La doar 22 de ani, Simone Tempestini are deja un palmares bogat: campion mondial de raliuri la juniori, campion mondial de raliuri in categoria masinilor cu 2 roti motrice si dublu campion national absolut de raliuri al Romaniei, daca ar fi sa enumeram doar cele mai importante titluri obtinute. Chiar daca a avut un an foarte incarcat, Simone si-a facut timp sa participe in calitate de trainer la cursurile de conducere defensiva organizate de Ford in principalele orase din Romania. Cu ocazia Ford Driving Skills for Life desfasurat la Brasov, am stat de vorba cu tanarul pilot Napoca Rally Academy despre sezonul tocmai incheiat, planurile de viitor, cetatenia romana si altele.

In primul rand, felicitari pentru un sezon fabulos! Cum a fost acest an competitional?
Multumesc! S-a terminat un an foarte frumos si reusit. Cu totii suntem fericiti pentru performantele obtinute. Unul dintre obiectivele de la inceputul sezonului era sa repetam performanta din campionatul romanesc, acolo unde in 2015 am reusit pentru prima data sa devin campion national de raliuri. Alaturi de echipa mea tehnica si de partenerii care ne-au oferit mult sprijin am reusit acest lucru. Cel mai important este insa castigarea campionatului mondial la juniori, acolo unde se intalnesc cei mai buni tineri piloti, si castigarea titlului in WRC-3, campionatul mondial la doua roti motrice, rezultate deosebite care cu siguranta imi vor fi de ajutor in viitor. Ne dorim ca in anul viitor sa ne folosim cat mai bine de ocazia oferita de Citroen Racing, participarea la 6 etape mondiale cu un Citroen DS3 R5. Cu siguranta ca imi va lipsi Fordul Fiesta R5, cea care a fost masina mea de suflet, dar o sa incerc sa folosesc noua masina in cel mai bun mod posibil. Ramane de vazut ce vom reusi, obiectivul nostru fiind acela de a fi cat mai rapizi posibil, insa trecerea la o clasa superioara in campionatul mondial va necesta o perioada de acomodare.
In acest an ai luat startul si in alte etape din campionatul mondial decat cele care contau pentru Junior WRC. Pe langa cele 6 raliuri oferite de Citroen in urma castigarii titlului JWRC, te gandesti sa participi si in cateva etape aditionale?
In 2016 vom incerca sa avem performante cat mai bune in cele 6 etape si incercam sa adunam buget pentru a face inca doua sau trei etape in plus.
Ai de gand sa incepi testele cu Citroen DS3 R5 inca de anul asta?
Asa imi doresc. Avand in vedere ca Raliul Monte Carlo (nr. programat pentru 20-22 ianuarie 2016) este una dintre etapele la care s-ar putea sa iau startul, as dori sa fac o sesiune de teste in aceasta iarna pentru a intelege cum se misca masina.

Tot cu aceasta masina vei participa si in campionatul national?
Inca nu este sigur dar este una dintre variante.
Prima intrebare trebuia sa fie, vei participa in CNR in 2016?
Eu asa imi doresc. Este un campionat foarte important pentru mine si nu vreau sa lipsesc. Atata timp cat raliurile din Romania nu se vor suprapune cu etapele din mondial, voi incerca sa fiu prezent la toate.
Am auzit ca ai si alte oferte, ca o echipa ti-a propus sa participi in campionatul slovac de raliuri.
Da, asa cum am participat anul asta in Italia, s-ar putea sa o fac si anul viitor in alt campionat. Eu imi doresc sa fac cat de multe raliuri pot, dar sa fiu intr-o stare favorabila. Deja imi doresc sa merg la fiecare cursa cu obiectivul de a ajunge cat mai sus. De asemenea, mi-as dori ca weekendurile dinainte de etapele campionatului mondial sa fie mai libere, pentru a ma putea pregati. Aceste etape necesita multe lucruri care trebuie pregatite, de exemplu sa vizionez filmari cu probele, pentru a intra in modul respectivului raliu.
Mi-ai spus ce vrei sa faci anul viitor, dar care sunt planurile tale de lunga durata?
Dupa experienta de anul viitor din mondial cu o masina mai performanta, mi-as dori ca peste doi ani sa ma lupt la prima pozitie in WRC-2. Ramane de vazut ocaziile pe care le vom avea. Trebuie sa luam fiecare cursa in parte si sa ne descurcam cat mai bine pentru a ne fi cat mai usor pe mai departe.

Cum ai facut fata unui calendar extraordinar de aglomerat?
Este foarte important sa fiu concentrat si sa nu ma pierd, adica sa fac de fiecare data acelasi lucru si sa il pregatesc la fel de bine. Altfel, o mica deconcentrare poate sa ma coste o greseala. Anul asta, pot sa spun ca nu am gresit decat foarte putin si sper sa ramana asa lucrurile si in viitor.
Acum ca s-au terminat competitiile, ce planuri ai pentru vacanta si pentru sarbatorile ce se apropie?
Sa ma antrenez cat mai mult la sala, sa alerg cat mai mult afara cand este soare, ca sa intru in starea de inceput de sezon. Din pacate, in ultima luna si jumatate nu am reusit sa continui pregatirea mea obsnuita si cred ca zilele care vor urma, in care nu o sa am prea multa treaba, o sa fie foarte importante pentru a reveni la starea potrivita.
Recent ai devenit cetatean roman...
Mai trebuie sa depun juramantul dar cu siguranta se va intampla in viitorul apropiat.
Toata Romania s-a bucurat in momentul in care ai devenit campion mondial. Ce mesaj ai pentru fanii din Romania?
Ma bucur foarte mult ca lumea ma urmareste si cand spun ca ma simt roman este adevarat. Imi place sa vad ca lumea se bucura pentru succesele avute. Sper sa va vad pe cat mai multi pe margine probelor din CNR si sa va simt cat mai prezenti pe partea de social media cand ma dau in etapele de afara. Dar vreau sa stii ca sunt foarte multi romani pe care ii intalnesc la etapele din mondial, stabiliti acolo, si de fiecare data este un sentiment foarte placut si ma face mandru sa ii vad fariciti ca este si o masina cu numere de inmatriculare de Romania. Unii ma cunosc dar altii vin si ma intreaba cum de am numere de Romania si steag italian. Iar celor care nu stiu, le povestesc ca vin din campionatul national romanesc. Este frumos sa vad oameni de-ai nostri, pasionati, si toata atmosfera care se creaza.
Dan Terea
Echipa Autorally