Superlativele “TROFEULUI CÂMPULUNG 500”!

Publicat in: September 22, 2021, Vizualizari: 5
  • Alex Mirea marele câștigător
  • Mihai Leu campion național
  • Un accident spectaculos
  • O premieră națională

Alexandru Mirea a fost încununat campion al „Trofeului Câmpulung 500”, contând pentru etapa a VII-a a Campionatului Național de Viteză în Coastă. La volanul unui Radical SR 8, Mirea a dominat, într-o încleștare aproape dramatică cu Silviu Dumitrescu, toate confruntările competiției de la Câmpulung, ajunsă la cea de a X-a ediție.

De altfel, Silviu Dumitrescu a terminat pe poziția a doua a podimiului, la sub două secunde distanță, iar pe locul trei a terminat Octavian Ciovică, la două secunde și jumătate de lider. Același Mirea a câștigat și titlul de King of The Hill, pentru cea mai rapidă urcare a weekend-ului.

În timp ce titlul de campion la general va fi disputat până în ultima etapă, la Câmpulung Mihai Leu a ieșit campion la Grupa GT, și a terminat Trofeul Câmpulung pe locul 5 la general. 

Rezulatele complete le puteți consulta aici

Autoritățile, copiloți pentru Mihai Leu și Dode Andronache

Primarul Elena Lasconi a acceptat provocarea lui Mihai Leu și sâmbătă, în prima zi a competiției, i-a fost copilot în mașina cu care acesta a ieșit, după etapa de la Câmpulung, campion național la categoria sa. Elena Lasconi a primit cagula și casca de pilot de la robotul Mugurel, creat de echipa de robotică a Colegiului Național Dinicu Golescu, echipă de robotică care în 2019 a câștigat un concurs mondial la Detroit, iar acum participă la First Tech Challange Romania. Și viceprimarul Nicolae Zaharia și Lucian Ionescu, care a preluat atribuțiile de prefect al județului Argeș au mers din postura de copiloți ai câmpulungeanului Aurelian Andronache.

Aplauze pentru eroii musceleni

Pentru că Trofeul Câmpukung a ajuns la cea de a X-a ediție, organizatorii au pregătit și un moment aparte. Cei 10 pompieri din Câmpulung care au fost în misiune la incendiile devastatoare din Grecia au fost premiați chiar pe traseu. De asemenea, premiat a fost și Ionuț Butoi, veteran de război și campion Invictus la tir cu arcul.

“Având în vedere perioada dificilă prin care am trecut cu toții, dar și faptul că suntem cumva la o ediție aniversară, am decis să îi avem ca invitați speciali și să îi premierm pe pompierii care au fost atât de apreciați în misiunea lor din Grecia și pe Ionuț Butoi. Pratic, am vrut să îi evidențiem pe acești oameni care sunt realmente eroi în sensul pur al cuvântului. Am vrut să fie aplaudați la scenă deschisă și să îi dăm ca exemplu pentru noi toți. Sunt oameni care în fiecare zi, de câte ori pleacă în misiune, își riscă viața. Iar Ionuț Butoi este un exemplu pentru noi toți că poți să înfrunți orice greutate pe care viața ți-o oferă ca provocare și să excelezi în ceea ce faci. Sunt bucuros că am putut avea acest moment și că acești oameni au primit și aprecierea piloților, dar și a iubitorilor de motorsport”, a explicat Iulian Nicolaescu, organizatorul Trofeului Câmpulung.

Ciprian Lupu și campionul Invictus Ionu Butoi - premieră națională

Mai mult, Ionuț Butoi a fost copilot pentru Ciprian Lupu și împreună au devenit primii români din istoria motorsportului care în viața de zi cu zi sunt nevoiți să folosească fotoliile rulante și care au urcat într-o competiție oficială pe un traseu. Ciprian Lupu este, de altfel, și singurul pilot din țară în fotoliu rulant care concurează în competiții oficiale. Pilotul a făcut și schimb de experiență cu Ionuț Butoi și, imediat după coborâre, a tras cu arcul chiar lângă traseu și s-a declarant absolut încântat de această experiență.



Accident spectaculos, Costin Popescu a scăpat nevătămat!

Dacă vineri seară piloții s-au distrat copios la Muzeul Municipal încercând reproducă, la o tiparniță veche Scrisoarea lui Neacșu, lupta foarte strânsă din clasament, vremea foarte bună de la Câmpulung și miile de spectatori veniți în fiecare din cele două zile au fost ingrendientele necesare pentru o confruntare acerbă între piloții care au încercat să dea totul încă din ziua de sâmbătă, de la recunoașteri și calificări.

Cele două manșe de concurs au fost extrem de intense. De departe, cel mai spectaculos incident a fost cel al cărui erou a fost Costin Popescu. Acesta a ajuns în șanț și, la o viteză de aproximativ 160 de kilometri la oră, a fost aruncat și s-a rostogolit în aer. Din fericire, pilotul a ieșit din mașină nevătămat! 

Costin Popescu ne-a explicat cum s-a produs incidentul și ne-a transmis că a efectuat o serie de analize ale căror rezultate au fost foarte bune.

“Mergeam conform planului, eram în viteză maximă. La un moment dat, din cauza curentului, ștergătoarele s-au ridicat și asta mi-a scăzut puțin din concentrare. Din acest motiv nu am reușit să mențin trasa optimă. Trebuia să vin maxim pe stânga și să iau virajul la dreapta însă, din cauza acelui moment cu ștergătoarele, nu m-am încadrat corect. După ce mașina a plecat de spate, am încercat să o controlez, dar nu a mai mers. Inițial am simțit un șoc foarte puternic pe partea stângă. Mi-am dat seama că nu mai țineam volanul, așa că am pus mâinile pe volan și l-am ținut tare. Următoarele două șocuri nu le-am mai simțit atât de puternic. Am oprit generalul, am ieșit din mașină și asta a fost tot. Am avut și ceva noroc pentru că incidentul a avut loc între două capete de pod, nu a fost în zona acestora. Chiar dacă acestea erau protejate cu baloți, puteam să mă lovesc din lateral, dar totul a fost bine. Am fost verificat de personalul de pe Ambulanță, mi s-a luat pulsul, tenisunea a fost 12 cu 8. Astăzi (nr  - luni) am avut o examinare clinică la un coleg doctor neurochirurg, totul a fost OK. Am făcut însă și o programare RMN pentru ca totul să fie cât se poate de concludent”, ne-a transmis Costin Popescu, care a spus că abia așteaptă să revină pe traseul de la Câmpulung ediția viitoare.

“În primul rând, mă bucur foarte mult că este bine Costin. Și mă bucur că nu au existat victime de niciun fel. Astfel de incidente sunt inerente în acest sport care este extrem de frumos, dar evident că este și periculos. Tocmai de aici adrenalina și spectaculozitatea lui. Noi nu putem decât să facem tot posibilul ca prin măsurile pe care le luăm să reducem șansele ca asemenea accidente să se producă sau să atenuăm urmările. Inclusiv faptul că în zona de impact nu erau spectatori este o dovadă că  la Câmpulung măsurile de securitate sunt respectate. Pe de altă parte, publicul larg trebuie să știe că piloții poartă costume speciale, au scaune și centuri speciale, iar autoturismele de concurs sunt ranforsate, nu seamănă deloc cu mașinile de stradă, nici la performanțe, nici la ceea ce noi numim generic siguranță. Oricum, știți că facem apel de fiecare dată către cei care vin la traseu să respecte indicațiile forțelor de ordine. Și dacă tot am ajuns aici, vreau să le mulțumesc tuturor celor implicați în organizarea competiției, de la voluntari până la toți partenerii noștri, în frunte cu Primăria Câmpulung și Consiliul Județean Argeș, forțele de ordine și de intervenție – poliție, jandarmi, pompieri, ambulanță,  MSS - partenerilor de la Federația Română de Automobilism Sportiv, celor din presă pentru promovarea evenimentului, spectactatorilor și desigur, piloților și echipelor lor”, a sublinat Iulian Nicolaescu.

"Trofeul Câmpulung 500", cea de a VII-a etapă din cadrul Campionatului Național de Viteză în Coastă, a fost organizat cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Câmpulung, sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv și a Consiliului Județean Argeș.

Ajuns la cea de a X-a ediție, Trofeul Câmpulung Muscel a fost, anul acesta, parte integrantă a Proiectului “CÂMPULUNG 500 – Capitala Scrisului Românesc”.

Comunicat de presă

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss