Tess Rally 45 Pro-X - Dupa prima zi, o secunda desparte primele doua pozitii

Publicat in: March 26, 2016, Vizualizari: 2

Campionatului National de Raliuri Dunlop a debutat la Brasov cu spectacol. Dupa prima zi de concurs din Tess Rally 45 Pro-X, ce a inclus 88.13 km de probe speciale, primele doua pozitii ale clasamentului general sunt despartite de doar o singura secunda! Simone Tempestini (Ford Fiesta R5) a ocupat pozitia de lider pe tot parcursul intrecerii insa Dan Girtofan (Skoda Fabia R5) a inceput cursa de recuperare in a doua parte a zilei, ambii piloti urmand sa intre in ziua finala cu sanse egale la victorie.


                    Simone Tempestini / Marc Banca, Ford Fiesta R5 (Foto: Bogdan Barabas)

Simone a inceput ziua in forta, castigand primele doua speciale (Paraul Rece 1 si Rasnov 1) insa Dan Girtofan a venit de fiecare data aproape de el, la revenirea in parcul de service cei doi fiind despartiti de 7.8 secunde. Prima replica data de Giri s-a produs pe cea de-a doua trecere pe Valea Cetatii, traseul dintre Rasnov si Poiana Brasov. Girtofan a reusit sa castige speciala cu numarul 3 insa a recuperat doar 1.2 secunde in lupta pentru primul loc. Duelul asteptat de toata lumea pe probele lungi Babarunca / Cheia nu a dezamagit. Simone Tempestini a fost mai rapid cu 4.4 secunde la dus, insa dupa regruparea de la Cheia, Dan Girtofan "i-a luat" pilotului Napoca Rally Academy 7.4 secunde, scazand ecartul la 3.6 secunde. Superspeciala Brasov Rally Show a pus punct final primei zile a raliului. Giri si-a trecut in cont ce-a de-a treia victorie de proba, devansandu-l pe Simone cu 2.6 secunde. Asadar, inainte de ziua finala, cei doi sunt despartiti de o singura secunda, impartindu-si in mod egal victoriile de probe!

"Ziua a inceput bine, insa pe speciala Cheia am avut probleme la sistemul de franare al masinii. Maine, pe Paraul Rece o sa incercam sa crestem ritmul fata de parcursul de azi iar pe Poiana in coborare trebuie sa fim concentrati si sa atacam cat mai mult. La cum arata acum clasamentul s-ar putea ca ultima speciala sa fie cea decisiva" a declarat Simone Tempestini (Napoca Rally Academy).

"Mi-a placut mult Babarunca / Cheia. Daca la dus am fost mai retinut, pe intoarcere am venit mai cu incredere si ma bucur ca de la o proba la alta incep sa cunosc masina tot mai bine. E frumos ca avem o lupta stransa la varf, maine voi merge la maxim." a declarat Dan Girtofan (Skoda Romania).


                        Dan Girtofan / Tudor Mirza, Skoda Fabia R5 (Foto: Attila Szabo)

Bogdan Marisca (Ford Fiesta R5) a ocupat pe parcursul intregii zile cea de-a treia pozitie a clasamentului. Inainte de ziua finala, pilotul clujean se afla la 35 de secunde in urma lui Girtofan si la 1 minut si 40 secunde in fata lui Edwin Keleti. Reintors la clasa 3 si la bordul unui Mitsubishi Lancer EVO X, Keleti a dominat clasa. Mai mult decat atat, pilotul BCR Rally Team a fost in mod constant mai rapid decat unii piloti ai unor masini cu performante superioare, iar locul 4 in clasamentul general la finalul primei zile este unul excelent. Primul raliu cu noul Citroen DS3 R5 a fost nefast pentru Gergo Szabo. Dupa ce alegerea pneurilor si reglajele masinii l-au impiedica sa urce mai sus de locul 5 in clasamentul general, Szabo a suferit o problema tehnica pe PS5 Cheia si a pierdut sansa unei clasari in puncte. Locul 5 la finalul zilei ii revine lui Sorin Badea (Ford Fiesta R5).

Desi a pierdut timp pretios in prima parte a zilei din cauza exfolierii a doua pneuri, Manu Mihalache (Mitsubishi Lancer EVO IX) a avut un parcurs foarte bun pe Babarunca si a incheiat ziua cu cel de-al sasele timp in clasamentul general. Cele doua minute care il separa de Edwin Keleti in clasamentul clasei 3 nu ii dau prea mari sperante la victorie. Nici pozitia din clasamentul general nu este una sigura, ultimii 5 piloti din Top 10 incadrandu-se in 35.6 secunde. Zoltan Juhos (Ford Fiesta R5) se afla la 3.4 secunde in urma lui Mihalache in timp ce Rares Tomita (Mitsubishi lancer EVO X) are 6.1 secunde in urma lui Juhos.


                                   Edwin Keleti / Toni Avram, Mitsubishi Lancer EVO X (Foto: Bogdan Barabas)

Adrian Raspopa (Citroen DS3 R3T) a dominat categoria masinilor cu tractiune pe doua roti, castigand toate cele sase speciale ale zilei. Raspopa, care ocupa si cea de-a noua pozitie a clasamentului general, se afla la 2 minute si 17 secunde in fata lui Adrian Teslovan (Citroen DS3) si la peste 3 minute in fata lui Florin Crisan (Renault Clio R3T) in clasamentul 2WD si cel al clasei 5. Al zecelea loc in clasamentul general ii revine dupa disputarea primelor sase probe lui Horatiu Savu (Mitsubishi Lancer EVO IX).

Csongor Szabo (Suzuki Swift) este liderul clasei 9 si al Cupei Suzuki inainte de ziua finala. Raul Badiu (Dacia Logan) ocupa a doua pozitie in clasa 9 si locul fruntas in Cupa Dacia. Romulus Preda este cel mai bine clasat pilot al clasei 11 iar Daniel Pohariu al clasei 12. Gabriel Stanciu conduce categoria "istoricelor" in timp ce Andrei Girtofan se afla la finalul primei zile pe prima pozitie in clasamentul debutantilor.

Tess Rally 45 Pro-X se va incheia duminica, dupa parcurgerea a inca doua probe speciale. La 9:11 va lua startul prima masina pe PS7 Paraul Rece. Toti ochii vor fi pe concurenti la intoarcerea in Brasov, ultima proba, Poiana Brasov in coborare, avand rolul de Power Stage.

Rezultatele primei zile pot fi urmarite aici.

Dan Terea
Echipa Autorally

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Bergenbier
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
TELL
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss