupra lor. O premiera in istoria motorsportului.
2. Revenirea la pneurile slick, mai largi decit cele actuale, menite a mari aderenta mecanica a monoposturilor. "Rezultatul direct este intentia de a obtine aceiasi timpi pe turul de circuit in 2008 ca si cei anticipati pentru 2006, avind doar 50% din nivelul de apasare aerodinamica a monoposturilor actuale", a precizat Mosley. 
3. Adoptarea unui singur producator de pneuri. Iar aici boss-ul FIA n-a mai facut apel la sondajul FIAaAMD, ale carui rezultate nu veneau in sensul propunerii sale. Asa cum era anticipat, dupa dezastrul de la Indianapolis, Bridgestone risca sa ramina unicul producator de pneuri ales de FIA, ceea ce a atras deja reactia oficiala a celor de la Michelin, la Monza. In weekendul italian, producatorul francez a dat publicitatii un comunicat in care isi exprima nemultumirea cu privire la o viitoare asemenea decizie si, cel mai probabil, la finele acestei saptamini, la Spa Francorchamps, boss-ul Edouard Michelin va fi prezent pentru a anunta retragerea oficiala a celor de la Michelin din F1 in viitorul apropiat.
4. Renuntarea totala la motoarele V10, urmind ca echipele din platoul F1 sa fie propulsate doar de unitatile V8 ce-si vor face aparitia sezonul viitor. Cu alte cuvinte, 2008 va pune punct tranzitiei de la propulsoarele V10 la V8.
5. Ultima initiativa are caracter de proiect si se refera la sistemele de recuperare de energie. Pe perioadele de frinare, monoposturile ar urma sa recupereze energie, pe care o vor putea utiliza ulterior pe liniile drepte, pentru manevre de depasire. Conform presedintelui FIA, asemenea sisteme ar putea furniza un plus de pina la 60 de cai-putere suplimentari pe o perioada de cinci secunde, in mai multe rinduri, pe turul de circuit.

  • Nick Heidfeld a semnat pentru inca 2 ani cu Williams.
  • Bernie Ecclestone s-a intilnit recent cu primul ministru al Greciei, Konstantinos Karamanlis, pentru a pune pe picioare proiectul unui viitor Mare Premiu in regiunea Atenei informeaza cotidianul elen "Sportday". Vicepresedintele FIA a indicat ca va lua in considerare un eventual Grand Prix al Greciei, cu conditia constructiei unui circuit in zona complexului olimpic Helliniko (1.500 de hectare), care a gazduit probe in timpul Jocurilor Olimpice din 2004. Conform aceleiasi surse, circuitul ar trebui sa fie finalizat in numai un an si patru luni.
  • Bridgestone Motorsport a anuntat pe 10.09 semnarea unui parteneriat tehnic cu echipa Williams F1 ce va intra in vigoare de la anul. Nu s-a precizat "strict" durata acordului, termenul folosit fiind destul de vag "multi-year agreement". Bridgestone au mai "dotat" monoposturile Williams cu pneuri si in sezoanele 1999 si 2000 (atunci cand fabricantul japonez era singurul producator de pneuri implicat in F1).
  • RedBull Racing a confirmat prelungirea contractului cu firma franceza Michelin si pentru sezonul urmator.
  • Toyota F1 a "recunoscut" ca duce tratative cu Bridgestone pentru sezonul urmator.
  • McLaren Mercedes a testat ieri la Silverstone, in cadrul unor antrenamente la care au mai participat si echipele Renault, Toyota, RedBull si Jordan, un monopost propulsat de un motor V8. Este pentru prima oara cand motorul Mercedes V8 apare in cadrul unor teste oarecum "publice". Pedro de la Rosa, unul din pilotii de teste a celor de la McLaren,care a "condus noul V8" a fost aprox. 7 sec./tur mai lent decat colegul sau, Alexander Wurtz la volanul unui McLaren "normal" V10.  Cel mai rapid pilot a fost Alexander Wurtz (McLaren Mercedes) urmat de Alonso, R. Zonta (Toyota), Kovalainen (Renault - o "noua" speranta care se bate pt. titlu in GP2 ). Liuzzi "s-a razbunat" pe C. Klien fiind mai rapid cu peste 1 sec decat austriac. Davidson , pilotul de teste al celor de la BAR Honda a fost al 8lea conducand un monopost Jordan (dupa ce BAR a anuntat contractul cu R. Barichello , Davidson se pare ca a ramas fara loc la BAR, el primind "dezlegarea" de a testa pt Jordan). al 8-lea timp a fost realizat de Olivier Panis/Toyota.

        1. WURZ McLaren       1m17.101s
        2. ALONSO Renault     1m17.112s
        3. ZONTA Toyota       1m18.140s
        4. KOVALAINEN Renault 1m18.701s
        5. LIUZZI Red Bull    1m18.871s
        6. KLIEN Red Bull     1m19.911s
        7. DAVIDSON Jordan    1m21.011s
        8. PANIS Toyota       1m21.600s
        9. DE LA ROSA McLaren 1m24.481s (Mercedes V8)

sursa: forum-ul www.autorally.ro

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss