Christian Horner, director tehnic in cadrul RBR, declara ca echipa este acum mult mai increzatoare in sistemul lor KERS si afirma ca sunt sanse ca masinile sa fie echipate cu acesta in Marele Premiu al Malaeziei. O decizie finala va fi luata totusi dupa antrenamentele libere de vineri.
Echipa a alergat fara KERS in Australia, inginerii nefiind convinsi de fiabilitatea acestuia si nedorind sa isi asume riscuri. Totusi Vettel a reusit un pole position si o victorie fara prea mari eforturi. Decizia din Melbourne a fost luata din motive de precautie insa inginerii au muncit foarte mult si acum, crede Horner, masinile vor fi echipate si cu KERS.
"A fost o decizie grea daca sa scoatem din schema KERS-ul" a declarat Horner pentru BBC Radio. "In final ne-am pus toti de comun acord ca riscul este destul de mare si ca Melbourne nu necesita KERS, in afara de start, evident. Am testat cu KERS in Australia, a functionat fara probleme serioase, dar din cauza ca nu l-am testat prea mult, am decis sa fim rezervati. Acum am efectuat mici modificari, am pus in valoare rezultatele obtinute in Australia si speram ca KERS-ul isi va face debutul in Malaezia." a continuat acesta.
Cei din Red Bull sunt convinsi de necesitatea KERS-ului pe circuitul malaezian datorila liniilor drepte foarte lungi insa Horner a declarat ca nu e dispus sa isi asume niciun risc: "Nu ne-a afectat foarte mult sa alergam fara KERS, dar totusi acest sistem inseamna 80 de cai putere in plus, deci intr-un tur putem salva 0.3-0.4 secunde. Toti ne dorim sa il avem pe masini cat mai repede posibi, dar nu vom sacrifica performantele si asa senzationale ale masinii."
Alexandru Toth
Echipa Autorally