Publicat in: January 14, 2014, Vizualizari: 6
Desi organizatorii sibieni au prezentat luni un rally ghid al competitiei, in care se prezinta detalii despre traseul Raliului Sibiului, se pare ca situatia privind etapa a treia din ERC este departe de a fi clara. Intrecerea, care figureaza in continuare cu asterisc in calendarul FIA, avand restante financiare la ASN si care a fost scoasa din calendarul CNRD al FRAS, se pare ca are probleme cu asigurarea oficialilor necesari, care au fost solicitati de la FRAS de catre clubul organizator. Presedintele FRAS, Ovidiu Mazilu, a adresat o invitatie catre reprezentantul ACR, Ioan Olaru, invitat pentru a lua parte la sedinta extraordinara a FRAS, convocata astazi, cu incepere de la ora 18:30. Scrisoarea, in care sunt dezvaluite mai multe probleme ale etapei sibiene, este redata integral in continuare:
14.01.2014
Către A.C.R.,
În atenţia d-lui Ion OLARU
Stimate domn,
După cum vă este cunoscut, Raliul Sibiului nu punctează în Campionatul Naţional de Raliuri Dunlop 2014, din cauza întârzierii cu care F.R.A.S. a fost anunţată de noul format al raliului, format ce cuprinde schimbări majore faţă de anii anteriori, precum și din cauza neachitării unor obligaţii financiare legate de etapa din 2013. În acest sens, Consiliul Federal al F.R.A.S. a emis o hotărâre din care reiese că piloţii din C.N.R.D. care doresc și pot participa la acest eveniment, o pot face ca și până acum, cu singura deosebire că nu vor puncta în clasamentul C.N.R.D. 2014, astfel încât să nu fie dezavantajaţi ceilalţi piloţi care nu se mai pot prezenta la start, din cauza costurilor semnificativ mai mari ale unui astfel de raliu și nu în ultimul rând pentru că timpul rămas la dispoziţia concurenţilor pentru pregătire este foarte scurt.
Dificultatea luării unei decizii legate de Raliul Sibiului 2014 a fost amplificată de faptul că la data la care cluburile noastre ne-au solicitat definitivarea statutului acestui raliu, acesta figura în calendarul F.I.A. ca fiind cu titlu provizoriu, sub rezerva aprobării de către A.S.N. local, respectiv a reprezentantului F.I.A. din România, A.C.R.
În altă ordine de idei, este cunoscut faptul că toate cele trei ediţii 2011/2012/2013 care au avut caracter internaţional, s-au desfășurat cu implicarea efectivă a F.R.A.S., deși F.R.A.S. nu a figurat ca parte în contractul de organizare, acesta realizându-se între Eurosport Events, clubul Scorpion Rally și A.C.R. Totuși, deși nici în 2014 nu urma ca F.R.A.S. să fie parte în contract și, deși din motivele arătate raliul nu punctează în C.N.R.D., clubul Scorpion Rally ne-a solicitat ieri: oficiali în conducerea cursei, arbitri de traseu, cronometraj etc., în contextul în care la discuţiile anterioare la care și dvs. aţi fost prezent, organizatorul a afirmat în repetate rânduri și destul de răspicat, că acest raliu se va desfășura și cu F.R.A.S. și fără F.R.A.S.
Dat fiind că și la această dată în calendarul F.I.A., actualizat la 13 ianuarie și consultat de mine personal cu câteva minute înainte de a vă trimite această scrisoare, raliul figurează ca fiind tot provizoriu, nefiind încă aprobat de A.C.R., respectiv de F.I.A., în condiţiile în care un alt raliu românesc (Raliul Aradului) figurează definitiv, deci aprobat, pe de altă parte organizatorii sibieni prezentând public acest raliu ca fiind cert, vă rugăm să ne comunicaţi motivele pentru care, din punctul dvs. de vedere, acest raliu nu a fost aprobat la data prezentei adrese. http://www.fia.com/sites/default/files/basicpage/file/2014FullCalendar_0.pdf http://www.fia.com/championship/european-rally-championship/2014/calendar
Pentru limpezirea numeroaselor aspecte neclare legate de acest raliu și faţă de solicitarea clubului Scorpion Rally către noi, am convocat de urgenţă astăzi, 14.01.2014, ora 18:30, atât Consiliul Federal al F.R.A.S., cât și pe solicitant, dl. Sorin Itu. Fiind încredinţat că este în interesul tuturor părţilor să fie depășită această situaţie critică, vă invit să participaţi la această discuţie cu membrii Consiliului Federal al F.R.A.S., considerând că este și în interesul organizaţiei dvs., al Eurosport Events și al tuturor părţilor implicate, să fie risipit acest adevărat “mister” din jurul respectivului eveniment, a cărui importanţă o știţi foarte bine.
Nu în ultimul rând, trebuie să adaug că, deși Legea 69/2000 prevede că Federaţiile sportive naţionale tutelează și organizează competiţiile internaţionale de pe teritoriul României, compromisul pe care F.R.A.S. l-a făcut la ediţiile precedente, de a nu fi nici măcar parte în contract, darămite să “tuteleze și să organizeze”, nu mai poate continua și în 2014, mai cu seamă din cauza gradului sporit de risc dat de traseul ales pe Transfăgărășan, în condiţiile anunţate, de iarnă. De altfel acest format, acest traseu și această perioadă de desfășurare au fost stabilite fără niciun fel de consultare cu vreun oficial al F.R.A.S., noi aflând de aceste intenţii exclusiv din presă sau de pe site-urile de socializare. Este un sport cu grad mare de risc și, deși înţelegem dorinţa organizatorului, altcumva legitimă, de a obţine un impact mediatic major, pentru motivele arătate și chiar și pentru riscul binecunoscut tuturor românilor ca Transfăgărășanul să nu fie accesibil în acea perioadă, F.R.A.S. nu poate gira acest raliu.
Avem de asemenea în vedere și precedentul creat în 2013, când F.I.A. a apreciat prin raportul observatorului că traseul raliului a fost necorespunzător și că trebuie schimbat, organizatorii rezumându-se să prezinte public doar că traseul a fost “extrem de dificil”. Citez din acest raport al d-lui Andrew Kellitt: “The Special Stages were in many parts very rough and this caused a lot of damage to cars and retirements. Much stronger gravel roads need to be used in the future and no stage should be planned to be run more than twice. The option of an asphalt rally should be considered because it appears that the gravel roads in the area are not strong enough for rally use.” După cum știţi, noi am sesizat de nenumărate ori aceste deficienţe, dar s-a pus de fiecare dată presiune din toate părţile, să facem pentru acest raliu orice compromis posibil. Åži l-am făcut, deoarece cunoșteam traseul, iar riscurile asumate au fost cât de cât acceptabile. În condiţiile actuale însă, nu ne putem asuma o astfel de decizie.
Cred că sunt suficiente motive ca să vă invit să participaţi la această discuţie, să încercăm să găsim o soluţie tehnică de rezolvare a problemelor organizatorice ivite, să vedem dacă F.R.A.S. poate ajuta cu arbitrii care ar mai fi necesari, cronometraj și în ce condiţii se poate aproba această implicare, subliniez, tehnică, deoarece din punct de vedere formal/juridic, F.R.A.S. nu poate fi implicată în acest raliu.
Cu stimă,
Ovidiu MAZILU
Președinte
Va vom tine la curent cu ultimele noutati, pe masura ce le primim.
Adrian Diaconescu
Echipa Autorally