Simone Tempestini - Un invingator invins?!

Publicat in: September 15, 2017, Vizualizari: 9

Hello!

Nu obișnuiesc să scriu cum o s-o fac acum, dar de 4 zile simt nevoia să îmi spun o părere și după cum intuiți este despre Raliul Iașului.

Nu știu dacă știți, dar am câștigat această cursă până la un punct.(???) Până alaltăieri. Când deja o data riscasem sa o pierd.(??)

Cum așa ceva? Vă veți întreba... eh uite bine, chiar așa! De multe ori în timpul unei curse ai momente în care te gândești că poate câștigi, poate nu câștigi. Dar de data asta a fost puțin diferit. Vă și explic de ce: Începe cursa, suntem: eu, un copilot nou pentru mine, Daniele Mangiarotti și o mașină nouă - un Peugeot 208 R5. (Multe noutăți care ar merita aprofundate, dar încerc cât pot de scurt să vă arăt cum am văzut eu această cursă).

Prima probă, Cioca Boca! Primul timp... 1.9 secunde mai rapid decât Dan. În capul meu "hopaa va fi greu ", dar bucuros de faptul că Daniele își face treaba cum trebuie și că o sa pot să merg "tare".

A doua probă Mădârjac...  al doielea timp... 1 secundă mai lent decât Bogdan și 5.3 mai rapid decât Giri. Zic "bravo Bogdi" și zâmbesc.

Și in a doua buclă reușesc să mai pun câteva (puține) secunde între mine și rivalii mei de la clasa 2 cu Cioca Boca tot pe 1, și cu un fantastic Mădârjac pe 3 () la 3 zecimi de Dan.

DUPĂ O ZI ÎN CARE...pe probele din pădure, m-am luptat cu mașina să scot tot ce pot din ea, nu putea foarte mult, si asta pentru că de la start până la final am avut probleme cu transmisia (probleme la diferențialul spate o făceau să fie predominant tracțiune față) și o electronica a masinii care nu o făceau să fie la fel de rapidă ca și celelalte R5 pe care le-am condus. A fost de-a dreptul cea mai lentă R5 pe care am folosit-o vreodată (totuși bine că am avut cu ce sa iau startul fiindcă doar cu câteva zile înainte de cursă am fost anunțați că mașina cu care trebuia să particip nu va fi gata).

AJUNGEM...înainte de SSS în situația asta: Eu, după mine, Dan și Tudor +9.7, Carmen și Bogdan cu 1.6 secunde în spatele lor.

Știam că va fi o probă scurtă, dar și cea în care o să pierd cel mai mult timp, pentru că pe probele speciale din oraș de obicei puterea și tracțiunea sunt lucrurile cele mai influente, așa că "Simo hai cât de curat poți și fără greșeli". Termin proba, aștept cu nerabdare să văd timpii, cu cât m-au bătut, și văd că "Vali rules", iar Dan mai rapid decât mine cu 5.1 secunde și Bogdan cu 2.3. Mi- a fost ciuda, erau fani multi pe proba și mi-aș fi dorit sa fie altfel, dar "am știut ca așa va fi". Se apropria Giri la 4,6 dar tot primul eram.

Dar acolo, aflu mai târziu că șicana a fost atinsă de unii concurenți și au fost date penalizări, printre care și pentru Bogdan și Dan.

De doi ani cred, în sfârșit, se reglementează ce sa întâmpla în momentul in care atingi șicanele. Îmi amintesc înca de la începuturile mele în rally, cât de ciudat mi se părea sa văd la unele SSS (ex: cea de la Arad pe kartodrom) cauciucuri zburând în dreapta și în stânga și recunosc că de atunci am ajuns și eu sa ma descurc destul de bine de câteva ori.

Acum, de când s-a implementat regulamentul primești 5 sec sau 10 sec de penalizare de fiecare dată când, respectiv, atingi sau spulberi o șicană.

Atunci la Râpa Galbenă a devenit protagonista chiar o șicana, cea care este acolo cred de când am făcut eu prima oară în carieră SSS de la Râpa Galbenă  (cu siguranță de foarte mult timp oricum).

