Ekstrom castiga runda secunda in DTM Cursa de la Valencia – Spania, a fost castigata de Mattias Ekstrom, care a rezistat atacului final declansat de Martin Tomczyk. In prima parte a cursei, pilotul suedez si-a creat un avans confortabil, fiind urmat de Bruno Spengler. Numai ca dupa ultima oprire la standuri Tomczyk a urcat spectaculos de pe pozitia 9-a pe locul secund, in timp ce Spengler a avut de luptat cu Oliver Jarvis pentru locul 3, duel incheiat in momentul in care britanicul a abandonat. Alexander Premat a sosit pe pozitia a 4-a, devansindu-i pe Timo Scheider si Paul di Resta. Clasamentul de pe pista avea insa sa sufere modificari dupa final, odata cu descalificarea lui Martin Tomczyk. Pilotul Audi a folosit un pneu care nu a fost alocat pentru aceasta cursa si si-a recunoscut greseala fara sa mai depuna apel.
Clasament final
1. Mattias Ekstrom Audi 1h09m56.290s
2. Bruno Spengler Mercedes + 3.547s
3. Alexandre Premat Audi + 4.614s
4. Timo Scheider Audi + 5.274s
5. Paul di Resta Mercedes + 8.639s
6. Mike Rockenfeller Audi + 12.812s
Ford castiga la Brno Runda a treia a recent infiintatului campionat FIA GT 1 s-a derulat pe circuitul de la Brno, in Cehia. Victoria a revenit cuplului Romain Grosjean / Thomas Munsch – Ford GT, care a reusit sa urce de pe pozitia a 4-a pe primul loc ca urmare a opririlor la standuri, dupa un start de cursa dificil. Echipajul Ford a oprit imediat dupa ce organizatorii au decis a doua perioada de safety car, in timp ce principalii lor concurenti au facut-o un tur mai tarziu. Un alt cuplu care a avut un start dezastruos, in urma caruia a ajuns pe locul 16 a fost Tomas Enge / Darren Turner. Ultimul a pilotat masina Aston Martin in partea secunda a cursei si a reusit o revenire spectaculoasa, care s-a soldat cu locul secund. In aceste conditii Michael Krumm si Peter Dumbreck s-a vazut nevoiti sa se multumeasca cu pozitia a treia. Plecat din pole position, Maseratti-ul MC12 pilotat de Andrea Bertolini si Michael Bartels a fost primul lider al cursei, insa a fost penalizat cu o trecere prin standuri pentru start furat.
Clasament final
1. Grosjean/Mutsch Matech Ford 1h00m46.852s
2. Enge/Turner Young Driver Aston + 0.710s
3. Krumm/Dumbreck Sumo Power Nissan + 0.959s
4. Hirschi/Piccione Hexis Aston + 1.546s
5. Bertolini/Bartels Vitaphone Maserati + 1.759s
6. Bernoldi/Ramos Vitaphone Maserati + 9.050s
Victorie spectaculoasa in ALMS Cursa de 6 ore de la Laguna Seca a contat ca si etapa a 3-a a Campionatului American Le Mans Series. Plecat de pe ultima pozitie a grilei de start, pentru ca pilotii nu au efectuat numarul de mile minim cerut in antrenamentele de vineri, prototipul Highcroft Racing a reusit sa recupereze 35 pozitii pentru a castiga detasat la final. Performanta a fost realizata de trio-ul David Brabham, Simon Pagenaud si Marino Franchitti. In clasa GT lupta a fost inca odata deschisa oricarui rezultat, protagonistii fiind cele doua Corvette, doua BMW, un Risi Ferrari si Flying Lizard Porsche. Victoria a revenit lui Porsche, pilotat de Patrick Long, care a trecut dupa ultima perioada safety car de BMW-ul lui Joey Hand si de Corvette-ul pilotat de Oliver Gavin.
Castroneves in pole position la Indy 500 Celebra cursa de 500 mile, etapa a 6-a a campionatului Indycar, se va derula duminica pe circuitul oval din capitala Statului Indiana. Asa cum o cere traditia, calificarile pentru primele 24 pozitii ale grilei din 33 s-au derulat cu o saptamana inainte. Totusi, fata de anii trecuti, regulamentul s-a schimbat si dupa 5 ore, primii 9 clasati au acces intr-o sesiune speciala de 90 minute. Helio Castroneves a reusit cea mai mare viteza, inregistrind o medie de 227,971 mph, adica peste 360 km/h !! Nici unul dintre adversarii sai nu a reusit sa-i depasesca performanta si astfel pilotul Penske marcheaza 15 puncte in clasament si obtine 175.000 dolari. Penske Racing avea de altfel sa ocupe 3 locuri din primele patru, Dario Franchitti reusind sa-l impiedice pe magnatul american sa monopolizeze prima linie de start.
3mmm
Grila de start Indy 500
linia 1
Helio Castroneves Penske 227.970mph
Will Power Penske 227.578mph
Dario Franchitti Ganassi 226.990mph
linia 2
Ryan Briscoe Penske 226.554mph
Alex Tagliani Fazzt 226.390mph
Scott Dixon Ganassi 226.223mph
linia 3
Graham Rahal Rahal Letterman 225.519mph
Ed Carpenter Panther/Vision 224.507mph
Hideki Mutoh Newman/Haas 223.487mph
linia 4
Townsend Bell Ganassi/Schmidt 225.097mph
Justin Wilson Dreyer & Reinbold 225.050mph
Raphael Matos de Ferran Dragon 225.029mph
etc
foto 1: Spionaj la Audi
foto 2: Matech Ford GT
foto 3: Glamour in USA
foto 4: Helio Castroneves