Publicat in: October 11, 2009, Vizualizari: 6499
IndyCar. Dario Franchitti a castigat titlul IndyCar 2009 dupa o finala pasionanta la Homestead – Miami, reusind victoria la capatul primei curse din istoria competitiei care nu a avut perioade de safety car. De altfel acest lucru avea sa-l penalizeze serios pe Ryan Briscoe, pilotul echipei Penske fiind obligate sa intre la standuri pentru o scurta realimentare cu etanol in momentul in care era lider si mai erau de parcurs doar 7 tururi. In acel moment Franchitti a trecut in frunte si chiar daca a fost cu o secunda pe tur mai lent decat Briscoe, in ultimele doua tururi, a castigat ultima runda a sezonului. Al treilea pretendent la trofeu si campionul din 2008 Scott Dixon a terminat pe locul trei. Tony Kaanan a terminat pe pozitia a 4-a fiind urmat de Helio Castroneves.
GrandAm. Joao Barbosa si Hurley Haywood (Porsche Riley) au castigat ultima etapa a campionatului derulata la Homestead in deschiderea finalei IndyCar. Insa, odata cu ocuparea pozitiei a patra la final, Jon Fogarty si Alex Gurney (Pontiac Riley) au intrat in posesia titlului de campioni. Principalii lor adversari Scott Pruett si Memo Rojas (Lexus Riley) au terminat cursa pe locul doi, dar au pierdut titlul pentru o diferenta de sase puncte, in timp ce Brain Frisselle si Max Angelelli (Ford Dallara) s-au clasat abia pe pozitia a 7-a in cursa si au terminat campionat pe pozitia a 3-a in general. La categoria GT, Dirk Werner si Leh Keen (Porsche 911 GT3 ) au terminat pe pozitia a treia si au cucerit laurii de campioni. Cursa a fost castigate de americanii Edwards si Collins cu Pontiac GXP.R
American Le Mans Series. Gil de Ferran si-a incheiat cariera de pilot cu o victorie obtinuta, alaturi de Simon Pagenaud, in ultima etapa a campionatului ALMS derulata la Laguna Seca. Pilotul brazilian a dus o lupta pasionanta pentru victorie cu Adrian Fernandez (in echipaj cu Luis Diaz ), chiar daca ultimii se aflau la comenzile unei masini LMP 2. In schimb, David Brabham si Scott Sharp au facut o cursa de regularitate, in care au evitat evenimentele nedorite, pentru ca la finalul ei locul trei ocupat sa le aduca titlul de campion 2009. in schimb la categoria GT 2, Jorg Bergmeister si Patrick Long (Porsche 933 GT3 RSR) nu au lasat nimic la voia intamplarii si au castigat competitia, in fata Chevrolet-ului Corvette GT 2 pilotat de Jan Magnussen si Johnny O’Connell, si au devenit campionii categoriei.
3mmm