![]() |
© Arhivă personală Mircea Samuil |
Pentru Mircea, începutul noului sezon a fost marcat de Tess Rally Brașov powered by Pro-X, raliul brașovean sărbătorindu-și ediția cu numărul 50. Sezonul 2021 i-a adus pilotului din Timișoara și un navigator nou, dacă în sezoanele anterioare a fost secondat de Romain Gilles și Claudiu Dănilă, începând cu etapa brașoveană, Samuil a ascultat dictarea realizată de clujeanul George Neș. Cu adversari pe măsură precum Teodor Șimon, Ionuț Zăbavă și clujenii Cioltan Marcel respectiv Dorin Costea, echipajul Mircea Samuil - George Neș nu a avut momente de respiro, dar cu toate acestea, de-a lungul celor 7 speciale parcurse, au reușit să-și mențină un ritm constant, încheiând etapa pe poziția a 3-a la clasă.
![]() |
© Arhivă personală Mircea Samuil |
Sezonul a continuat pentru Mircea și George cu Raliul Perla Harghitei powered by Toyota, acolo unde cei doi coechipieri au avut de înfruntat adversari puternici, asemenea etapei precedente. Pe lângă clujeanul Dorin Costea, în lupta clasei NAT12 au intrat și invitați din Ungaria, de tradiție deja pentru etapa de la Odorheiu Secuiesc, precum Tibor Tajmel și Roland Farkas. Profitând și de cele câteva abandonuri și penalizări ale celorlalte echipaje, echipajul timișoreano-clujean a crescut ritmul, încheiând pe poziția secundă, în spatele lui Tibor Tajmel. Astfel, etapa harghiteană a reprezentat un real succes pentru proaspătul echipaj, care a obținut maxim de puncte, întrucât echipajele maghiare au participat One Event.
![]() |
© Arhivă personală Mircea Samuil |
Următoarea etapă a sezonului, Raliul Maramureșului, a însemnat și prima victorie a lui Mircea Samuil și George Neș. După un început ușor precaut pe primele două speciale, cei doi au crescut ritmul, încheiând prima zi de concurs cu trei victorii de probă specială, adjudecându-și a doua trecere pe "Cavnic", respectiv ambele treceri pe "Ocna Șugatag". Nici ziua secundă nu a fost mai rea pentru Mircea și George, cei doi reușind să-și treacă în cont și cele 3 treceri pe "Ocna Șugatag" ale zilei de duminică, dar și prima urcare pe "Gutin", terminând etapa băimăreană cu un succes deosebit.
![]() |
© Arhivă personală Mircea Samuil |
Revenit în locul unde a debutat - Raliul Argeșului Catena, Mircea Samuil a avut o misiune cât se poată de ușoară. Probele în urcare au fost specialitatea sa, modelul Audi A3 TDI pilotat de el neavând nicio problemă pe probele ambelor zile, ceea ce a însemnat pentru Mircea și George, câștigarea tuturor celor 8 probe speciale, stabilind o viteză medie de peste 100 de km/h în cea de-a doua zi. Cu două etape de coeficient 1,2 adjudecate, echipajul #58 era aproape convins că titlul național este al lor, însă sezonul avea să continue cu alte 5 etape.
![]() |
© Liana Toma |
Ocolind Raliul Moldovei Bacău, Mircea și George au poposit în centrul țării la Raliul Sibiului, unde aveau de înfruntat un raliu foarte solicitant, atât din punct de vedere al suprafeței casante cât și al temperaturilor deosebit de mari. Totuși, din perspectiva adversarilor, cei doi au putut răsufla ușurați, încât la startul clasei NAT12, Raliul Sibiului i-a mai avut numai pe Dan Magoș secondat de Ioana Trihenea, cu modelul Dacia Logan. Diferența de experiență și-a spus cuvântul, Mircea și George încheiând prima zi cu un avans de peste 5 minute în fața urmăritorilor. Totuși, cei doi coechipieri și-ar fi dorit ca la final să ajungă și echipajul Magoș-Trihenea, care din păcate a fost nevoit să abandoneze în urma problemelor tehnice, chiar pe prima specială de sâmbătă.
![]() |
© Liana Toma |
Deși îl desparte o întreagă țară de Iași, pentru Mircea Samuil, Raliul Iașului nu putea lipsi din program. Astfel, după un drum foarte lung și cel mai probabil și obositor, pilotul timișorean era încrezător și fericit să se alinieze la startul etapei ieșene, alături de același George Neș. Începutul a fost bun, cei doi reușind să câștige prima trecere pe "Sinești". Totuși, un accident cu mult în fața lor, a făcut ca proba "Hădâmbu 1" să fie inițial oprită, după care neutralizată. Prima buclă a zilei avea să se încheie cu speciala "Păun 1", acolo unde Mircea și George și-au impus din nou ritmul, câștigând fără probleme, la clasa lor. La revenirea în parcul de service însă, echipajul avea să afle că prima trecere pe "Păun" nu însemna numai încheierea primei bucle a zilei, ci și ultima probă a raliului, etapă ieșeană fiind anulată în urma tragicului eveniment în care a fost implicat echipajul cu numărul #8.
Ce le va aduce noul sezon celor doi, nu știm să vă spunem, însă ne bucurăm să avem o prezență precum a lui Mircea Samuil și George Neș în Campionatul Național de Raliuri Betano.
Articol semnat de,
Cristian OLTEAN - jurnalist sportiv AutoRally.ro