Patrick Snijers obtine al 8-lea succes

Publicat in: February 27, 2009, Vizualizari: 1902
Raliul Boucles de Spa a constituit una dintre competitiile cele mai importante din campionatul belgian. Odata cu trecerea anilor, intrecerea a pierdut din…viteza si sustinere financiara si s-a transformat intr-o competitie rezervata automobilelor vechi. Iar denumirea s-a schimbat in Legend Boucles de Spa. In 2009, la start s-au aliniat 246 automobile (!), iar la competitie au asistat citeva zeci de mii de spectatori. Patrick Snijers a obtinut a 8-a victorie cu legendarul Porsche 911 grupa 4 purtind reclama…”bestof”. O ambreviere de la Bastos (reclama la tigari fiind interzisa) foarte sugestiva.

Derulat la mijlocul lunii februarie, in acelasi weekend cu etapa din Norvegia, raliul s-a bucurat de probe acoperite de zapada din abundenta. Si de o vreme cu soare, ceea ce a adus aminte de vremurile de odinioara. Asa ca publicul s-a bucurat din plin de glisade si iesiri in decor fara gravitate. Organizatorul Pierre Delettre s-a aratat extrem de multumit la final. “Este foarte greu sa gestionezi peste 250 automobile. Riscul intarzierilor este enorm, dar din fericire nu am anulat decat doua probe. Prima trecere pe Stoumont a fost anulata pentru ca masina arbitrilor nu a fost in masura sa urce drumul pe gheata. A doua trecere pe Creppe a fost anulata din cauza incendiului aparut la masina lui Robert Droogmans. Insa am invatat multe din lectile acestui an”, a incheiat organizatorul belgian.

Raliul a avut o derulare foarte spectaculoasa. Cum gheata de pe drum s-a topit odata cu trecerea concurentilor, primii lideri au fost cei care au luat startul ultimii, in conditiile in care pneurile de iarna cu cuie sunt interzise. Astfel, pornit penultimul la start, Patrick Philips – VW Polo a fost primul lider. Numele importante aveau sa revina in frunte abia dupa primul test lung de 17 km. La volanul unui Porsche 911, Markku Alen l-a batut pe Snijers cu 12 secunde. Stephane Prevot, copilotul finlandezului cu aceasta ocazie, a declarat:” Derapajele sunt viata lui. Pe Stoumont a facut o proba perfecta pilotind la vedere”. Numai ca patru speciale mai incolo, motorul Porsche a inceput sa functioneze in trei cilindri. “Am preferat sa abandonez, decit sa stric motorul si sa termin pe locul 12. Insa doresc neaparat sa castig acest raliu ! Voi convinge si alti piloti finlandezi sa vina cu mine. Pe o proba Marc Duez m-a blocat pe 7 kilometri. Eram ca la Trofeul Andros. Eu eram mai rapid ca el, dar m-a blocat. Stephane se inerva. Eu ii tot spuneam sa se clameze ca suntem la…istorice”, a declarat Markku Alen.

Practic raliul s-a jucat in aceasta a doua trecere pe Ster, unde Alen a avut probleme de motor, iar Duez a iesit de pe drum. Patrick Snijers a obtinut un timp excellent care l-a propulsat in pozitie de lider, loc pe care nu l-a cedat pana la final. “Nu a fost o victorie usoara. Ne-am luptat cu Markku si Marc ca si in anii 80. I-am spus deja lui Pierre Delettre ca primul inscris pentru 2010 sunt eu”, a declarat invingatorul. Pe locul secund s-a clasat o foarte frumoasa Lancia Beta Monte Carlo pilotata de Jean Pierre Van de Wauwer, in timp ce Marc Duez – Opel Manta 400 grupa B a terminat totusi al treilea. El a fost urmat de Bernard Muster – Porsche 911, care a pilotat alaturi de prietena sa Andree Hansen, cei doi petrecind un inedit Sf Valentin. Pe locul 5 s-a clasat un “Mr Bean” local, Francois de Spa cu al sau Mini, care l-a devansat pe fostul campion mondial de grupa N Pascal Gaban – Opel Kadett. Pe pozitiile urmatoare au terminat, in ordine, Bruno Thiry si Freddy Loix, pentru ca Francois Duval si al sau Porsche de grupa N sa fie mult in spate la final. De remarcat locul 97 ocupat de nimeni altul decit Guy Frequelin, fostul pilot si director sportiv la Citroen. El a pilotat un Talbot Lotus grupa 2.

3mmm
foto1: Patrick Snijers
foto2: Markku Alen

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss