Publicat in: November 26, 2013, Vizualizari: 3
In urma weekend-ului de la Sibiu Rally Show, ultimul parc service al sezonului a lansat la apa o serie bogata de zvonuri, unele confirmate, iar altele care doar se contureaza la ora redactarii acestor randuri. Pentru ca perioada de intersezon este una mai scurta decat in alti ani, cu sezonul 2013 incheiat la finele lui Octombrie si un debut hibernal al lui 2014, prin ambitioasa etapa de ERC Sibiu Rally, construirea programelor competitionale trebuie sa fie deja intr-un stadiu avansat. Astfel, autorally.ro a pornit, ca in fiecare an, o "ancheta" care isi propune sa dezvaluie mutarile care se contureaza.
Prima noutate vine din tabara Napoca Rally Academy, care isi continua programul de sprijinire a tinerilor piloti, program ale carui planuri se intind pe termen lung. Clujenii, care au avut o desfasurare vasta de forte la Sibiu, ocupand efectiv jumatate din spatiul competitiei, isi respecta ambitiile unei echipe de top, urmand a pune bazele unui program foarte ambitios, care ii are in vizor pe Simone Tempestini si Florin Tincescu.
Cei doi piloti, care au aratat ca merita increderea echipei, au avut evolutii ascendente in 2013, cu Simone aratand ca se poate chiar lupta de la egal la egal cu cei mai rapizi piloti din CNR Dunlop, iar Florin Tincescu implicat intr-o lupta stransa pentru cucerirea Cupei Dacia, pe care a pierdut-o la mustata, dar in care a dovedit o viteza foarte buna.
 "Haine" noi pentru Simone si Florin in 2014 |
Simone si Florin vor beneficia de un program ce se intinde, in prima faza, pe trei ani si care le ofera posibilitatea de a creste in cele mai importante competitii international, unde vor reprezenta Romania. Florin Tincescu va face pasul catre o masina mai performanta, asa cum era de asteptat, insa surpriza o reprezinta demararea unui proiect in cadrul caruia va alerga in Campionatul European timp de trei sezoane complete. Pitesteanul in varsta de 20 de ani va participa in ERC Junior Championship, competitie ce va fi infiintata din sezonul viitor, continand sapte etape, alergate pe diferite suprafete, dintre care cele mai bune patru stabilesc invingatorul. Competitia, rezervata tinerilor care nu au implinit 25 de ani, are premii insemnate, castigatorul avand posibilitatea de a alerga in sezonul urmator cu o masina R5.
Si Simone Tempestini va fi implicat intr-un campionat care pune accentul pe tineri, insa la un nivel superior, in Campionatul Mondial, unde va alerga in WRC-3, categorie rezervata masinilor R1,R2 si R3 si in care se iau in calcul cele mai bune cinci rezultate, din totalul de sase etape nominalizate pentru a obtine puncte.
Pentru moment nu se cunosc masinile cu care cei doi alearga pe plan international, echipa fiind inca in tratative. Pe plan national, Simone Tempestini se pare ca va debuta in CNR Dunlop cu un model S2000, cel mai probabil Skoda Fabia, cu care a si testat duminica, la Sibiu, in timp ce Florin Tincescu va primi un Citroen C2R2 Max, chiar daca la Rally Show a cochetat cu pilotarea unui Mitsubishi Lancer Evo IX.
In desfasurare se afla un adevarat
mercato al navigatorilor, cel putin trei navigator exprimand disponibilitate pentru noul an competitional. Nu putem discuta despre nume, pentru moment, intentia unora nefiind cunoscuta inca nici macar de pilotii cu care au evoluat in sezon, insa vom mentine radarele pornite, pentru a depista eventualele transferuri.
Una din cele mai spectaculoase schimbari il va avea in rol principal pe campionul clasei 3,
Edwin Keleti, care urca nu doar o clasa, urmand sa alerge la clasa 2, dar schimba total platforma, urmand sa beneficieze de o masina foarte performanta. Bolidul cu care Edi va concura in 2014 este un Ford Fiesta R5, dupa cum nu era greu de anticipat, zvonurile in acest sens existand de ceva vreme. Echipa sa, BCR Leasing, isi va continua prezenta, alaturi de Colina Motors, in CNR Dunlop, dar nu exista, pentru moment, detalii despre ceilalti componenti, team-ul gasindu-se inca in stadiul discutiilor si al negocierilor.
 Evolutia ascendenta a lui Edwin Keleti in CNR a inceput cu o modesta Dacia Logan, iar din 2014 continua cu Ford Fiesta R5, cea mai avansata masina disponibila pentru campionatele nationale |
Alaturi de Keleti si Marco Tempestini, despre care se stie deja ca vor avea modele Fiesta R5 la dispozitie pentru 2014, un alt pilot care vizeaza titlul urmareste sa aduca o masina "varf de lance" in Romania. David Botka a pus campionatul romanesc pe primul plan in 2013 si nu este niciun secret ca isi doreste titlul national, maghiarul aflandu-se in faza de construire a unui proiect castigator pentru 2014. Prima noutate care il priveste este achizitionarea Peugeot-ului 207 S2000 ex-Tagai Racing, cu care Francois Delecour a alergat la Arad si Bacau si cu care budapestanul va participa la Mikulas Rally, etapa de final de sezon din Ungaria, alergata de "Mos Nicolae" (7-8 Decembrie in acest an). Nu stim insa daca il vom vedea si in Romania cu acest model, cu Mitsubishi-ul Lancer R4 cu care s-a impus la Iasi, sau daca va intra in clubul exclusiv al posesorilor de masini R5.
 Peugeot-ul cu care Delecour a castigat la Arad si Bacau a ajuns in garajul lui David Botka |
Singura necunoscuta totala a momentului este ESD, in zona echipei campioane fiind pentru moment liniste deplina.
Autorally inaugureaza astfel traditionalul Rally Zvon, prin care veti putea afla ultimele noutati ale sezonului 2014. Urmariti episoadele urmatoare ale rubricii, sub semnatura colegului Stefan B.
Adrian Diaconescu
Echipa Autorally