Testele iau sfarsit.

Publicat in: February 21, 2011, Vizualizari: 7251

Testele au luat sfarsit.     2011 fara Bahrain!

A luat sfarsit si cea de-a treia sesiune oficiala de antrenamente din Barcelona, Spania si se pare ca lucrurile incep sa se stabilizeze pentru moment in clasamente si, totodata, sa semene cu clasamentele din finalul sezonului 2010.

Pentru echipe, sesiunea de antrenamente din Spania a fost probabil cea mai complexa de pana acum, intrucat conditiile meteo au facut posibila testarea tuturor tipurilor de pneuri puse la dispozitia de Pirelli. In prima si a treia zi pilotii au avut de infruntat pista umeda si astfel au putut vedea exact cum se comporta gumele cu compozitie tare si intermediare.

Echipa care a plecat "campioana" din Spania este, din nou, Red Bull. Sebastian Vettel pare sa se fi obisnuit foarte bine cu noua masina si a reusit sa inscrie cel mai rapid timp in primele doua zile. Mark Webber a preluat volanul in ultimele 2 zile si a reusit sa inscrie al 5-lea timp in ziua 3, in conditii meteo proaste, respectiv al 2-lea in ultima zi de teste. "Sesiunea a mers foarte bine. Am alergat mai mult de 140 de tururi si evident ca am strans multa informatie pe care trebuie sa o valorificam in perioada imediat urmatoare. Ziua de duminica a fost putin problematica din cauza conditiilor meteo insa per total totul a fost ok. Masina s-a comportat foarte foarte bine." a declarat Webber.

Ferrari au rulat aici in Spania cu aceiasi masina cu care au testat si la sesiunile anterioare. Din nou, principalele obiective in dezvoltarea noului F150th Italia au fost intelegerea noilor gume si aspectul general al masinii pe pista. Prima zi a fost grozava pentru echipa italiana si vedeta locala, Fernando Alonso. Acesta a terminat la mai putin de o secunda in spatele lui Vettel, desi a fost la conducere mult timp. Cea de-a doua zi a venit cu probleme la Ferrari. Acestia au trebuit sa isi scurteze timpul petrecut pe pista din cauza unor probleme electrice si mecanice. Si pentru ei ziua a treia a fost mai problematica. Massa a testat in urmatoarele doua zile si a inscris al 10-lea timp in prima sa zi de teste iar in ultima zi petrecuta in Spania acesta a obtinut locul 1. Massa le-a dat de cateva ori emotii inginerilor intrucat a iesit cu masina in decor din cauza conditiilor meteo.

O surpriza placuta a venit din partea celor de la Toro Rosso care au reusit sa se mentina in top de fiecare data. Alguersuari a stiut sa profite din plin de gumele intermediare in prima zi si sa inscrie 20 tururi perfecte. Tot in prima zi echipa italiana s-a concentrat si pe testarea franelor. Ziua a doua a fost mai aglomerata pentru Alguersuari. Au testat din nou franele si au efectuat si teste se reglaj pentru masina in diverse conditii si pentru trei tipuri de pneuri: hard, soft si supersoft. Buemi a fost pilotul care a preluat masina in cea de-a treia zi si a reusit sa inscrie al 9-lea timp. Tot in aceasta zi masina a fost pilotata si de pilotul de teste Daniel Ricciardo care s-a clasat al 13-lea. Si ultima zi de teste a fost buna pentru Toro Rosso, Buemi obtinand al 3-lea timp. 

Noul Sauber pare sa ii priasca lui Kamui Kobayashi care s-a clasat al 4-lea respectiv al 6-lea in primele doua zile. Desi pista era umeda in prima zi, dar cei de la Sauber au decis sa testeze cu cauciucuri pentru pista uda in loc sa le foloseasca pe cele intermediare. Directorul tehnic, James Key a explicat acesta decizie: "Am vrut sa avem posibilitatea sa ne obisnuim cu ambele tipuri de pneuri. In sesiunea precedenta am alergat cu cele intermediare, acum am decis sa ne familiarizam si cu cele pentru pista uda." In cea de-a doua zi, echipa elvetiana a testat 3 tipuri de cauciucuri, dure, medii si moi pentru a analiza performantele masinii in toate situatiile si pentru a-i permite lui Kobayashi sa se obisnuiasca cu toate modelele. Sergio Perez a pilotat masina in ultimele zile si a reusit sa inscrie al 7-lea respectiv al 8-lea timp.

Cei de la McLaren par ca mai au inca mult de lucrat la noua masina. In prima zi echipa s-a conecentrat pe teste aero-dinamice insa, din cauza pistei umede, testele au trebuit reluate si a doua zi. Jenson Button a reusit sa se claseze al 5-lea respectiv al 8-lea in ziua 2 din cauza unor probleme hidraulice. Lewis Hamilton a preluat volanul in ultimele zile si in ciuda conditiilor meteo acesta a reusit sa inscrie al 3-lea timp in ziua a treia. Ultima zi i-a adus britanicului pozitia a 5-a, la o secunda si jumatate in spatele lui Massa.

Mercedes GP au inceput testele cu Michael Schumacher care s-a clasat al 8-lea in prima zi. Echipa s-a concentrat pe teste de aerodinamica si, dupa pauza de pranz, acestia au simulat o cursa, cu tot cu opriri la boxe. Nico Rosberg a preluat volanul in ziua urmatoare si echipa s-a concentrat pe testarea sistemului KERS si pe aerodinamica, iar dupa pauza de pranz au facut o noua simulare de cursa. Pentru Rosberg ziua a treia nu a fost cu probleme intrucat a reusit sa se claseze primul. In ultima zi , Schumacher a revenit la volan insa nu a reusit sa treaca de pozitia a 10-a.

Renault au ratat complet prima zi de teste din cauza unor probleme la sistemul KERS insa echipa a lucrat la noul sistem de lumini pentru oprirea la boxe. A doua zi a fost mult mai productiva pentru Renault, cu Nick Heidfeld clasandu-se al 5-lea si Petrov al 11-lea. Acum echipa s-a concentrat pe suspensii, monitorizand schimbarile care apar atat in partea frontala cat la trenul spate al masinii. Ziua a 3-a a fost cea mai reusita pentru echipa franceza. Petrov a testat cu cauciucuri intermediare si a reusit sa inscrie al 2-lea timp. Totodata echipa a anuntat ca masina incepe sa se comporte din ce in ce mai bine, atat pe parte mecanica cat si aerodinamica. In ultima zi de teste, la volan a revenit Heidfeld care s-a clasat al 4-lea.

Williams au inceput testele cu Barrichello in spatele volanului. Prima zi a fost insa foarte scurta din cauza unei probleme la motor. Totusi brazilianul a reusit sa inscrie al 7-lea timp. A doua zi totul a mers in parametrii normali si Barrichello a terminat printre primii, pe pozitia a 4-a. " A fost o zi excelenta. Ne-am concentrat pe sistemul KERS, reglaje, linii drepte si starturi. Deja am fortat mult componente peste limita si de aceea ne asteptam sa avem probleme tehnice. Totusi trebuie sa facem asta pentru a evita problemele in timpul competitiilor." a declarat directorul tehnic Sam Michael. Pastor Maldonaro a preluat monopostul in ultimele zile de teste si a reusit sa inscrie al 4-lea timp in ziua a 3-a, in ciuda conditiilor meteo si a unor probleme tehnice cu noul FW33. Nu la fel de norocos a fost si un ultima zi cand a terminat in spatele lui Hamilton, pe pozitia a 6-a.

Paul di Resta, noul pilot Force India, pare sa se fi acomodat bine cu masina si a reusit in prima zi al 6-lea timp, in ciuda faptului ca a alergat numai 26 de tururi. Scopul echipei aici in Spania este sa alerge cat mai mult pentru a strange informatii despre performanta masinii si comportamentul aerodinamic al acesteia. In cea de-a doua zi de teste, di Resta a inscris al 9-lea timp. Adrian Sutil este pilotul care a alergat in ultimele 2 zile. "Am reusit sa inscriu al 8-lea timp in ziua 3, in ciuda conditiilor meteo. Totusi ploaia m-a ajutat foarte mult si sunt fericit ca am putut testa cu cauciucurile pentru pista uda. Masina s-a comportat bine, fara probleme semnificative." a declarat Sutil la finalul zilei. Sutil si-a imbunatatit totusi timpul in ultima zi, cand a parcurs un tur de pista in 1:24.177, timp care l-a clasat pe acesta al 7-lea.

Harain Karthikeyan a alergat in prima zi 116 tururi pentru echipa HRT si a terminat pe pozitia a 9-a, dar cu masina din sezonul precedent. In cea de-a doua zi, Liuzzi a trecut in spatele volanului si a terminat al 12-lea. "Astazi a fost o zi buna. Am facut multe modificari la masina, concentrandu-ne pe reglaje si pneuri. A fost un lucru nou pentru mine sa alerg cu noile gume. Nu am putut sa alergam prea mult din cauza unor probleme la cutia de viteze, dar am reusit sa inscriem un timp bun si sa strangem enorm de multe date." a declarat Liuzzi. In a treia si ultima zi de teste pentru HRT pe circuitul spaniol, Karthikeyan a inscris al 14-lea timp, pe cand pilotul de teste Giorgio Mondini s-a clasat al 12-lea.

Si cei de la Virgin au facut o simulare completa de cursa in prima zi, inclusiv opririle la boxe. Debutantul Jerome d'Ambrosio, pilotul care a facut prima simulare pentru Virgin, a terminat pe pozitia a 11-a, dupa ce a alergat si el 116 tururi. Timo Glock a preluat volanul din zilele 2 si 3 insa in prima sa zi de teste acesta a avut probleme cu cauciucurile si a reusit sa inscrie doar al 13-lea timp. A doua zi acesta s-a clasat al 11-lea, acuzand aceiasi problema de acomodare cu noile pneuri. Pentru a pastra tiparul clasic si a oferi 2 zile de teste pentru fiecare pilot, cei de la Virgin l-au preferat pe d'Ambrosio in ziua a 4-a iar acesta a inscris al 9-lea timp.

Cei de la Lotus sunt multumiti de cum a decurs prima parte a aceastei sesiune de teste. In prima zi acestia au trebuit sa isi scurteze programul din cauza unor defectiuni la cutia de viteze, insa si asa Kovalainen a reusit al 10-lea timp. Finlandezul a fost constant si in ziua urmatoare si a inscris tot al 10-lea timp, pe cand Teixeria, care a testat pentru prima oara, s-a clasat al 14-lea. Trulli a continuat testele in ziua a 3-a si a terminat al 6-lea, in ciuda unor probleme de ordin tehnic. "Suntem frustrati dupa aceasta zi din cauza problemelor la o conducta de apa. Stiam de aceasta problema insa nu am putut inlocui acele parti si a trebuit sa alergam cu un monopost reparat pe marginea pistei." a declarat Mike Gascoyne. In ultima zi insa, programul a fost scurtat definiv dupa ce Liuzzi a fost implicat intr-un accident, tot din cauza unor defectiuni tehnice. Neavand piesele necesare pentru a repara monopostul, echipa a fost nevoita sa abandoneze. "Imi pare rau ca am terminat sesiunea asa brusc, dar astfel de lucruri se intampla in motorsport. Masina este insa foarte buna, se comporta bine si sper sa reusim sa fim mereu in prima jumatate a plutonului." a declarat Trulli.

Prima cursa a sezonului se anulaza!

Organizatorii cursei de debut de anul acesta, Bahrain, au anuntat astazi printr-un comunicat de presa ca tara nu mai poate gazdui evenimentul din cauza situatiei politice instabile. Decizia finala a fost luata in aceasta dupa amiaza si i-a fost comunicata lui Ecclestone prin telefon. "In acest moment, prioritatea noastra este legata de guvern si de tara. Intr-un dialog anterior cu Ecclestone, acesta ne-a spus ca decizia este in totalitate a noastra si ii multumim pe aceasta cale pentru sustinere si intelegere." a declarat Hamad bin Isa Al-Khalifa.

"Imi pare rau ca a fost luata o asemenea decizie, insa e de inteles ca o cursa de F1 in Bahrain nu poate sa aiba loc, tinand cont de situatia politica din regiune. O sa ne lipseasca ospitalitatea si caldura cu care suntem intampinati acolo, dar le urez toate cele bune si sper sa revina curand in calendarul competitional." a declarat Ecclestone

Alexandru Toth
Echipa Autorally

Parteneri:

TFS
PRO-X
TESS
Lubexpert
Toyota Brasov
Turbocar
Zizin
MTM Techno Group
PrintINK
Scoala
Cricova
A24
Cyclon
Medecon
Holoss