Mă interesez, ma uit la o filmare de la superspecială (ca să înțeleg penalizările) și văd ca Bogdan o atinge de doua ori; Dan o dată atinge, o dată o spulberă. 5 secunde de penalizare pentru Bogdan și 10 secunde pentru Giri, se hotărăște. (În capul meu : "trebuia 10 și 15, dar nu au vrut să fie prea răi, și adevărul este că șicana aceea fiind așa ușoară e suficient să o sufli și gata, ai si mișcat-o... așa că bine că au fost de bun simț, după regulament puteau să nu fie".)

Era totul normal pentru mine, și cred și pentru toți ceilalți care nu au atins șicana! Mi s-au părut așa de clare imaginile că nu am crezut că vreodată o să fie luată înapoi penalizarea.

Se schimbă puțin seara pentru mine și ma duc la somn mai relaxat cu 14 sec în fața lui Bogdan și cu 14,6 în fața lui Giri.

Mă trezesc dimineața cu gândul de a aduce mașina la finalul cursei pe primul loc, stiind că pe cât de puțin par 14,6 secunde, în momentul în care vrei să le recuperezi devin foarte multe. Păun și Dobrovăț (probele de sâmbătă) sunt două probe care îmi plac foarte mult, una mai virajată (Păun) și alta mai de viteza. Eram convins că pe probele astea pentru caracteristile lor, mașina mea care nu mergea 100% din cum ar trebui să fie normal să meargă, o să sufere mai mult față de ziua de înainte.

Pe prima probă pierd față de Giri 4.9 secunde... putin mai mult decât ceea ce mă așteptam. A doua probă Dobrovăț pierd încă 2.9 secunde. Adică în două probe pierd puțin mai mult de jumătate din avansul pe care îl aveam și ramân în față cu 7 secunde.

A doua buclă ridic puțin ritmul că nu o să mai pierd încă atâta, că ar însemna să fiu depășit. După Păun 2 în care sunt aproape deodată cu Dan (3 zecimi mai lent eu) mă liniștesc și mă concentrez pentru ultima probă. 4.5 secunde din avans ramas (6.5 secunde) se duc și rămân pe primul loc pentru 2 secunde.

Fericit pentru rezultatul nostru cu o mașina departe de standardele ei, puțin trist că din cauza asta nu am mers tare pe cât mi-aș fi dorit.. dar mega bucuros pentru Bogdan, Carmen și partenerii noștri, termin raliul pe primul loc mulțumindu-i copilotului meu pentru treaba făcută fiindcă știu ca nu i-a fost deloc ușor.

Puțin mai târziu se întâmplă ceva care încă persistă și care m-a afectat foarte mult, de asta am și ținut să vă împărtășesc cursa mea, si anume aflu că a fost acceptată o contestație de la concurentul nr. 2 (Dan Gîrtofan).

A fost anulată penalizarea lui Dan și eu nu mai sunt pe primul loc... () Asta după 9 probe speciale în care eu, la general, am fost pe unu de la început pana la final.

IMPORTANT este, și chiar îmi doresc să se înțeleagă că eu, Simone Tempestini, mi-am dorit să contest (sâmbătă și ieri) deciziile care mi-au luat locul 1, nimeni altcineva. Mi se pare absolut absurd să ajungem să punem la îndoială un lucru așa simplu: de aia exista penalizarea, ca să nu fie atinse șicane. Toți cei care nu lovesc șicana trebuie sa fie siguri că nu au fost ei mai puțin deștepți, că nu au încercat să treacă prin ea mai tare, asumându-și riscul de a le atinge.

Am ținut să împărtățesc toate astea din respect pentru sportul nostru. Pentru cei care într-adevăr știu să privească lucruri obiectiv.

Cei care iau startul pe o probă specială înainte de 00 (și "fură startul") trebuie penalizați, cei care pleacă regulamentar nu.

Ca și cum copiloții care greșesc și intră în avans in CO plătesc penalizarea.

Ca și cum mecanicii care nu reușesc să rezolve problemele mașini în timpul acordat plătesc o penalizare.

Ca și pilotul care face o eroare și frânează prea târziu, iese in decor și abandonează. Și când are noroc doar lovește o șicana și primește 10 secunde penalizare.

Ăsta e jocul, așa sunt raliurile, un sport frumos și complex care are nevoie de reguli clare și oameni care vor să fie respectate aceste reguli. Cred pur si simplu că așa trebuie sa fie pentru toți.

Simo
(Simone Tempestini)

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss