![]() |
Mai exact, în perioada 10-12 iunie a anului curent, echipajele Napoca Rally Academy formate din Simone Tempestini și Sergiu-Sebastian Itu, respectiv frații Norbert și Francesca Maior vor fi prezente la raliul care se apropie de 80 de ediții, cea din acest an urmând să poarte echipajele participante pe un traseu total de 188,10 km de macadam, în cele 3 zile de concurs urmând să se desfășoare 14 probe speciale
![]() |
![]() |
Etapa de la sfârșitul acestei săptămâni contează și ca a treia etapă națională respectiv secundă de macadam a Poloniei, astfel că numărul echipajelor locale este unul însemnat, în total fiind înscrise 78 de echipaje. Pentru Simone Tempestini, prezența la startul ediției din acest an va marca a 8-a participare pe macadamul polonez, locul în care pilotul NRA obținea prima sa victorie în Junior WRC alături de Matteo Chiarcossi în sezonul 2015, pe vremea când Raliul Poloniei era parte din programul Campionatului Mondial de Raliuri. De altfel, victoria din 2015 nu a fost singura pentru Simo în Polonia, acesta obținând aceeași victorie și un an mai târziu cu Giovanni Bernacchini, ultima sa participare de succes fiind în 2018 cu Sergiu-Sebastian Itu, odată cu victoria în clasamentul RGT.
![]() |
Simone și Sergiu la Rally Serras de Fafe 2022 |
De cealaltă parte, pentru frații Norbert și Francesca Maior, prezența la startul acestui sfârșit de săptămână va însemna a doua prezență pe macadam polonez, dar și debutul lor oficial în Campionatul European de Raliuri, încheiat în 2021 cu poziția secundă la ERC3 Junior și cu locul 4 la ERC3. Cei doi vin după o serie de victorii neîntrerupte în Campionatul Național de Raliuri la două roți motrice și clasă, fiind de fiecare dată în TOP5 la cele 3 etape consumate până acum. Din păcate, prima etapă a sezonului european a fost cu ghinion pentru cei doi, după ce modelul Opel Corsa Rally4 a refuzat să continue și să țină pasul cu ritmul celor doi frați. Odată cu etapa poloneză, Norbert și Francesca sperau să revină alături de maghiarii de la ToppCars, făcându-și debutul cu un nou model, Renault-ul Clio Rally4, asta după ce echipa din Ungaria a renunțat la modelele 208 Rally4 pe care le avea în garaj, pentru celelalte franțuzoaice, aparent, mult mai potente. Lucrurile însă nu s-au potrivit pentru cei doi frați, aceștia continuând pe Peugeot-ul 208 Rally4 pus la dispoziție de o altă echipă din Ungaria, Tagai Racing Technology.
![]() |
Norbert și Francesca la Raliul Poloniei 2021 |
Raliul Poloniei debutează vineri cu cei 2,50 de km ai Super Specialei "Mikołajki Arena" începând cu ora 20:00 ora României, urmând ca echipajele să parcurgă 109,86 de km, respectiv 78,24 de km de probă specială în zilele de sâmbătă și duminică.
Credite foto - Arhivă Napoca Rally Academy și Norbert Maior
Articol semnat de,
Cristian OLTEAN - jurnalist sportiv Autorally.ro