Mai este o saptamana pana la reluarea Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop, Trofeul Teliu (2-3 septembrie) urmand sa reuneasca cei mai buni piloti ai acestei discipline si sa readuca in concurs cele mai spectaculoase masini. Lider al clasamentului general dupa disputarea primelor cinci etape este Paul Andronic, desi nu a reusit inca nicio victorie in acest sezon. Insa campionul national absolut din 2015 a fost cel mai constant concurent dintre toti rivalii sai, fiind singurul din top 10 OPEN care a punctat in fiecare etapa. Si nu doar ca a punctat, dar a facut-o bine, reusind trei podiumuri si doua clasari pe a patra pozitie. Autorally a stat de vorba cu Paul Andronic iar rezultatul este interviul reprodus mai jos.
Salut Paul! Chiar daca nu ai castigat inca vreo cursa in 2017, esti liderul clasamentului OPEN in CNVCD. Cum a fost pana acum acest sezon?
Desi am fost foarte aproape de cateva ori nu am reusit nici o victorie anul acesta, dar campionatul nu e gata. Am avut o constanta buna si masina merge foarte bine, desi e loc de cateva upgradeuri care vor veni in viitorul apropiat. Cred ca lupta pentru titlu este deschisa atat la grupa cat si la OPEN
Ai ca obiectiv in Trofeul Teliu victoria?
La toate etapele am ca obiectiv victoria si ma bucur ca ne batem tot timpul la varf. Nu intodeauna se aliniaza astrele dar asa cum am demonstrat in ultimii ani, nu ne lasam usor.
Cum este masina? Din rezultatele avute pare mai fiabila decat cea precedenta.
Fiabilitatea vine din mai multe cauze, faptul ca e nou construita, este mai usoara si are un cuplu motor mai mic. In plus eu am inceput sa cunosc foarte bine punctele slabe si punctele forte ale EVO-urilor si incerc sa intervin din timp acolo unde stiu ca pot aparea probleme.
Ai schimba-o la loc pentru fosta ta masina, cea pilotata acum de Bogdan Cuzma?
Nicidecum. Intodeauna privesc inainte, niciodata inapoi. Bogdan face o treaba foarte buna si ma bucur pt el, de aici vine evolutia amandurora si asa devenim mai rapizi.
Atat in clasamentul OPEN cat si la grupa H esti urmat de Lucian Radut. Il consideri pe el principalul contracandidat al tau la titlu?
Lucian este un contracandidat constant in ultimii ani si cu siguranta nici anul asta nu va fi altfel, dar matematica spune ca nu e singurul. De fapt, important pentru mine e ce fac eu nu contracandidatii mei, iar eu vreau sa merg cat pot de tare. Ramane de vazut daca va fi suficient.
Mai multi ani la rand ai fost nevoit sa te lupti cu un monopost mult mai rapid in conditii de uscat. Pare ca acele vremuri revin. Ce parere ai despre asta?
Eu nu cred ca avem un campionat suficient de dezvoltat pentru monoposturi, conditiile de securitate FIA nu ar permite participarea lor pe traseele noastre. Cu toate astea prezenta lor este una benefica atata timp cat numarul lor ar creste. Altfel, nu exista o competitie reala intre un monopost de 500 de kg si 500 cai cu un turism de 750 cai si 1100 kg. Nu cred ca a castiga o cursa in astfel de conditii aduce multe satisfactii. Cand vom avea conditiile necesare de concurs si cand va creste numarul monoposturilor la start cu siguranta voi incerca si eu sa pilotez o Osella sau o Norma. Pana atunci, imi place batalia noastra la H.
Anul asta ai suferit un rebranding. Zi-ne cateva lucruri despre noul tau partener principal.
Intr-adevar, anul acesta am inceput un nou parteneriat serios si de durata ale carui obiective se intind pe mai multi ani. O data cu incheierea contractului cu fostul partener, am avut norocul sa pot demara intr-o noua aventura alaturi de un brand cel putin la fel de cunoscut si de puternic. Repsol este un ulei cu mare traditie in motorsport si este preponderent cunoscut de iubitorii motorsportului pe doua roti, insa putini stiu ca Repsol este la fel de puternic si in zona auto si ca gama lor acopera orice fel de cerinte. Scopul nostru este sa facem acest lucru cat mai cunoscut. Eu folosesc deja de anul asta produsele lor si sunt mai mult decat incantat. Multumesc Valtec Romania pentru Incredere. Deasemenea, Pirelli este din nou alaturi de mine cu noua gama de anvelope slick si rain care sunt foarte rapide pe traseele noastre si ofera o caracteristica foarte constanta pe kilometrii multi. Le multumesc si lor pentru suport!
In incheiere, te rog sa transmiti un mesaj spectatorilor care va vor urmari de pe marginea traseului de la Teliu.
Dragi spectatori, voi sunteti cei mai importanti pentru noi, voi sunteti mobilul pasiunii noastre care incheie un cerc armonios al dependentei noastre de voi si a voastra de noi. Voi sunteti cei pentru care ne dorim sa mergem cat mai spectaculos si voi sunteti cei pentru care sponsorii nostri ne sprijina in competitii, asa ca pe langa orgoliile noaste sportive si timpii obtinuti, in final raman pozele, filmarile si impresiile voastre.
Va asteptam in numar cat mai mare sa ne urmariti! Sa ne vedem cu bine!
Dan Terea
Echipa Autorally