Bucurestenii s-au calcat in picioare sa vada demonstratia bolizilor din FIA GT
Centrul Bucurestiului a fost luat cu asalt de vreo 20.000 de impatimiti ai sportului cu motor, care au vrut sa asiste la Bucharest Ring, o demonstratie a bolizilor ce alearga in Ccampionatul FIA GT. Pe marginea traseului, spectatorii s-au calcat in picioare pentru a vedea pe pista senzationali bolizi. Au fost Porsche, Lamborghini, Mercedes CLK sau… Dacia Logan. Din pacate, insa, spectatorfii au fost atat de entuziasti sau organizatorii neprevazatori cand au montat gardurile de protectie in jurul circuitului, incat viteza bolizilor a fost restrictionata. Nici macar turul de onoare al bolizilor participanti la demonstratie nu a mai avut loc, intrucat securitatea spectatorilor se apropia veriginos de zero.
Si pe plan intern se pot organiza astfel de evenimente
Cu toate aceste neajunsuri, important este ca bucurestenii, si nu numai ei, sunt dornici sa vada un spectacol automobilistic de calitate. Daca s-au inghesuit sa vada doar o demonstratie, oare ce va fi anul viitor la cursa, chiar daca vor fi bilete la intrare? Si daca romanii vor curse auto, de ce nu s-ar organiza asa ceva in orase? Mai bine zis, la fiecare raliu, sa fie programata si o demonstratie pe circuit. In mod sigur, succesul va fi asigurat, iar automobilismul romanesc ar reveni, din nou, in centrul atentiei. Sunt cativa oameni care vor sa organizeze astfel de evenimente, dar trebuie luati in seama si sprijiniti de cei care vor sa scoata acest sport in fata. Dar, mai este un lucru. Spectatorii sa invete sa fie disciplinati, sa respecte normele de securitate, pentru ca altfel, un eveniment, oricat de important si de spectaculos ar fi, se poate anula fara prea multe comentarii.
Un eveniment cu priza la public
Sa revenim la Bucharest Ring. Evenimentul a fost reusit, a avut priza la public si oamenii au avut acces si in parcul service, unde au admirat bolizii expusi. A fost chiar si masina construita, la inceputul anilor ’70, de Graham Hill, campion mondial in 1962 si 1968, tatal lui Damon Hill, si el invingator in Formula 1. A mai fost un Ferrari, de pe vremea lui Nicki Lauda, dar si un monopost pilotat de Michael Schumacher. In centrul atentiei a fost Mihai Marinescu, care a facut cateva tururi demonstrative cu al sau Renault de Formula 2000, pilotul roman fiind aplaudat la scena deschisa.
Organizatorii sunt din strainatate
In 2007, FIA va organiza, in perioada 18-20 mai, o etapa contand pentru Campionatul FIA GT. Chiar daca FIA este reprezentata in Romania de ACR, forul autohton nu va avea decat o contributie mai mult decat simbolica. Evenimentul de la Bucuresti va fi organizat integral de FIA si de o firma specializata din sttrainatate, intrucat in Romania, momentan, nu se gaseste nici macar un arbitru pregatit pentru un asemenea eveniment. In cadrul evenimentului de la Bucuresti, numit “Bucharest Challenge”, vor fi mai multe curse, contand pentru diferite campionate. Astfel, pe langa etapa din FIA GT, vor mai fi curse din FIA GT3, Campionatul Britanic de Formula 3 si Cupa Dacia Logan. Se vor pune in vanzare bilete de la 20 de euro, cel mai ieftin, in picioare, la 800 de euro, pentru V IP.