Sebastien Ogier are un avans de 5.3 secunde in fata coechipierului sau, Jari-Matti Latvala, dupa primele patru probe ale zilei, in Raliul Finlandei. Dupa un inceput bun de zi, in care trecea in fruntea clasamentului, Kris Meeke ramane pe podium cu o intarziere de 10 secunde fata de lider, urmat de coechipierul sau de la Citroen, Mads Ostberg si de Hayden Paddon, cel care arata din nou ca este cel mai rapid pilot Hyundai.

Dupa ce intrecerea scandinava a debutat joi seara cu o superspeciala stradala in Harju, dimineata zilei de vineri a vazut o lupta stransa pentru prima pozitie, dusa intre Ogier, Latvala si Meeke. Daca Meeke prelua conducerea la capatul PS2, prima a zilei, cu doar o zecime in fata lui Jari-Matti Latvala, campionul mondial in exercitiu, Sebastien Ogier, a fost din nou cel care a avut castig de cauza, trecand in frunte si adaugand cate putin la avansul sau, cu fiecare din cele trei victorii de proba reusite pana la jumatatea zilei.
Simone Tempestini a avut o evolutie cu suisuri si coborasuri, dupa doar cinci probe juniorul Napoca Rally Academy experimentand bune si rele pe probele rapide din Finlanda. Dupa un debut de zi in care era al cincilea in clasamentul Junior WRC, Simone a reusit un rezultat excelent pe urmatoarea proba, trecand in frunte, cu victoria pe proba Paijala, de 24 de km. Prima trecere pe legendara speciala Ouninpohja, lunga de 35 de km, nu a fost una cu noroc insa, el pierzand doua minute si jumatate, pentru a lasa alte 30 de secunde pe cei 5.6 km ai specialei Himos, ultima din bucla. Cu o zi fara parc service intermediar, doar un service pentru anvelope, pilotul roman va avea o misiune dificila in jumatatea secunda a zilei, care programeaza alti 80 de km de proba.
Adrian Diaconescu
Echipa Autorally