Publicat in: January 15, 2014, Vizualizari: 3
Editia 2014 a Campionatului Mondial este gata de start. Miercuri dimineata a avut loc shakedown-ul, care nu mai este qualifying stage si deci care nu mai stabileste ordinea de start in prima etapa, iar dupa masa echipele principale au tinut sa se intalneasca cu reprezentantii presei, mai putin M-Sport Ford. A urmat sampania, aperitivul si pranzul in functie de bucataria specifica: frantuzeasca, germana si nu sudcoreeana, ci tot germana. Constructorii si-au programat astfel prezentantarile incit jurnalistii sa poata participa (pe deplin) la fiecare.
Shakedown-ul s-a derulat la Chateauvieux, pe un traseu de 3,52 km. Rezultatele nu au surprins pe nimeni, Ogier - VW reusind cea mai buna performanta cu 2;15,3, urmat de Meeke si Ostberg cu Citroen la 1,2 secunde, Latvala – VW la 2,9, Kubica – Ford la 3,0 si Neuville – Hyundai la 3,1 secunde. Francois Delecour a trecut de 4 ori pe shakedown intr-un ritm de… recunoasteri. Intrebat de ce, francezul a raspuns ca a dorit sa testeze pneurile cu cuie. Cel mai bun timp la WRC2 a fost obtinut de Armin Kremer cu Ford Fiesta R5 pregatit de Stohl Racing si care utilizeaza pneurile Pirelli, odata cu intoarcerea companiei italiene in WRC.

In afara “tratamentului special” la care am fost supusi, intalnirile cu membrii echipelor oficiale ne-au dat un prim indiciu asupra raportului de forte din acest sezon. Volkswagen este in mare forma, cu un buget pe masura si ambitii foarte mari. Intr-un motorhome ce seamana cu cele din Formula 1, Jost Capito – directorul motorsport ne-a urat noua (si lui) mult success in 2014. Sebastien Ogier are scopul clar si anume pastrarea titlului mondial, plus victoria la Monte Carlo, acolo unde a castigat numai cand era etapa de S2000.
Citroen a ramas o echipa traditionalista, fara sa incerce sa epateze prin infrastuctura sa. Modelul DS3 WRC ramane competitiv, chiar daca nu a mai suferit evolutii, dar din pacate in acest moment nici unul dintre cei doi piloti Meeke sau Ostberg nu sunt in masura sa se bata cu Ogier pe asfalt. Cum programul World Touring Car Championship este prioritar, competitivitatea lui DS3 risca sa scada odata cu trecerea etapelor, Yves Matton – directorul sportiv fiind insa ermetic la intrebarile cu viitorul companiei franceze in WRC. Si apropos de WTCC, ultimul invigator de la Monte Carlo este in Argentina la recunoasteri. Dupa ce a vizitat concurentii din Dakar, Sebastien Loeb testeaza pe circuitul de langa San Miguel de Tucuman, acolo unde campionatul programeaza o etapa in vara. Francezul revine in Europa dupa incheierea Raliului Monte Carlo.

Hyundai are in schimb are un motorhome “de F1”, insa toata lumea stie ca i20 WRC nu este inca in masura sa lupte de la egal la egal cu restul protagonistilor. Dani Sordo si Thierry Neuville continua sa sustina ca echipa sudcoreana mai are inca multe lucruri de pus la punct inainte sa conteze pentru victorie. Nu este de mirare, dupa ce programul WRC al Hyundai a inceput abia acum un an. Mai multe insa intr-un interviu cu Michel Nandan – directorul noii echipe Hyundai Motorsport.
3mmm
Radu Roman - Gap