Raikkonen: "Una dintre cele mai usoare victorii"

Publicat in: March 18, 2013, Vizualizari: 28

Victoria lui Kimi Raikkonen a venit ca o surpriza in cursa de debut a sezonului de Formula 1, Marele Premiu al Australiei. Chiar daca nu a fost avantajat de pozitia obtinuta in calificari, strategia echipei, monopostul Lotus si stilul de pilotaj al pilotului finlandez au conlucrat perfect la obtinerea acestei victorii. Mai jos va redam raspunsurile pe care Kimi le-a dat ziaristilor la conferinta de presa de dupa cursa de la Melbourne:

Ce crezi despre aceasta victorie? Este doar prima din multe altele ce vor urma?
Este doar prima cursa, asa ca nu prea poti sa spui cum va fi sau cum vor fi pneurile. Eu nu prea am facut teste lungi in iarna. Stiam ca am o masina buna si am avut sentimentul ca avea sa fie o cursa buna insa trebuie sa treci de primele tururi iar de acolo sa mergi mai departe.

Ai reusit un timp de 1:29.2, cel mai bun timp al cursei, chiar inainte de final. Ai facut-o doar pentru distractie?
Nu, credeam ca Fernando ma va prinde din urma la un moment dat, atunci cand am mers mai usor si am prins trafic, asa ca am dorit ca in cazul in care vine ploaia sau se intampla ceva sa am un oarecare avans. Totusi am mers destul de lejer. Dupa cum am mai spus, masina a facut treaba buna pe parcursul intregului weekend si a fost o cursa buna, nu foarte grea.

Esti liderul campionatului mondial. Ai participat doi ani in raliuri, anul trecut la revenirea in F1 ai castigat o cursa si ai avut un sezon bun iar acum conduci in clasamentul general. Cum te face acest lucru sa te simti?
Ma simt bine insa ne aflam doar dupa prima cursa. Nu prea ne schimba telul si munca pentru acest sezon. Cu siguranta suntem foarte bucurosi pentru victorie insa avem inca multe de facut pentru a incerca sa castigam campionatul mondial. Se pare ca avem o masina buna si sper ca va functiona bine si in urmatoarele etape.

Credeai ca poti obtine victoria pornind de pe a saptea pozitie?
Am fost dezamagit dupa calificari. Am avut parte de doar un tur pe uscat si am pilotat cam lejer, facand si o mica greseala intr-un viraj. A fost mai mult o chestie de sincronizare si evitarea greselilor in loc de viteza maxima pentru majoritatea comcurentilor, asa ca nu am avut cea mai buna pozitie la start. Insa era totusi cu 10 pozitii mai bine decat anul trecut, deci nu a fost un dezastru. Siam ca masina mea este buna. M-am simtit bine pe parcursul intregului weekend, chiar si atunci cand am rulat in reprize mai lungi. Distrugeam doar pneurile fata, asa ca am stiut ca daca le vom menaja pe acestea ne vom descurca. Am fost foarte intrezator intr-un fel. Dar, bineinteles, trebuie sa treci de start si de primul tur; era si prima cursa, asa ca nu stii niciodata ce se poate intampla, care sunt conditiile circuitului dupa ploaie, cum se comporta pneurile. Erau asadar multe semne de intrebare. Am simtit ca am o masina buna si s-a dovedit ca asa este.

Alan Permane (nr. tehnicianul Lotus) ti-a spus in legata cu subiectul pneuri ca "totul este asa cum trebuie pentru astazi." A fost acesta unul dintre ingredientele care pareau ca totul se potriveste pentru tine astazi?
Da, planul nostru era sa facem doua opriri. Este intotdeauna dificil, mai ales in primele curse, sa stii cand sa te opresti, sa nu o faci nici prea devreme dar nici prea tarziu. Am facut-o, cum spunea si el, exact cand trebuia. Echipa a lucrat foarte bine, am avut un plan bun pe care l-am urmat si care a functionat perfect. Puteam sa menajez pneurile si sa merg tare daca aveam nevoie si puteam sa merg foarte lejer. Dintre cursele pe care le-am castigat pana acum, aceasta a fost una dintre cele mai usoare. Sa speram ca vom mai avea parte de multe astfel de curse.

Le dati vreo sansa rivalilor in Malaezia?
Este vorba despre un alt loc, va fi mult mai cald acolo, asa ca este foarte greu de spus cum se vor comporta masinile, cine va fi cel mai rapid, doar dupa o singura cursa. cred ca este nevoie sa facem doua, trei curse ca sa putem spune cine unde se afla si ce se va intampla. S-ar putea sa ploua si in Malaezia la un moment dat, dar este vorba de un alt circuit si de conditii diferite. Monopostul nostru s-a comportat bine aici, cel putin anul trecut, in conditii de temperatura ridicata a dat randament, asa ca speram ca vom avea parte de un weekend bun.

Are o insemnatate mai mare pentru tine cand victoria vine asa de usor, in prima cursa?
O victorie este o victorie, nu prea conteaza cum ai obtinut-o. Cu siguranta sunt fericit ca nu a trebuit sa mergem la viteza maxima tot timpul, acesta fiind un semn bun, dar dupa cum am mai spus, ar putea fi o poveste total diferita in urmatoarea etapa. Asa ca nu trebuie sa sarim in sus si sa fim extrem de bucurosi pentru ca este un sezon lung, iar noi ne dorim sa fim sus in toate cursele, ceea ce presupune un sezon foarte greu. Dupa cum am spus, totul a functionat bine, nu am avut nicio problema cu masina, care a mers bine pe tot parcursul weekend-ului iar echipa si-a facut bine treaba. Nu am avut parte de o iarna foarte speciala, eu fiind probabil pilotul care a testat cel mai putin. Chiar si asa am avut parte de o masina buna atat in anul trecut cat si acum, si sper sa fie asa si in continuare.

Poti compara sentimentul pe care il ai cu cel pe care l-ai avut cand ai castigat prima data pentru Ferrari, in 2007?
O victorie este intotdeauna o victorie, asa ca din acest punct de vedere ne simtim bine. Este cel mai bun start pe care poti sa il ai intr-un sezon, dar bineinteles, multa lucruri s-au schimbat de atunci. Totusi, am castigat aici si este bine sa castigi din nou prima cursa a sezonului. Ani diferiti dar semntimente asemanatoare pentru ca am castigat prima etapa a sezonului si conduc in clasamentul general.

Pe parcusrul ultimilor ani, se pare ca echipa care isi dezvolta cel mai bine monopostul pe parcursul sezonului are parte de cel mai bun final de sezon. Crezi ca Lotus dispune suficiente resurse pentru a dezvolta in continuare?
Da, acesta a fost un mare semn de intrebare anul trecut, daca putem tine pasul cu echipele mari. Cu siguranta nu va fi usor pentru noi. Sunt convins ca avem oamenii si uneltele sa reusim. Banii reprezinta o parte importanta. Nu avem acelasi buget pe care il are Ferrari, Red Bull sau Mercedes, insa am aratat in sezonul trecut ca ne putem descurca destul de bine cu banii si resursele pe care le avem. Bineinteles ca mai multi bani ne-ar vor ajuta, ne-ar aduce mai multe sanse si ar fi un joc mai corect cu echipele mai mari. Daca facem lucrurile cum trebuie va fi bine, insa un singur lucru poate schimba un sezon intreg. faci cateva lucruri gresite si poti sa o iei pe o panta descandanta. Asa ca trebuie doar sa facem lucrurile in stilul nostru, asa cum am facut si anul trecut si sa acordam atentie dezvoltarii noilor componente. Daca suntem multumiti cu acestea sa le pastram iar daca nu sa incercam din nou. Dar pana acum totul este bine si nu este niciun motiv pentru care nu am putea tine pasul.

Dan Terea
Echipa Autorally

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss