Pirelli se pregateste pentru Malaezia

Publicat in: April 4, 2011, Vizualizari: 9664

Dupa ce au facut fata cu brio Marelui Premiu din Australia, cei de la Pirelli se pregatesc acum intens pentru cursa din Malaezia, care va fi pentru italieni o provocare complet diferita. Conditiile meteo de la Sepang sunt printre cele mai dure din intregul an competitional, temperatura putand ajunge pana la 32 grade in aer si o umiditate de 80%. Circuitul este deasemenea foarte solicitant pentru pneuri si frane; suprafata este foarte abraziva, linii drepte lungi, zone mari de franare, toate acestea vor supune gumele Pirelli la o solicitare maxima.

La fel ca in Australia, gumele hard vor fi prima optiune pentru echipe iar alternativa o reprezinta gumele soft. Tinand cont de ce s-a intamplat anul trecut in Malaezia - cursa a fost oprita dupa 31 de tururi din cauza precipitatiilor abundente - este posibil ca aici sa isi faca debutul si cauciucurile intermediare sau cele pentru pista uda.

Pirelli doresc sa isi extinda cat mai mult gama de pneuri pentru a oferi spectacol pe pista si astfel, vineri, in antrenamentele libere, pilotii vor putea testa doua prototipuri de gume, gume care au sanse mari sa intre in catalogul Pirelli pentru cursele urmatoare.

"Am fost pur si simplu incantati de debutul nostru in Australia, dar suntem constienti ca in Malaezia ne asteapta o noua provocare, cu temperaturi si mai mari si cu un circuit mai abraziv. Am spus mereu ca in Australia vom vedea doua – trei opriri la boxe, dar cred ca in Malaezia sunt sanse mari sa vedem trei sau chiar patru. La Sepang, toata lumea spune ca nu se pune niciodata problema daca ploua, pentru ca sigur va ploua, deci comportamentul anvelopelor noastre de ploaie va fi crucial in acest sfarsit de saptamana. Astept cu nerabdare sa vad cum se comporta aceste pneuri pe circuit în regim de cursa. Chiar daca a inceput sezonul, noi nu am oprit dezvoltarea pneurilor Pirelli si tocmai de aceea fiecare echipa va avea la dispoziţie doua seturi suplimentare de anvelope pentru sesiunea de antrenamente libere de vineri. Tinand cont ca testele sunt interzise in timpul sezonului, aceasta este o oportunitate interesanta de a aduna date noi despre anvelopele pe care le dezvoltam. In plus, echipele sunt la curent cu tot ceea ce le putem oferi pentru etapele viitoare.” a declarat Paul Hembery.

La fel ca si echipa Pirelli, pilotii sunt la fel de nerabdatori sa testeze in continuare gumele. "Pneurile din Malaezia vor fi aceleasi cu cele folosite in Australia. Diferenta este ca la Sepang va fi mult mai cald, temperatura asfaltului va fi mult mai ridicată, undeva la 45 grade Celsius, iar suprafata circuitului este mult mai abraziva in comparaţie cu Albert Park. La Sepang ai nevoie de multa stabilitate, la viteze mari, din partea pneurilor. Toti acești factori vor face situatia mult mai dificila. Cred ca pneurile vor avea aici o uzura mai mare, deci vom vedea mai multe opriri la boxe. Este un circuit foarte abraziv, deci vor avea de suferit atat pneurile fata cat si pneurile spate. Totusi, circuitul de la Sepang nu este cel mai solicitant din punctul de vedere al uzurii generale a anvelopelor.” a declarat Jenson Button.

Compania Pirelli are un nume mare in Malaezia, aceasta fiind prezenta in tara de mai bine de 30 de ani, prin uzina din Singapore.

Alexandru Toth
Echipa Autorally

 

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss