La volanul unui Ford Fiesta WRC, Ott Tanak a castigat Raliul Germaniei, fiind cea de-a doua sa victorie in ultimele patru etape ale Campionatului Mondial de Raliuri. La doar al treilea raliu cu Citroenul C3 WRC, Andreas Mikkelsen a obtinut un excelent loc secund in timp ce Sebastien Ogier a completat podiumul. Campionul francez s-a distantat la 17 puncte de rivalul sau la titlu, Thierry Neuville, acesta din urma plecand din Germania cu mana goala.

Ott Tanak obtinea prima sa victorie din WRC acum trei luni, pe macadamul din Sardinia, dar nu multa lumea il vedea incheind pe podium competitia germana desfasurata pe asfalt. Prima parte a Raliului Germaniei a oferit conditii dificile, incertitudinea provocata de vreme generand multe strategii ale pneurilor. Cu toate astea, Tanak nu a ajuns pe parcursul celor 21 de probe speciale mai jos de a doua pozitie a clasamentului general al intrecerii. Si chiar daca Andreas Mikkelsen conducea raliul la mijlocul zilei de vineri, Ott Tanak a castigat doua din cele trei probe din a doua parte a zilei, devansandu-l pe norvegian si ramanand pe locul intai pana la final.

Stirea ca Andreas Mikkelsen va pilota pentru Citroen a facut mare valva la momentul aparitiei ei. Desi nu a stralucit la primele doua aparitii, acomodarea cu o masina construita unui regulament revizuit radical necesitand timp, norvegianul a demonstrat ca este unul dintre cei mai buni piloti in activitate si ca nu merita sa ramana fara loc in WRC. Acest loc doi inseamna pentru echipa franceza primul podium de la victoria lui Kris Meeke in Mexic. Pilotajul sau a fost calculat, reusind sa isi apere pozitia in fata lui Sebastien Ogier dar nici nu a riscat un abandon fortand victoria. De fapt, chiar daca distanta dintre ocupantii primelor trei pozitii erau in jurul a 15 secunde, niciunul dintre Tanak, Mikkelsen si Ogier nu au vrut sa isi pericliteze clasarile, si au avut un parcurs "calm" pe final.

Pentru echipa M-Sport, Raliul Germaniei a fost unul aproape perfect, pe podium incheind, alaturi de Tanak, si Sebastien Ogier. Mai mult, cel mai bine clasat pilot Hyundai - Hayden Paddon - a terminat al doar al optulea. Echipa condusa de Malcolm Wilson si-a marit astfel avansul in clasamentul general la 64 de puncte in fata celor de la Hyundai Motorport. Mai mult, Sebastien Ogier a adunat 17 puncte (15 pentru locul trei iar alte 2 in urma powerstageului) in timp ce rivalul sau la titlul mondial, Thierry Neuville nu a strans nici macar unul. Pilotul belgian a rupt o roata pe ultima proba de sambata, fiind pentru a doua oara in acest an cand abandoneaza in urma unei superspeciale. Neuville a revenit duminica in Rally2 dar nu s-a clasat in primii 5 pe powerstage.

Juho Hanninen si-a continuat forma buna din ultima perioada, incheind pe a patra pozitie in Germania, fiind cel mai bine clasat pilot Toyota. Ultima proba speciala a fost decisiva pentru stabilirea locului 5, Craig Breen reusind sa il devanseze pe Elfyn Evans pe ultimii kilometri ai raliului. Jari-Matti Latvala a terminat pe 7, in fata lui Paddon si a pilotului local Armin Kremer.
Ultimele trei etape vor fi foarte interesante in ceea ce priveste lupta pentru titlul mondial. Ogier are un avans de 17 puncte in fata lui Neuville iar Tanak s-a apropiat la doar 16 puncte de pilotul Hyundai. De mentionat si ca Tanak a declarat ca tinta lui este castigarea campionatului in acest an. Urmatoarea lupta se va da in Catalunya, pe o suprafata mixta, intre 6-8 octombrie.
Clasamentul Raliului Germaniei:
| 1 | Ott Tanak | M-Sport Ford | 2:57:31.7 |
| 2 | Andreas Mikkelsen | Citroen | +16.4 |
| 3 | Sebastien Ogier | M-Sport Ford | +30.4 |
| 4 | Juho Hanninen | Toyota | +1:49.2 |
| 5 | Craig Breen | Citroen | +2:01.5 |
| 6 | Elfyn Evans | M-Sport Ford | +2:03.4 |
| 7 | Jari-Matti Latvala | Toyota | +3:58.2 |
| 8 | Hayden Paddon | Hyundai | +4:32.4 |
| 9 | Armin Kremer | M-Sport Ford | +10:19.4 |
| 10 | Eric Camilli | M-Sport Ford | +10:44.3 |
Dan Terea
Echipa Autorally