A fost un weekend perfect pentru Nico Rosberg in China, pilotul echipei Mercedes obtinand atat primul pole position cat si prima victorie din cariera. Bucuria castigarii primei curse este cu atat mai mare pentru german, cu cat aceasta a venit in urma unei dominari in cursa.
Rosberg a avut parte de un start foarte bun cedand prima pozitie doar pe perioada intrarilor la boxe si castigand cu un avans de peste 20 de secunde. O singura data a fost periclitata serios pozitia fruntasa pentru Nico Rosberg, in momentul in care Jenson Button a preluat conducerea in urma intrarii germanului pentru schimbul de pneuri. In turul 40 a fost insa randul pilotului McLaren sa schimbe, iar echipa sa a avut probleme cu roata stanga-spate tinandu-l pe Button pe loc pentru foarte mult timp si pierzand in jur de 10 secunde. Britanicul a revenit pe circuit doar pe pozitia a cincea, batandu-se cu toti cei din fata sa pentru a urca pe treapta secunda la final.
Podiumul a fost completat de Lewis Hamilton, care a facut o cursa spectaculoasa, cu multe depasiri. Acest loc 3 la Shangai il trimite astfel pe Hamilton pe prima pozitie a clasamentului general.
Pilotii Red Bull s-au clasat pe locurile 4 si 5 cu Mark Webber depasind-ul pe Sebastian Vettel in ultimele tururi.
Foarte mult a contat in aceasta cursa strategiile in ceea ce priveste pneurile alese si numarul de intrari la boxe. Monoposturile Mercedes au avut o foarte buna compatibilitate cu pneurile, Rosberg reusind o cursa perfecta, cu doar 2 intrari. A doua masina a echipei, cea pilotata de Michael Schumacher a fost insa lovita de ghinion, acesta fiind nevoit sa abandoneze dupa cu unul dintre mecanicii sai nu a strans bine roata dreapta-fata.
Insa aceasta strategie cu 2 opriri nu a dat rezultate pentru toata lumea. Kimi Raikkonen, care a optat tot pentru doua schimburi de pneuri a avut mari batai de cap cu pierderea aderentei in ultimele 10 tururi, cazand de pe pozitia secunda pana pe locul 14!
Coechipierul sau, Romain Grosjean a avut tot o strategie cu 2 opriri, insa spre deosebire de finlandez, care a alergat aproape intreaga jumatate finala a cursei cu acelasi rand de pneuri, francezul a parcurs cele mai multe tururi de circuit cu setul de pneuri de dupa prima intrare la boxe. Astfel, a avut parte de cauciucuri mai proaspete pe final, reusind sa obtina pozitia a sasea.
Motive de bucurie sunt si in echipa Williams. Dupa startul bun de sezon, echipa britanica arata ca este pe drumul cel bun. Locul 7 si locul 8 au revenit lui Bruno Senna, respectiv Pastor Maldonado, acestia aducand un total de 10 puncte echipei.
Fernando Alonso s-a clasat doar pe pozitia a noua chiar daca la un moment dat se lupta cu Hamilton si cu Webber. Aceasta pozitie se datoreaza in mare masura unei erori facute in incercarea de depasire a lui Maldonado, pilotul Ferrari iesind larg dintr-un viraj si pierzand ritmul. Felipe Massa nu a adus nici de aceasta data vreun punct echipei italiene, chiar daca a facut cea mai buna cursa a sa din acest sezon. Locul 13 insa, nu poate fi deloc multumitor pentru Ferrari.
Ultimul punct a fost obtinut de Kobayashi, care a avut un start dezastruos si care in final a obtinut doar locul 10. Acesta a fost urmat de coechipierul sau, Sergio Perez, care a ajuns chiar sa conduca cursa pentru cateva tururi, insa ulterior a picat in clasament.
Niciun pilot Force India sau Toro Rosso nu s-a clasat in puncte intr-o cursa in care singurul abandon a fost cel al lui Schumacher.
Avem un inceput de sezon fantastic, cu 3 piloti diferiti, de la 3 echipe diferite castigand primele 3 curse. Acest inceput pare insa sa apartina celor de la McLaren, avand pilotii clasati pe primele doua trepte ale clasamentului general in ciuda diversilor factori potrivnici, cum ar fi ploaia abundenta din Malaysia sau retrogradarea lui Hamilton pe grila din China.
Daca Red Bull sau Ferrari, cei care trebuiau sa fie principalii rivali ai celor de la Mclaren, nu prea fac mare lucru, se pare insa ca Mercedes incepe sa indrazneasca tot mai mult. Iar actionarul Mercedes care acum cateva saptamani, in cadrul adunarii generale a actionarilor, a cerut retragerea companiei germane din Formula 1 primind aplauze de la ceilalti membrii, cred ca are tot mai putini aliati. Pentru ca nimic nu poate intoarce mai usor lucrurile ca o victorie.
Clasament Marele Premiu al Chinei
poz pilot echipa timp
1. Rosberg Mercedes 1h36:26.929
2. Button McLaren-Mercedes + 20.626
3. Hamilton McLaren-Mercedes + 26.012
4. Webber Red Bull-Renault + 27.924
5. Vettel Red Bull-Renault + 30.483
6. Grosjean Lotus-Renault + 31.491
7. Senna Williams-Renault + 34.597
8. Maldonado Williams-Renault + 35.643
9. Alonso Ferrari + 37.256
10. Kobayashi Sauber-Ferrari + 38.720
11. Perez Sauber-Ferrari + 41.066
12. Di Resta Force India-Mercedes + 42.273
13. Massa Ferrari + 42.700
14. Raikkonen Lotus-Renault + 50.500
15. Hulkenberg Force India-Mercedes + 51.200
16. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 51.700
17. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:03.100
18. Petrov Caterham-Renault + 1 tur
19. Glock Marussia-Cosworth + 1 tur
20. Pic Marussia-Cosworth + 1 tur
21. De la Rosa HRT-Cosworth + 1 lap
22. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 tururi
23. Kovalainen Caterham-Renault + 3 tururi
Cel mai rapid tur: Kobayashi, 1:39.960
Abandonuri:
pilot echipa tur
Schumacher Mercedes 16
Dan Terea
Echipa Autorally