Stiri din weekend...partea 2

Publicat in: April 21, 2010, Vizualizari: 1521
Victorie in ultimul tur
Etapa secunda a Campionatului American Le Mans Series a avut o derulare dramatica. Cele 100 minute de la Long Beach s-au incheiat practic in ultimele 45 secunde, cind Simon Pagenaud – HPD ARX 01 a reusit sa profite de mica eroare a lui Adrian Fernandez – Aston Martin Lola si sa treaca primul linia de sosire.

Plecat din pole position, Harold Primat (Aston Martin) s-a plasat pe prima pozitie dupa start, fiind urmat de Jon Field (Lola B 06) si David Brabham (HPD ARX). Prima neutralizare a venit cind Tom Papadopolous – LMPC Oreca a iesit de pe circuit. Imediat Chris Dyson – Lola a facut la fel in primul viraj. Dupa reluarea cursei Field a trecut in frunte, pentru ca masina Aston Martin sa fie confruntata cu probleme de frana. Aflat in spate, Brabham a atacat inopurtun si a lovit masina engleza. Imediat oficialii cursei l-au penalizat cu un “stop and go”.

Datorita numeroaselor resturi si murdariei de pe circuit, la jumatatea distantei cursa a fost din nou neutralizata. In frunte se afla HPD, urmat de Porsche RS Spyder al echipei Cytosport, Lola pilotata de fratii Field si Aston Martin. La volanul ultimului prototip se afla Adrian Fernandez, care a recuperat foarte repede terenul pierdut. Cu 10 ture inainte de final, mexicanul a trecut in frunte, dar probleme de frana au reaparut si pana la urma Pagenaud si-a recapat prima pozitie. Locul trei a revenit masinii Posche RS Spyder pilotata de Tom Pickett si Klaus Graf.

In categoria GT batalia a fost la fel de pasionanta si a fost decisa tot de a treia neutralizare. Mizind pe un singur set de pneuri, masina BMW M3 apartinind echipei Rahal Letterman a condus cursa pana a cazut in propria capcana, odata cu degradare pneurilor. Jorg Bergmeister si Patrick Long (Porsche 911 GT3 RSR) si Jan Magnussen si Johnny O’Connell (Chevrolet Corvette ZR 1) au trecut de echipajul BMW, care a terminat pe locul trei. Gianmaria Bruni si Jaime Melo au adus masina Ferrari 430 GT al echipei Risi pe locul patru. Noua clasa a prototipurilor Le Mans Challenge, infiintata atat in Le Mans Series din Europa, cat si in America, a fost castigata de echipajul Gunner Jeanette si Elton Julian.

Prima infrangere a lui Penske Racing in 2010
Ryan Hunter-Reay a reusit sa castige runda a patra a Campionatului Indy Car derulata pe circuitul stradal de la Long Beach. Americanul aduce astfel primul succes pentru echipa sa Andretti Autosport dupa aproape un an, cu toate ca are un contract doar pentru prima jumatate a campionatului.

Ocupantul pole position si invingatorul primelor doua etape Will Power s-a aflat in frunte pentru primele 17 ture. Apoi, la iesirea dintr-un ac de par, a ratat schimbarea vitezelor si Hunter-Reay si Justin Wilson l-au depasit. Pozitiile primilor trei aveau sa se stabilizeze, cu intervale de timp confortabile, pana cind in scena a intrat Alex Lloyd, un pilot aflat cu un tur in urma. Dupa ce l-a blocat pe lider timp de 5 ture, Wilson avea sa-si piarda jumatate eleron fata din cauza lui. Oprind rapid la standuri, englezul a pierdut o singura pozitie, fiind depasit de Power. Wilson avea pana la urma avea sa-si recupereze locul, dupa o noua neutralizare. Scott Dixon a ocupat in final pozitia a patra, reusind sa castige duelul cu Tony Kanaan. Campionul en titre Dario Franchitti nu a reusit o cursa foarte buna terminind pe pozitia a 12-a.

Ford castiga prima runda GT 1
Noul campionat FIA GT 1, unde in urma cu cativa ani si Bucurestiul avea etapa, a debutat in Abu Dhabi pe circuitul Yas Marina. Victoria a revenit echipajului Match Ford, format din Thomas Mutsch si fostul pilot de F1 Romain Gorsjean. Mutsch a plecat din pole position si si-a creat un avans confortabil. Trecut la volan dupa oprirea la standuri, Grosjean a incheiat cursa de o ora cu un avans de 20 secunde fata de primul Corvette Z06 al echipei Phoenix pilotat de Andreas Zuber si Marc Henerici. Al doilea echipaj, format din Mike Hezemans si Andrea Piccini, a reusit sa se claseze in fata primului Maseratti Vitaphone pilotat de Andrea Bertolini si Michael Bartels. Primul Lamborghini Murcielago a sosit pe locul cinci, in timp ce Aston Martin si Nissan nu au reusit o evolutie prea stralucita. Urmatoarea etapa are loc la inceputul lunii mai pe circuitul de la Silverstone.

3mmm

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss