Pe urmele lui Petre Cristea

Publicat in: December 22, 2012, Vizualizari: 2827
Doua echipaje romanesti vor lua startul in Rallye Monte-Carlo Historique, intrecere care recreaza atmosfera celui mai celebru raliu de pe planeta, exact asa cum era el in anii ’60 si ’70 - poate perioada cea mai glorioasa a intrecerii. Nicolae Stanciu si Georgios Ladopoulos au reprezentat Romania si in 2012, atunci cand s-au clasat pe pozitia a 194-a, la comenzile unui Volvo 123 GT, fabricat in 1968, iar pentru editia 2013 echipierii Just Classics Historic Racing Team vor evolua cu un Ford Escort Mk1, din 1975, cu numarul 173. Alaturi de ei, un alt Escort va purta steagul romanesc in intrecerea monegasca, cel inscris de Cristian Vartaci si Silvestru Hoszu – de fabricatie 1979 si care va avea numarul de concurs 168.

Monte Carlo Historique, aflat la cea de-a 16-a editie, se desfasoara intre 25 ianuarie si 1 februarie, inscrierea in competitie fiind deschisa doar masinilor care au scris istoria faimoasei competitii, modele de masini care au participat la Rallye Monte-Carlo, fabricate intre anii 1955 si 1980. Editia 2013 este dedicata triplei berlinetelor Alpine, reusita in 1973, dupa cum dezvaluie si afisul competitiei, iar, ca de obicei, concurentii pot opta pentru diferite puncte de start europene in vederea etapei de concentrare. Conationalii nostri au optat pentru Monte Carlo, urmand sa ia startul de pe cheiul Albert Intai, in cadrul unei festivitati prezidata chiar de catre printul Albert si sa ajunga la Valence, locul de intalnire al etapelor de concentrare, trecand prin Riez, Serres si avand sosirea la Saint-Nazaire-en-Royans, aproape de Valence.

Etapa a doua se consuma la Valence, locul unde se intalnesc toti cei care trec cu bine proba de concentrare, indiferent din ce punct european aleg sa porneasca, iar pentru doua nopti in meniu sunt drumuri de legenda din Ardeche si Haute-Loire, de la Burzet la Saint-Bonnet-le-Froid.

Parcursul catre Monaco, impartit in doua etape, ia o pauza la Gap si strabate probe celebre din ‘Monte’, debutand cu Saint-Jean-en-Royans si incheind cu Col de Corobin, in timp ce ultima noapte, scurta dar intensa, strabate legendarul Col de Turini, inainte de sosirea pe cheiul din Monaco. Acolo, in 1936, un roman scria istorie, castigand Rallye Monte-Carlo cu o masina Ford, dupa o evolutie magistrala in proba de departajare. Numele sau: Petre Cristea.


Adrian Diaconescu
Echipa Autorally
foto 1: Georgios Ladopoulos, cu Escort Mk1 pe traseul de coasta de la Rasnov
foto 2: Afisul 2013 are in prim-plan berlinetele Alpine, care au ocupat primele trei pozitii in Monte-Carlo '73

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss